Gjest Bukkenbruse Skrevet 1. mars 2020 #901 Del Skrevet 1. mars 2020 Og nå som Tyrkia har åpnet grensene så blir dette enda mer spredd i Europa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 1. mars 2020 #902 Del Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, Camlon skrev: Jeg hørte fra mediene at grunnen til at de gjør få tester er fordi det kan gå tomt. Det lover ikke bra om det blir flere hundre smittete i Norge. Det er ingen skjult plan, bare ren inkompetanse. De burde ta CT av alle som er smittet for å se om den studien fra Kina hvor 98% hadde lungeinfiltrater som er synlige på CT har noe for seg. I så fall er det en sikrere metode for diagnose enn de testene som har veldig mange falske negativer... Dette kommer til å koste enormt mye uansett, og det dyreste totalt sett blir nok en fullstendig kollaps, som er "worst case". Jeg prøvde å finne studien men fant denne i stedet, som sier det samme.... har linket til studien tidligere: https://www.healthimaging.com/topics/diagnostic-imaging/coronavirus-chinese-abnormal-chest-ct Sitat Researchers from the country studied the initial 41 patients admitted to a designated hospital in Wuhan, China—the epicenter of the outbreak—noting each had abnormalities present in their CT scan suggestive of pneumonia, they wrote Jan. 24 in the Lancet. “Common laboratory findings on admission to (the) hospital include lymphopenia and bilateral ground-glass opacity or consolidation in chest CT scans,” Chaolin Huang, MD, with Jin Yin-tan Hospital in Wuhan, and colleagues wrote. “These clinical presentations confounded early detection of infected cases, especially against a background of ongoing influenza and circulation of other respiratory viruses.” [..] While all patients had chest CT abnormalities, 98% had bilateral involvement. Those examined in the ICU commonly showed “bilateral multiple lobular and subsegmental areas of consolidation” on CT. Non-ICU patients, however, yielded bilateral ground-glass opacity and “subsegmental areas of consolidation” on their scans. Dette er en annen gruppe pasienter enn i den studien jeg leste om, som var en nyere gruppe. Det vil koste mye mindre med aggressive tiltak nå, enn å la halve Norge bli syke... jeg skjønner ikke hva de driver med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DSilva21 Skrevet 1. mars 2020 #903 Del Skrevet 1. mars 2020 Hoho.. her må det være store mørketall. Hvorfor ikke bruke testene i starten mens «bestanden» er lavest mulig? For å få avdekket størst andel tidlig og gjøre tiltak for disse. Når de mangler tester etter hvert så blir der vel litt som å skyte omtrent i blinde mens bestanden stadig blir større. Jeg er ingen ekspert, men genuint nysgjerrig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 1. mars 2020 #904 Del Skrevet 1. mars 2020 11 minutter siden, DSilva21 said: Hoho.. her må det være store mørketall. Hvorfor ikke bruke testene i starten mens «bestanden» er lavest mulig? For å få avdekket størst andel tidlig og gjøre tiltak for disse. Når de mangler tester etter hvert så blir der vel litt som å skyte omtrent i blinde mens bestanden stadig blir større. Jeg er ingen ekspert, men genuint nysgjerrig. Absolutt. Norge burde gjort som England og testet mange folk fra dag 1. Da kunne vi fått opp testkapisiteten og vi ville hatt et mer erfarent system. Problemet var at FHI og norske politikere hadde overbevist seg selv at dette viruset aldri ville komme til Norge og da følte de det ville være bortkastet penger. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 1. mars 2020 #905 Del Skrevet 1. mars 2020 20 minutter siden, Camlon skrev: Absolutt. Norge burde gjort som England og testet mange folk fra dag 1. Da kunne vi fått opp testkapisiteten og vi ville hatt et mer erfarent system. Problemet var at FHI og norske politikere hadde overbevist seg selv at dette viruset aldri ville komme til Norge og da følte de det ville være bortkastet penger. De siste ukene har de endret det til "det kommer helt sikkert til Norge, men vi er verdens beste helsevesen og ingen er så godt forberedt som oss, så vi tar det rolig og i vårt tempo" Og vips, så var halve Norge smittet. Allerede nå må vi jo være oppe i mange hundre, slik som de har holdt på med """karantener""" og å nekte å teste folk som har kommet hjem fra høyrisikoområder. Testene er dessverre også feil, og så vidt jeg har forstått er det ikke noe mer om man tester negativt, da er man "fri". Rimelig stor sannsynlighet for at minst én av testene deres har vist feil om de bruker samme metode som andre land, og med tanke på hvem som har vært priviligerte og fått ta en test i det hele tatt... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #906 Del Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, likestilling skrev: De siste ukene har de endret det til "det kommer helt sikkert til Norge, men vi er verdens beste helsevesen og ingen er så godt forberedt som oss, så vi tar det rolig og i vårt tempo" Og vips, så var halve Norge smittet. Allerede nå må vi jo være oppe i mange hundre, slik som de har holdt på med """karantener""" og å nekte å teste folk som har kommet hjem fra høyrisikoområder. Testene er dessverre også feil, og så vidt jeg har forstått er det ikke noe mer om man tester negativt, da er man "fri". Rimelig stor sannsynlighet for at minst én av testene deres har vist feil om de bruker samme metode som andre land, og med tanke på hvem som har vært priviligerte og fått ta en test i det hele tatt... Hvis man har vært i kontakt med en som er smittet, må man være i karantene og testes igjen etter 14 dager, selv om testen er negativ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 1. mars 2020 #907 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Hvis man har vært i kontakt med en som er smittet, må man være i karantene og testes igjen etter 14 dager, selv om testen er negativ.. Ok, det var enda godt... den informasjonen har ikke jeg funnet. Har du kilde? Ikke at jeg ikke tror på det, men greit å se formuleringer og resten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. mars 2020 #908 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg begynte å nyse i kveld, og tenkte bare "faen, kjenner jeg noen som har vært i Kina eller Italia?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #909 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, likestilling skrev: Ok, det var enda godt... den informasjonen har ikke jeg funnet. Har du kilde? Ikke at jeg ikke tror på det, men greit å se formuleringer og resten... Kilden er egen erfaring 😝 Altså ikke en skriftlig kilde, men fikk beskjed om det i dag etter å ha blitt testet. Fikk beskjed om at vi måtte holde oss hjemme og unngå kontakt med andre i 14 dager, selv om testen kommer tilbake negativ i morgen, fordi de vil sjekke oss igjen om ca 14 dager for å være heeelt sikre på at vi ikke er smittet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #910 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Expandable86 skrev: Jeg begynte å nyse i kveld, og tenkte bare "faen, kjenner jeg noen som har vært i Kina eller Italia?" Følern. Desverre fikk jeg telefon rett etterpå som viste at jeg visst kjenner noen som har vært der 😒 Var litt sånn "well, fuck me" følelse.. Håper den jækla prøven er negativ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #911 Del Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, Expandable86 skrev: Jeg begynte å nyse i kveld, og tenkte bare "faen, kjenner jeg noen som har vært i Kina eller Italia?" Innehar du så lite kunnskap om dette eller kødder du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. mars 2020 #912 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Følern. Desverre fikk jeg telefon rett etterpå som viste at jeg visst kjenner noen som har vært der 😒 Var litt sånn "well, fuck me" følelse.. Håper den jækla prøven er negativ! Det går nok bra! 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #913 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Følern. Desverre fikk jeg telefon rett etterpå som viste at jeg visst kjenner noen som har vært der 😒 Var litt sånn "well, fuck me" følelse.. Håper den jækla prøven er negativ! Er du dårlig og har symptomer på sykdommen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #914 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev: Er du dårlig og har symptomer på sykdommen? Bare tett nese, men det kan like så gjerne være vanlig førkjølelse 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #915 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Expandable86 skrev: Det går nok bra! 😉 Jaja! Jeg er heldigvis ikke i noe risikogruppe, så skulle prøven være positiv, er det ikke sikkert jeg blir syk en gang 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #916 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Bare tett nese, men det kan like så gjerne være vanlig førkjølelse 😝 Ja, det kan det. Men greit å være føre var dersom det er noe annet enn forkjølelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 1. mars 2020 #917 Del Skrevet 1. mars 2020 Så... Har de tenkt å stenge skoler og barnehager? Er jo en av offentlige steder der smitte skjer raskest. Vurderer å ta barna fri fra skolen... Og holde oss trygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #918 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, MadameDeRosa skrev: Så... Har de tenkt å stenge skoler og barnehager? Er jo en av offentlige steder der smitte skjer raskest. Vurderer å ta barna fri fra skolen... Og holde oss trygge. Jeg tenker at myndighetene burde gjøre det med tanke på å forhindre å spre viruset videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 1. mars 2020 #919 Del Skrevet 1. mars 2020 9 minutter siden, Sinsiew skrev: Kilden er egen erfaring 😝 Altså ikke en skriftlig kilde, men fikk beskjed om det i dag etter å ha blitt testet. Fikk beskjed om at vi måtte holde oss hjemme og unngå kontakt med andre i 14 dager, selv om testen kommer tilbake negativ i morgen, fordi de vil sjekke oss igjen om ca 14 dager for å være heeelt sikre på at vi ikke er smittet. Kan jeg spørre om hvorfor du ble testet? Ellers takk for informasjon, og igjen fy til FHI som ikke informerer om dette, for jeg har ikke lest det noen plass. De gir så lite informasjon at man bare må anta det verste (som regel treffer man bra da). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. mars 2020 #920 Del Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Så... Har de tenkt å stenge skoler og barnehager? Er jo en av offentlige steder der smitte skjer raskest. Vurderer å ta barna fri fra skolen... Og holde oss trygge. Tviler.. Skoler blir jo ikke stengt selv om halve elevmassen er hjemme med influensa, så de gjør nok ikke så mye mer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg