Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i året?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg på ferier i løpet av et helt år.

Anonymkode: 72c10...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et felles reisebudsjett på 100 000 i året. Det dekker våre felles reiser (samboere, ingen barn). I tillegg har vi ofte noen mindre reiser hver for oss (med venner eller slikt) som vi dekker med egne sparepenger. Vil anslå at vi bruker ca. 15 000 hver her. Så totalt omtrent 130 000 i året. Vet noen sikkert syns det er en høy sum, men dette er penger vi sparer opp gjennom hele året, og som vi syns det er verdt å bruke på gode opplevelser.

Anonymkode: 5c553...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kun reise og opphold bruker vi ca. 50000-60000kr i året for to stykker. Da kommer alt av mat, shopping, opplevelser utenom da det er veldig individuelt og alt etter hvilket land man er i. Vi reiser relativt mye(i følge kollegaer og familie). Vii kunne gjerne tenkt oss og reist mer, men jeg har veldig tvungen ferie og han har lite mulighet utenom typisk ferietider, så vi blir litt bundet der. 

Anonymkode: bf0d3...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busskort 3 soner. Ferie har jeg ikke råd til. Har aldri vært noe spesielt glad i å reise heller, så det er ikke så ille.

Anonymkode: 10b22...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr. Er uføretrygdet og for syk til å reise noe sted. Har ikke forlatt kommunen siden 2011.

Anonymkode: 9eedc...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 100-150 000 kr per år for to stykker.

Ikke fester vi noe særlig, jeg drikker ikke alkohol (og han drikker svært sjeldent), ingen av oss røyker eller snuser, og lever generelt nøkterne liv. Reiser er det vi prioriterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig, men godt over 100 000,-. Blir en utenlandstur i sommerferien med hele familien. Så er kona og jeg på en weekend-tur til en utenlandsk storby. Ofte blir det en tur eller to til med familien i løpet av året. Og så er jeg på tur med kompiser en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 4 barn. I fjor vil jeg tro vi brukte ca 100.000 da sydenferie og Danmarkstur. Vi drikker sjelden. Ingen av oss snuser eller røyker, klipper barna og mannen selv. Er flinke med økonomi. Har helt normal inntekt. Kansje mindre enn mange. 

Anonymkode: f4056...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig fra år til år. Mellom 10 000-50000

Anonymkode: 7fd5f...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser ikke på ferie hvert år. Sist vi var i utlandet var i 2003. Da reiste vi utenom sesong, så hele turen (for 2 personer, transport overnatting og mat) kom på godt under 15 000 kr for 9 dager.

Anonymkode: afdf5...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Vi er som regel borte en uke på sommer og en helg på vinter. Vi har gård så vi kan ikke reise bort uten at noen er her og passer alle dyra, og da begrenser det seg selv. Vi bruker mellom 20-50 000 på ferie. Vi opplever mest mulig de få dagene vi er borte, så derfor er det høy sum på få dager. Vi drar minst mulig med fly, og foretrekker Norgesferie, men det betyr at kostnadene er litt høyere når vi skal spise, sove og oppleve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste årene har vi brukt ca 30-40.000 i året i snitt. Sommerferie i Skandinavia hvert år og sydentur på høsten annenhvert år. To voksne og ett barn.

Anonymkode: 2d5f3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett 100.000 kr i året ++.  Jeg bor alene men er helt ellevill etter å reise, det er det viktigste i livet mitt. Akkurat nå er jeg i en periode der jeg lever på knekkebrød for å få råd til mine reiser til sommeren. Da er det verdt å spise litt kjip mat en periode. Jeg må prioritere bort å dra på byen, shopping, botox og annet gøy i mellomtiden, men sånn er det. 

Anonymkode: dfe81...ebd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 100.000 tenker jeg. 2 voksne og 2 små barn

Anonymkode: 65c0f...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rundt 40.000-50.000 kanskje. Vi er to voksne. Det som gjerne koster er vår årlige tur til Frankrike, ellers så har vi venner og familie i flere europeiske land som vi besøker jevnlig. Men der betaler vi bare for flybilletter, museer og mat. 

Anonymkode: dbf3c...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på ferie siden 2013

Er siden blitt ufør og det er ikke så lett å komme seg på ferie som før

Anonymkode: 5d77b...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000. To voksne og to barn. Sommerferie, høstferie til varmere strøk, pluss at jeg og mannen har hver vår storbyferie med venner. Prioriterer reising i stedet for flott og stort hus. Bor i en relativt liten by et godt stykke nord i landet, og ville blitt sprø hvis jeg ikke fikk luftet meg litt.

Anonymkode: aecad...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne. Bruker 2-300 000 i året til fly, transport og hotell. Fordelt på ca 7 turer.

Da har vi stått i arbeidslivet noen år, og reise er prioritert. Da vi var studenter, og da vi sparte til egenkapital, var feriebudsjettet bussbilletten hjem til familien. 

Anonymkode: f9d4d...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...