sixx Skrevet 5. juni 2005 #1 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det tar, før alt vannet i pussen på en en innendørs brannmur av leca er fordampet. Pussen en ca. 0,5 cm tykk. Er halvannen uke siden det ble pusset...og det er fremdeles flere mørke felter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #2 Del Skrevet 5. juni 2005 Mannen min er murer, og han mener at pussen egentlig burde ha vært tørr nå. Han spør om det er der fugene i muren under er at pussen er mørkere - om det er sånn, så kan det hende at det kommer til å forbli sånn. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juni 2005 Mannen min er murer, og han mener at pussen egentlig burde ha vært tørr nå. Han spør om det er der fugene i muren under er at pussen er mørkere - om det er sånn, så kan det hende at det kommer til å forbli sånn. KÅ Kverula...nå ble jeg så glad fordi noen kan svare meg. Ja, det er stort sett (men ikke bare) der som fugene i lecaen er som er mørkere. Veldig mye mørkere også. Jeg venter bare på å male, men vet at hvis jeg maler på fuktig puss....så vil malingen skale av. Pussen kjennes helt tørr ut....er bare fargenyansene jeg reagerer så på + at jeg leste et sted på nettet at det kunne ta 2-3 uker før det var tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #4 Del Skrevet 5. juni 2005 Som sagt så mener murermannen min at pussen burde være tørr nå, etter såpass lang tid - og at den mørke fargen ved fugene muligens ikke kommer til å forsvinne. Han visste ikke hvorfor, kanskje pga ulik tørk i pussen. Skjønner at du er lei å male hvis du ikke er helt sikker på at den er tørr, og jeg spurte han om hvordan man kunne vite at den var helt tørr, men det var det ikke noe svar på, mente han. Så da er det vel bare å stole på at tiden har gjort jobben sin da... K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 5. juni 2005 Tusen takk for svar Kverula....da føler jeg meg trygg på å gå løs med malerkosten i løpet av uka.....ble så glad nå. Takk til murermannen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #6 Del Skrevet 5. juni 2005 Bare hyggelig! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 5. juni 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå