Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i året?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker nok nærmere 150000 i året. En tur til varmere strøk på vinteren 10 dager, 2-4 uker om sommeren ( enten bilferie i Europa Eller vanlig syden), og par langhelger uten barn. 2 voksne og 3 barn.

Anonymkode: 1124f...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser ganske mye hvert år, men ser at jeg har et nøkternt budsjett i forhold til svært mange her.....   I fjor brukte jeg 34.000,- på fly, hotell og det meste av maten.  Den summen holdt til to uker på Teneriffe , en uke i Polen, en uke på Malta og to langhelger i London.  Noen av turene tar jeg med en venninne, og da blir overnattingsprisen rimeligere.  Jeg har også anledning til å legge alle reiser utenom skoleferier og høytider, og det sparer jeg mye på  :)  

Anonymkode: 70b33...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt. En voksen og ett barn. 

I 2018 var vi på langtur i USA (en og en halv måned sånn cirka), pluss at jeg var på et par fjellturer i Sveits. Rundt 175000. I 2019 blei det bare turer i Europa, så kun rundt 50000. Ei uke i varmere strøk, et par helgeturer og et par turer til England. I 2020 blir det en lengre tur til Asia pluss interrail i sommer, så kanskje 75000? 

Anonymkode: d6a5d...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 000 i fjor kanskje. I år nærmere 120. Har mange barn,sparer opp til lengre turer 

Anonymkode: 98f56...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser på budsjett. Bruker ca 10.000 på 4-6 dagers ferie, og tar en slik tur kanskje 3-4 ganger i året.

Trenger ikke noe fint hotell, da vi bare bruker det til å sove. Og mat spiser på helst på lokale små hull i veggen. Alltid bedre der enn på turistfellene.

Med budsjettet enkelte her inne har, så hadde jeg forventet helt overdådig luksus. Er det slik?
(Vi har ikke barn, så det hjelper selvsagt på lommeboken,)

Anonymkode: fc32a...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,-

2 voksne og 2 barn. 

Har ikke vært ute av landet på 6 år (da en helg i London) Er 6,5 år siden vi var ei uke i «syden» (restplass) og 7 år siden vi var på «ordentlig» ferie (Karibien. Da også på restplass, kostet oss 6000-et-eller-annet per person for 2 voksne) 

Ingen planer om noen ferietur i 2020 heller, og antageligvis ikke i 2021. Men kanskje i 2022? 🙏🏻

Anonymkode: ec1bf...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Med budsjettet enkelte her inne har, så hadde jeg forventet helt overdådig luksus. Er det slik?
(Vi har ikke barn, så det hjelper selvsagt på lommeboken,)

Anonymkode: fc32a...3a5

Ingen overdådig luksus, nei.

Det trekker mye at vi reiser ofte, og gjerne til destinasjoner der det ikke går enkle direkteruter. 

Deretter trekker det at vi liker å bo godt. Ikke maks luksus, men som regel 4-5 stjerner, og god rating på tripadvisor. Sengen må være stor og myk, slik at vi sover godt. Vi liker å ha balkong, utsikt og luft. Ekstra service, parkering til leiebil, tidlig sjekk inn og sen sjekk ut. Basseng, gjerne takbasseng, om destinasjonen er varm. 

Vi legger mye i god mat og drikke, det er en viktig del av ferieopplevelsen for oss. Booker gode restauranter før vi reiser, både til lunsj og middag. 

Vi bestiller alltid privat transport mellom flyplass og hotell, og til andre severdigheter. Ønsker ikke bruke tid/stress på å forflytte oss. 

Vi sparer gjerne litt på fly. Ikke i tid, jeg orker ikke flere mellomlandinger enn nødvendig. Men vi flyr gjerne økonomi. 

Anonymkode: f9d4d...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi reiser på budsjett. Bruker ca 10.000 på 4-6 dagers ferie, og tar en slik tur kanskje 3-4 ganger i året.

Trenger ikke noe fint hotell, da vi bare bruker det til å sove. Og mat spiser på helst på lokale små hull i veggen. Alltid bedre der enn på turistfellene.

Med budsjettet enkelte her inne har, så hadde jeg forventet helt overdådig luksus. Er det slik?
(Vi har ikke barn, så det hjelper selvsagt på lommeboken,)

Anonymkode: fc32a...3a5

Vi reiser på samme måte, men billetter til Asia/Afrika koster en del også på turistklasse. Dessuten reiser vi en del på ski til alpene (bor ikke så langt unna, men likevel), og med motorsykkel rundt i Europa. Reiser ca 6 uker i året og da blir det en del selv om vi bor billig og spiser billig.

Anonymkode: 169bd...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 2 barn. Vi har fleksible jobber begge to, så vi jobber mye i perioder slik at vi kan ta flere lange ferier i løpet av året. 

Det går mye penger på reiser i løpet av året, ca.150.000 - 200.000. Da inkludert alt som går av penger fra vi forlater huset hjemme. 

Dette fordeles på 3-4 turer utenlands i løpet av året. 2-3 uker per tur. Vi reiser 1 tur uten barn hvert år, resten av turene drar vi hele gjengen. Ikke noe luksus, men vi reise gjerne til Asia så flybilletter for 4 drar opp budsjettet selv om vi er flinke å planlegge. Vi bor ofte billig og enkelt, men mange lange turer gjør at det brukes penger uansett. I tillegg er vi stort sett låst til å ta ferier I tilknytning til skoleferiene så det gjør jo at det er vanskelig å gjøre gode kupp.

Vi bor også langt oppi nord så det flyr noen lapper bare på å komme seg til en flyplass som kan fly oss ut av landet.

Som mange andre her i tråden prioriterer også vi reiser over alt annet. Vi har helt normale inntekter, men er aldri på byen, drikker sjeldent alkohol, røyker ikke, shopper lite og handler gjerne brukt, forholder oss til et nøkternt matbudsjett, har ikke hytte og bruker heller ikke penger på oppussing. 

Det blir vanligvis 8-10 uker med ferie i løpet av året, og vi ville jo brukt penger om vi hadde vært hjemme denne tiden også.

Mange rundt oss synes vi bruker mye penger på ferie når vi summerer et helt år, men samtidig ser jeg mange som sløser bort mye større summer i hverdagen på ting jeg synes er helt bortkastet.

Godt at vi er forskjellige tenker jeg, og at vi får lov å bruke penger på det som gir oss mening. Jeg kunne aldri vært foruten reisingen.

Anonymkode: 36052...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke regnet på det, men kanskje 200 000 i året. To voksne og to barn. Elsker å reise, både kort og langt. Har tilpasset det barna etter at de kom, men reiser litt på voksentur evt. jente-/guttetur også. Vi reiser også gjerne på business eller first class, men det ordnes i hovedsak via svært gjennomført fokus på bonuspoengopptjening.

Anonymkode: daebf...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...