AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #21 Del Skrevet 24. januar 2020 Oi, jeg er helt omvendt, hater at alle kjøper body til ungen som er litt over ett år! Vi bruker bare buksebleier, så de sklir ikke ned. Vil ha vanlig ulltrøye og stillongs, de bodyene er bare i veien, og gjør det tungvindt å skifte på. Første barnet måtte jeg slutte med body tidlig (8 måneder), fordi han ville kose på magen sin når han sov 😛 Og på andre barnet nå så sitter jeg og irriterer meg over bodyer, men folk slutter jo ikke å gi det! Anonymkode: dcfe2...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #22 Del Skrevet 24. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått så mange t-skjorter, jumpere og ulltrøyer som ikke er body til gutten vår, og jeg synes det er så fryktelig upraktisk. Bleien sklir ned, genseren sklir opp og det blir bare rot 🤪Etter fylte 1 år har han nesten utelukkende fått overdeler som ikke er body i gave. Nå er han rett over 2 og jeg kjøper fremdeles bare bodyer, og ser for meg å gjøre det i hvert fall til han har sluttet med bleie. Men jeg blir litt nysgjerrig på om det er unormalt, siden vi bare får ikke-bodyer i gave. Hva er greia? Anonymkode: f1a2f...5a4 Vi har gradvis sluttet med body etter 1,5 år til nå som hun er 2. Bruker fortsatt noe bodyer, da jeg har hamstret (desverre) klær til litt frem i tid(trodde heller ikke vi kom til å slutte med body før 3 årsalderen). Vi har så mye dyre ullbodyer og merkebodyer, så derfor velger vi å bruke de enn å kaste nye klær.. Men jeg foretrekker ikke-bodyer nå stortsett. I ulldress liker jeg bodyer best. Anonymkode: 5b6ee...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #23 Del Skrevet 24. januar 2020 Brukte body frem til de var litt over 1 år. Da startet vi aktivt med bleieavvenning og dottening. Upraktisk med body da Anonymkode: 1f169...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #24 Del Skrevet 24. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke vekk tekstboksen men er bare ett generelt svar rriterende å få det man ikke vil ha i gsve😂 min har vokst ut fra størrelse 92 i klær, men folk gir jo så klart størrelse 86 og 92 til bursdag og jul akkurat når vi hadde ryddet vekk og solgt unna de størrelsene 😬 Heldigvis kommer noe i byttelapper da så vi fikk til sammen 2000,- i tilgodelapp på lindex og barnas hus😂 i tillegg til feil størrelse i alt, fikk hun utstyrspakke til en dukke hun ikke har, så da må vi ut med 500 til den dukka så hun ikke har unødvendig med utstyr som ikke passer annet😂 Anonymkode: 5b6ee...7ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #25 Del Skrevet 24. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte body frem til de var litt over 1 år. Da startet vi aktivt med bleieavvenning og dottening. Upraktisk med body da Anonymkode: 1f169...80a Klarte dere å få til bleieslutt så fort? Fått høre av helsesøster at man ikke skal presse så små barn for mye, ikke med mindre de er over 2 - 2,5 år. Min er 2 år nå og vil jo gjerne få slutta med den bleia men vil ikke presse henne.. Anonymkode: 5b6ee...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. januar 2020 #26 Del Skrevet 25. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått så mange t-skjorter, jumpere og ulltrøyer som ikke er body til gutten vår, og jeg synes det er så fryktelig upraktisk. Bleien sklir ned, genseren sklir opp og det blir bare rot 🤪Etter fylte 1 år har han nesten utelukkende fått overdeler som ikke er body i gave. Nå er han rett over 2 og jeg kjøper fremdeles bare bodyer, og ser for meg å gjøre det i hvert fall til han har sluttet med bleie. Men jeg blir litt nysgjerrig på om det er unormalt, siden vi bare får ikke-bodyer i gave. Hva er greia? Anonymkode: f1a2f...5a4 Mine har brukt og bruker body og etter bleieslutt. (Liker å ha de dotrent før de skal starte i bh) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. januar 2020 #27 Del Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klarte dere å få til bleieslutt så fort? Fått høre av helsesøster at man ikke skal presse så små barn for mye, ikke med mindre de er over 2 - 2,5 år. Min er 2 år nå og vil jo gjerne få slutta med den bleia men vil ikke presse henne.. Anonymkode: 5b6ee...7ec Gjør det gøy. Vi bruker baby potte og har kun bleier om vi skal være lenge vekke fra hjemmet med de, men når de skal fra potte til do er det alltid litt trening. Vi har klistremerker samt at vi leser og synger med de når de sitter på doen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #28 Del Skrevet 25. januar 2020 Min brukte body til 3 års dagen, da han sluttet med bleien. Anonymkode: ae32d...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #29 Del Skrevet 25. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarte dere å få til bleieslutt så fort? Fått høre av helsesøster at man ikke skal presse så små barn for mye, ikke med mindre de er over 2 - 2,5 år. Min er 2 år nå og vil jo gjerne få slutta med den bleia men vil ikke presse henne.. Anonymkode: 5b6ee...7ec Jeg fikk høre det samme av min omgangskrets, men jeg tror det er enklere å starte tidlig enn å vente til dem blir større og enda mer knyttet til bleia. Potta har alltid vært tilgjengelig og jeg har satt dem på den fra de kunne sitte. Vi måtte nok presse dem litt ja, men det har de ikke tatt skade av. På 2-årsdagen hadde vi ingen bleier i hus eller i barnehagen Anonymkode: 1f169...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #30 Del Skrevet 25. januar 2020 Hater body sluttet ved 1 år Anonymkode: 1193b...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #31 Del Skrevet 25. januar 2020 On 1/24/2020 at 3:41 PM, Krok1 said: Samme her. Hadde ikke tenkt over at det ble upraktisk da og hadde kastet meg over de få bodyene jeg fant i str 98 pluss. De ble ikke brukt, for å si det sånn 😛 Hvor gammel var h*n ved bleieslutt? Min bruker fortsatt bleie og jeg kjøpte akkurat inn klær i 110 🙈 Han sluttet med body ved 2 års alder. Da ville han ikke ha på det lenger. Anonymkode: 2af24...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 25. januar 2020 #32 Del Skrevet 25. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel var h*n ved bleieslutt? Min bruker fortsatt bleie og jeg kjøpte akkurat inn klær i 110 🙈 Han sluttet med body ved 2 års alder. Da ville han ikke ha på det lenger. Anonymkode: 2af24...22b Min var faktisk 3 da vi begynte å slutte 😛 Vi må bruke body på minstemann, han har eksem og klør seg der han kommer til 😕 men tror jeg ville gjort det uansett, ellers går også hendene gjerne ned i bleia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
w0ho Skrevet 25. januar 2020 #33 Del Skrevet 25. januar 2020 Min på 16 mnd bruker bare bodyer, hver gang vi får gensere/tskjorter/ ulltrøyer blir det bare liggende. Synes det er så upraktisk! Ser for meg at vi bruker body til barnet slutter med bleie Bare synd det er vanskelig å få tak i bodyer i de fleste butikker etter størrelse 86, vår bruker 92 nå og de har jeg handlet på nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #34 Del Skrevet 25. januar 2020 6 minutter siden, Krok1 said: Min var faktisk 3 da vi begynte å slutte 😛 Vi må bruke body på minstemann, han har eksem og klør seg der han kommer til 😕 men tror jeg ville gjort det uansett, ellers går også hendene gjerne ned i bleia Fascinerende med så ulike unger. Min er ikke 3 enda selv om vi kjøpte 110 i dag 😅 Anonymkode: 2af24...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #35 Del Skrevet 25. januar 2020 Vi sluttet med body i 2-års alderen. Ikke pga bleieslutt, men det var mest praktisk for oss. ☺️ Anonymkode: 64e98...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #36 Del Skrevet 25. januar 2020 Vi slutta med body i 4. Klasse. Men hun danser ballett, så hun elsker bodyer. Anonymkode: c2361...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 25. januar 2020 #37 Del Skrevet 25. januar 2020 Sluttet med body når de begynte å bruke potte. Ca 2 år. Da går de mer enn de kryper rundt også, så klærne sklir ikke opp/ned og krøller seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 25. januar 2020 #38 Del Skrevet 25. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Fascinerende med så ulike unger. Min er ikke 3 enda selv om vi kjøpte 110 i dag 😅 Anonymkode: 2af24...22b Oi, jeg trodde min var høy for alderen (og han var det lenge), men ja, helt fascinerende hvor store forskjeller det er. Og kult! Var på 2årskontroll denne uka, og min er lettere enn mange babyer, og virker mindre fordi han ikke har så stort hode og sånn. Og likevel er både han og de sunne, friske og glade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå