Gå til innhold

Liker du Astrid S


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest schwaben

Synes sange som heter favorite part of me er fin. Syntes kanskje ikke hun har den beste stemmen overall, men absolutt ikke dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, hører ikke på artister som ikke kan skrive egne låter eller spille instrumenter, for meg er autensiteten til en artist viktig, å høre på sangere produsert av plateselskaper gir meg ingenting.

Anonymkode: 9bded...410

Ok. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Det eneste som spiller noen rolle er hvordan det høres ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, norw skrev:

Ok. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Det eneste som spiller noen rolle er hvordan det høres ut. 

Det er noe helt annet når en artist selv skriver og lager musikken, den blir mer personlig og autentisk, den har mer egenart. Vedkommende viser at hen har talent og har kompetanse. Låtene laget av et låtskriveteam og team av produsenter vil aldri bli like personlig og rått, det er bare masseprodusert ræl. 

Anonymkode: 9bded...410

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, norw skrev:

Ok. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Det eneste som spiller noen rolle er hvordan det høres ut. 

Hva har Beatles, Led Zeppelin, Dylan, Cohen, Patti Smith og The Who + mange kompetent band og artister til felles? Jo, de lager musikken sin selv. De kan skape god, kvalitetsmusikk. I dag er de fleste populære band talentløse hva gjelder låtskriving, instrumenter, etc. Vi har så klart unntak, men de fleste er skapt av pengehungrige eiere av plateselskaper. Mye av musikken mangler innhold. 

Anonymkode: 9bded...410

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har Beatles, Led Zeppelin, Dylan, Cohen, Patti Smith og The Who + mange kompetent band og artister til felles? Jo, de lager musikken sin selv. De kan skape god, kvalitetsmusikk. I dag er de fleste populære band talentløse hva gjelder låtskriving, instrumenter, etc. Vi har så klart unntak, men de fleste er skapt av pengehungrige eiere av plateselskaper. Mye av musikken mangler innhold. 

Anonymkode: 9bded...410

Men som sagt, dette spiller ingen rolle for meg. Bare lytt til musikken og se hva du synes om musikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, norw skrev:

Bare lytt til musikken og se hva du synes om musikken

Det er nettopp det jeg gjør, skjønner du. 

Anonymkode: 9bded...410

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det jeg gjør, skjønner du. 

Anonymkode: 9bded...410

??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 17.19, norw skrev:

??? 

Hva var det du ikke forsto? Jeg har på musikk som ikke er laget av artisten selv og jeg syns den høres forferdelig ut, tullete tekst, lite innhold og høres ut som alt det andre som er på topp40. 

Anonymkode: 9bded...410

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 17.19, norw skrev:

??? 

Unntaket er Taylor som skriver låtene og melodiene selv, men jeg syns også musikken hennes kan være overprodusert i blant. Hun hadde ikke trengt produsenter, låtene hennes som er stripped down høres så mye bedre ut, men i dag er det populært med overprodusert musikk. 

En stripped-down versjon, altså slik det høres ut uten produserthjelpen:

Den overproduserte versjonen som er på albumet:

 

Anonymkode: 9bded...410

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det du ikke forsto? Jeg har på musikk som ikke er laget av artisten selv og jeg syns den høres forferdelig ut, tullete tekst, lite innhold og høres ut som alt det andre som er på topp40. 

Anonymkode: 9bded...410

Handler ikke om å ikke forstå, men å vise at kommentaren ikke ga særlig mye mening. 

Jeg orker ikke å bry meg om noe annet enn hvordan musikken høres ut. Det trenger ikke å være en "troverdig historie" eller lignende. 

Blir mildt sagt oppgitt når jeg leser at Matilda ikke kan synge Styggen På Ryggen bare fordi hun neppe har vært i nærheten av å ha opplevd det samne som OnklP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, norw skrev:

Handler ikke om å ikke forstå, men å vise at kommentaren ikke ga særlig mye mening. 

Jeg orker ikke å bry meg om noe annet enn hvordan musikken høres ut. Det trenger ikke å være en "troverdig historie" eller lignende. 

Blir mildt sagt oppgitt når jeg leser at Matilda ikke kan synge Styggen På Ryggen bare fordi hun neppe har vært i nærheten av å ha opplevd det samne som OnklP. 

Du forsto ikke med andre ord. 

Jeg bryr meg om hvor god teksten er, hvor bra melodien er, hvordan instrumentene blir brukt og hvordan helheten er, det er viktig, og det er dessverre mye der ute som er dårlig. Artister som lager musikken sin selv er som regel kvalitetsbevisste, i motsetning til disse teamene som lager låter, låtene de lager er ganske utvannede, lite personlige og for kommersialistiske. Dersom noen lager en cover av disse personlige låtene, blir de jo ikke dårligere (selv om originalen alltid er best), men jeg snakker om disse hyperkommersialistiske låtene som tydeligvis er populære. 

Anonymkode: 9bded...410

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du forsto ikke med andre ord. 

Jeg bryr meg om hvor god teksten er, hvor bra melodien er, hvordan instrumentene blir brukt og hvordan helheten er, det er viktig, og det er dessverre mye der ute som er dårlig. Artister som lager musikken sin selv er som regel kvalitetsbevisste, i motsetning til disse teamene som lager låter, låtene de lager er ganske utvannede, lite personlige og for kommersialistiske. Dersom noen lager en cover av disse personlige låtene, blir de jo ikke dårligere (selv om originalen alltid er best), men jeg snakker om disse hyperkommersialistiske låtene som tydeligvis er populære. 

Anonymkode: 9bded...410

Jo, jeg forstod. Utvilsomt. Men jeg er uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2020 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Du forsto ikke med andre ord. 

Jeg bryr meg om hvor god teksten er, hvor bra melodien er, hvordan instrumentene blir brukt og hvordan helheten er, det er viktig, og det er dessverre mye der ute som er dårlig. Artister som lager musikken sin selv er som regel kvalitetsbevisste, i motsetning til disse teamene som lager låter, låtene de lager er ganske utvannede, lite personlige og for kommersialistiske. Dersom noen lager en cover av disse personlige låtene, blir de jo ikke dårligere (selv om originalen alltid er best), men jeg snakker om disse hyperkommersialistiske låtene som tydeligvis er populære. 

Anonymkode: 9bded...410

Her er et eksempel på ei som gjør alt selv, skriver låtene og spiller inn alt selv. Virkelige talenter trenger hverken låtskriverhjelp eller produsenter.

https://www.youtube.com/channel/UC_BVE7OyA26xNNVLe4V74lg

https://www.facebook.com/pg/katrinelanglomusic/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei, er så dritt lei hele henne. Utrolig kjedelig musikk og lite original sangstemme.👎🏻🤦🏼‍♀️ 
 

28 år

Anonymkode: 71e63...b3c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tradisjonell tyggegummi-pop, dvs fullstendig sjelløst.

Anonymkode: 7969f...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dssuten er stemmen hennes hørlig autotuna eller drukna i romklang, det virker som om de prøver å dekke over at egentlig ikke kan synge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...