AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #21 Del Skrevet 24. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde faktisk returnert alle klærne jeg kjøpte der. Anonymkode: 393ec...201 Enig! Anonymkode: 505d3...087 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #22 Del Skrevet 24. januar 2020 Men hvorfor gikk ikke tyverialarmen, da du gikk ut av butikken ? Anonymkode: 8ce50...902 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #23 Del Skrevet 24. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du er klar over hvor mye tyveri som faktisk foregår i klesbutikker uten at vi som jobber der har sjans til å se det. Det dukker selvsagt opp på varetellinger, og det er utrolig irriterende når man skjønner hvor mye folk faktisk klarer å stjele! Så ja, selv om du var ærlig, ts, så er det ikke alle som er det. Og butikkene er nødt til å ha tydelige regler på slikt. Anonymkode: d134f...2ca Det tror jeg på. Ei jeg tidligere kjente, hadde benyttet seg av et tilbud i 3 butikker i samme kjede. Hun returnerte, og fikk tilbake på en sånn måte at hun fikk varen gratis. Hvordan hun fikk til det, vet jeg ikke. De andre venninnene lo av det. Selv følte jeg avsky for den oppførselen. Vi har ikke kontakt lenger. Anonymkode: 86564...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #24 Del Skrevet 24. januar 2020 Hun fortjener ikke bare hemoroider, hun fortjener bløende hemoroider! Jeg hadde blitt rasende og lekset opp for henne, det hadde definitivt vært verdt en aldri så liten scene med sjokkerte tilskuere. Anonymkode: cf06d...ff9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #25 Del Skrevet 24. januar 2020 Blødende. Anonymkode: cf06d...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #26 Del Skrevet 24. januar 2020 Hun fortjener hemoroider for å gjøre jobben sin? Ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: d134f...2ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #27 Del Skrevet 24. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du er klar over hvor mye tyveri som faktisk foregår i klesbutikker uten at vi som jobber der har sjans til å se det. Det dukker selvsagt opp på varetellinger, og det er utrolig irriterende når man skjønner hvor mye folk faktisk klarer å stjele! Så ja, selv om du var ærlig, ts, så er det ikke alle som er det. Og butikkene er nødt til å ha tydelige regler på slikt. Anonymkode: d134f...2ca Det argumentet hadde jeg forstått om noen fra butikken oppdaget det når ts gikk ut. Da vet man ikke om det er et uhell eller bevisst. Det gir ingen mening (i mitt hode) å behandle en som kommer tilbake for å gjøre opp for seg på same måte - som en har gått ut av butikken uten å selv oppdage at h*n har fått med seg noe uten å betale. Konsekvensen blir jo at enda mer blir borte/stjålet - fordi man ikke orker å bli dårlig behandlet når man gjør det riktige. Anonymkode: a8762...e98 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #28 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor gikk ikke tyverialarmen, da du gikk ut av butikken ? Anonymkode: 8ce50...902 Var ingen alarm på sokkene. Tre pk med barnesokker. Anonymkode: 936ec...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #29 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun fortjener hemoroider for å gjøre jobben sin? Ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: d134f...2ca Ønsker ikke dama pest eller kolera da.. Hemoroider er liksom ikke såå farlig. Men jævla ubehagelig. Anonymkode: 936ec...6f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #30 Del Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, tånegla skrev: Ser tyvete ut?? Hvordan ser tyver ut egentlig? Det var sikkert en kjip opplevelse, jeg hadde sendt et brev til ledelsen og fortalt om opplevelsen. Mulig de da kan informere ansatte om at dette muligens ikke er måten å gjøre det på, slik at andre opplever lignende. Haha, ser at formuleringa der ble litt feil. Nei, jeg mener bare at jeg ikke anser meg selv som en som kanskje ser litt mistenkelig ut. Jeg lar f.eks alltid barnevogna stå utenfor prøverom. Jeg spør om butikkansatte i kassen ønsker å se opp i posene jeg bærer osv. Så følte jeg liksom at det å komme tilbake ganske raskt ville bare være positivt. Det ér jo positivt, men deg ble jo veldig ubehagelig for min del når vakta kommer å ber meg om å følge etter henne😞 Anonymkode: 936ec...6f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #31 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår du ble satt ut. Hun behandlet deg feil, men feil kan vi alle gjøre. Hadde hun språkproblemer? Forstod hun historien før hun tilkalte vakten? Anonymkode: 86564...202 Nei, hun snakket veldig godt norsk når jeg handlet varene 30 min tidligere. Sier til meg selv at hun antageligvis var nyansatt og veldig usikker. Anonymkode: 936ec...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #32 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om jeg syns du var ærlig og ikke hadde gjort noe feil. Så hadde jeg også kontaktet en vakt nettopp fordi jeg ikke vil ha sjefen på nakken. Alle som får2med seg ring hjem selv med et uhell skal behandles likt med de som har stjelt i følge sjefen. Noe ingen av oss ansatte er enige med. Jeg vil heller ha en sur kunde enn en sjef som kjefter meg huden full fordi jeg ikke fulgte hennes ordre. Anonymkode: 71ac5...0eb Ja, jeg kan forstå det også, men måten hun oppførte seg på gjorde hele situasjonen veldig ubehagelig. Tenk om hun heller kunne ha vært litt ydmyk og kanskje sagt at hun er veldig usikker på hva som er riktig å gjøre. Sagt at det var flott at jeg kom tilbake, men at hun ønsker at jeg skal fortelle historien til en vakt sånn at det er flere enn henne som vet om hendelsen.. Da hadde jeg nok bare tenkt litt sånn «uh, jaokei..», og ikke følt meg så stemplet. Anonymkode: 936ec...6f1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #33 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde faktisk returnert alle klærne jeg kjøpte der. Anonymkode: 393ec...201 Vurderte det sterkt, men guttungen fikk velge ut mange av klærne selv, og det hadde blitt lite populært når han først var så stolt over å ha «handlet klær selv». Anonymkode: 936ec...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #34 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om jeg syns du var ærlig og ikke hadde gjort noe feil. Så hadde jeg også kontaktet en vakt nettopp fordi jeg ikke vil ha sjefen på nakken. Alle som får2med seg ring hjem selv med et uhell skal behandles likt med de som har stjelt i følge sjefen. Noe ingen av oss ansatte er enige med. Jeg vil heller ha en sur kunde enn en sjef som kjefter meg huden full fordi jeg ikke fulgte hennes ordre. Anonymkode: 71ac5...0eb Bra å vite. Da skal jeg kaste det i søpla helker enn å komme tilbake med det dersom det skulle skje i fremtiden, ihvertfall! En gang klarte faktisk kassadamen å putte noe ekstra med i posen min. Jeg la varene på disken, betalte og hun puttet i pise. Da jeg kom hjem lå det et par pensko i barnestørrelse der som jeg overhodet ikke hadde noe bruk for. De gadde ligget på disken og hun hadde bare puttet dem nedi. Anonymkode: 5df27...441 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #35 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg hadde seriøst sendt mail til sjefen og forklart situasjonen. Si ifra at det var unødvendig og flaut å bli hentet av en vakt for en vare du kom tilbake med frivillig. Anonymkode: c83d8...17a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #36 Del Skrevet 24. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderte det sterkt, men guttungen fikk velge ut mange av klærne selv, og det hadde blitt lite populært når han først var så stolt over å ha «handlet klær selv». Anonymkode: 936ec...6f1 Da hadde jeg tatt med gutten når jeg leverte klærne og sagt mens hun hørte det at når hun anklager mamma for å stjele så sier sånn, damen bak kassen lyver og da ser du hva som skjer gutten min, folk blir lei seg. Så må hun stå der og skamme seg. Anonymkode: d4c57...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #37 Del Skrevet 24. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra å vite. Da skal jeg kaste det i søpla helker enn å komme tilbake med det dersom det skulle skje i fremtiden, ihvertfall! En gang klarte faktisk kassadamen å putte noe ekstra med i posen min. Jeg la varene på disken, betalte og hun puttet i pise. Da jeg kom hjem lå det et par pensko i barnestørrelse der som jeg overhodet ikke hadde noe bruk for. De gadde ligget på disken og hun hadde bare puttet dem nedi. Anonymkode: 5df27...441 Betalte du for dem? Anonymkode: d4c57...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #38 Del Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du er klar over hvor mye tyveri som faktisk foregår i klesbutikker uten at vi som jobber der har sjans til å se det. Det dukker selvsagt opp på varetellinger, og det er utrolig irriterende når man skjønner hvor mye folk faktisk klarer å stjele! Så ja, selv om du var ærlig, ts, så er det ikke alle som er det. Og butikkene er nødt til å ha tydelige regler på slikt. Anonymkode: d134f...2ca Men hvordan har dette sammenheng med det TS gjorde? Nå har ikke jeg for vane å stjele, men det virker fullstendig ulogisk at et menneske som kommer tilbake med en pakke sokker til 40 kroner og sier 'hei, jeg oppdaget at jeg ikke hadde betalt for disse, kan jeg gjøre det nå' hadde planer om å stjele sokkene i utgangspunktet. Er problemet at TS svippet hjem ungene vitende medbrakt tre par ubetalte sokker? Hva hadde isåfall ståa vært dersom hun ikke oppdaget det før hun kom hjem, for så å dra tilbake og betale for dem? Anonymkode: e99e7...574 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #39 Del Skrevet 24. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig for butikkansatte å ha så stor mistillit? Jeg tror hverken jeg ser særlig «tyvete» ut, og er alltid en hyggelig og betalende kunde.. Anonymkode: 936ec...6f1 Hun har en rutine å følge, ts. Ok - hun kunne ha handlet smidigere. Og det ville hun også ha gjort, om hun hadde mer (ut)dannelse. Så det er hennes forbedringspotensiale. Men du ville også ha handlet og reagert helt annerledes (og betydelig mindre dramatisk og lite konstruktivt) dersom du hadde mer (ut)dannelse, så i situasjonen stiller dere likt på forbedringspotensiale. Ellers, ts, så noterer jeg meg at du er en sånn fordomsfull person som tror at noen "ser" tyvaktige ut. Selv om en ut fra helt normal og offentlig tilgjengelig statistikk kan lese seg til at det er relativt normalt at småbarnsforeldre (som trolig ser like "hyggelige" ut som deg) bruker barna sine som transport for tyv- og smuglergods. Stengene i barnevogner er mye brukt til narko, feks. Og bunnen i en barnevogn smugler ofte ut varer som ikke er betalt for. Så du er faktisk i en høyrisikogruppe - småbarnsfamilien. (som også er en gruppe som står for mye netthat, for øvrig) Anonymkode: 1db7d...1f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #40 Del Skrevet 24. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke butikkansatte noe tiltro til noen som helst? I går var jeg og sønnen min å handlet en del klær. Kjent kjedebutikk, og jeg handler der en god del. Aldri mer nå.. Jeg hadde også med babyen i bilstolen, og i mangel på vogn plasserte jeg bilstolen i en av sentrets handlevogner. Det ble en del klær, og jeg la klærne opp i handlekurva sammen med bilstolen. Gikk til kassa, tok opp varene, betalte, og gikk ut av butikken. Når vi kommer oss ned i parkeringskjelleren oppdager jeg at det lå en pakke med sokker under bilstolen som jeg ikke hadde sett da jeg betalte. I og med at vi bor nærme senteret så kjørte jeg hjem barna da pappan var kommet hjem fra jobb. Kjørte tilbake igjen etter ca 30 minutter, for å betale for disse sokkene. Går inn til kassa og tenker liksom «nå blir den ansatte sikkert imponert». Ikke alle ville ha dratt tilbake å betale for sokker til 39 kr. Men hun blir bare stille. Så spør hun om hvorfor jeg ikke har betalt for disse. Forklarer til henne hva som skjedde da jeg handlet, og får da spørsmål om hvorfor jeg valgte å kjøre hjem med den ubetalte varen før jeg returnerte til butikken. Prøver da å forklare at både baby og 3 åringen var lei, vi var allerede i garasjen, og at jeg bare ville sette av de hjemme. Da ser hun bare enda mer anklagende på meg og ber meg vente mens hun går inn på bakrommet. Og der har hun faen meg kontaktet vakt!! Så flau har jeg aldri vært i hele mitt liv! Alle på butikken overhørte at vakta ba meg bli med henne. Måtte igjen fortelle hva som hadde skjedd. Følte endelig da at jeg ble trodd, men hun som jobbet i butikken trodde jo tydeligvis ikke på meg. Fikk dra hjem. Jeg mener, hvordan i all verden kan de behandle kunder sånn? For det første kommer jeg aldri til å handle der igjen, og for det andre så kommer jeg i fremtida heller til å bare stjele varen dersom noe blir med hjem i uviten om at det er ubetalt! Dette får meg ikke akkurat til å ville gjøre det riktige. Fader ta. Er det vanlig for butikkansatte å ha så stor mistillit? Jeg tror hverken jeg ser særlig «tyvete» ut, og er alltid en hyggelig og betalende kunde.. Anonymkode: 936ec...6f1 Det går begge veier. Jeg ropte etter noen gutter fordi de løp ut av butikken og alarmen gikk, og moren stod to butikker bortenfor og ga meg huden full fordi jeg ropte (på en pen måte, var jo bare guttunger)"Hei!" og prøvde å vinke dem vennlig tilbake. Hele senteret stoppet opp, og da jeg prøvde å forklare situasjonen og det er faktisk jobben min å reagere når noen utløser alarmen, så tok hun bare tak i guttene og stormet ut av senteret. Folk er forskjellige, ikke legg så mye i det. For alt du vet har denne ansatte fått press fra sjefen om å være strengere med kundene iht tyveri, eller kanskje det er en tyveribølge i området nå. Mtp hvordan du forklarte det, ser jeg ikke helt logikken i handlingen men de fleste butikkansatte er underlagt sjefens retningslinjer. Anonymkode: fa59e...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå