Gå til innhold

Har du fyllekøyrt?


Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Milah

Nei aldri.. Og det kommer heller aldri til å skje.. Setter meg aldri bak et ratt om jeg så bare har drukket en dråpe alkohol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg selv har aldri fyllekjørt, men jeg har sittet på med folk som har hatt alkohol innabords,..uvitende (og også ufrivillig,..). Har ingenting til overs for fyllekjørere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang på kino med min søster og en veninne. Etter kinoen gikk vi på cafe. Drakk et glass rødvin i stede for kaffe, for min søster skulle kjøre. Da vi skulle gå hadde min søster vondt i rygg og bekken (hun var gravid), og lurte på om jeg kunne kjøre i stede for henne. Ingen av oss tenkte på at jeg hadde drukket det glasset med vin, det kom vi ikke på før bilen var trygt parkert hjemme :o

Utrolig ekkel følelse, for jeg ville aldri i livet ha kjørt om jeg hadde tenkt på det. Spesielt ikke med min gravide søster som pasasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fyllekjørt.

Med sykkel.

Det var ikke så vondt å ramle av akkurat da.

Men plutselig var det noen blåflekker enkelte plasser på min kropp dagen etterpå.

Lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldrid og kommer aldrid til å gjøre det!!!!

Fordi det er dumt og du kan kjøre på andre og skade bilen din (f eks lakken), eller at du blir straffet med tjueen dager hvor du skal snekre paller + bot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

Fordi det er dumt og du kan kjøre på andre og skade bilen din (f eks lakken), eller at du blir straffet med tjueen dager hvor du skal snekre paller + bot?

Blant annet derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet derfor.

At man kan skrape lakken eller få bot?

Dere som aldri kjører når dere har promille, - kjører dere når dere er trøtte? Hva med når dere har kjærlighetssorg og ikke vil leve mer da? Kjører dere bil da? Hva når dere er lykkelige og tror dere er uovervinnelige, - kjører dere bil da? Hva når dere er så pissetrengt at dere ikke klarer å kjøre bil, men skrenser ut i veikanten, kjører dere da?

Det er en milliard grunner til å ikke kjøre bil, f eks at det blåser for mye eller er for mye regnvær eller veibanen er nedsnødd. Bil er ingen livsnødvendighet.

Dersom man føler seg klar nok til å kjøre bil er man som regel god for det.

Og føler man seg litt misstilpass skal man heller ikke kjøre så mye. Men som det heter, - må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uinnlogget

Jepp, fyllekjørt det som fyllekjøres kan, egentlig. Ikke snøscooter og romskip. Bare tyl, ingen god grunn til noe av det. Synes det er forkastelig å kjøre i fylla- og når man er trøtt, suicidal, høy på selvtillit eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gjort det , og vet at jeg aldri kommer til å gjøre det. har en vennine som er lam fra livet og ned pga. en fulle kjører som ikke såg fotgjenger feltet.

Når vi har fest og noen kommer kjørende.. Tar jeg inn alle bilnøklene. De får dem igjen dagen etterpå... Har faktisk skjedd at jeg må ha stoppet noen som plutselig får lyst på Mc. Donalds. Derfor tar jeg nøklene inn.

Er litt streng jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Jeg har gjort det en gang. I Finnland, det var to menn som holdt på å drepe hverandre, han ene trakk kniv og jeg var livredd for at det skulle skje noe fælt. Jeg fikk puffa han ene inn i bilen, smelte igjen døra og kjørte. I utgangspunktet vil jeg aldrig gjøre det, om det ikke står om liv og død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt i fylla en gang :oops:

Jeg hadde vært ute på byen og festet. Det var meningen søsteren min og jeg skulle ligge over hos venninna mi. Men da vi kom hjem til venninna mi, fant jeg ut at jeg heller ville hjem og sove. Dette var da jeg var 18-19 år gammel. Og på den tiden kjørte jeg alltid graps. Om jeg må si det selv, kjørte jeg eksemplarisk. Og jeg var veeeeldig konsentrert.

Jeg har ingen planer om å gjøre det igjen. Er veldig påpasselig på at alkoholen er ute av blodet før jeg kjører igjen dagen derpå. Er ikke villig til å miste lappen for noe slikt. Og viktigst av alt, vil jeg ikke være en tikkende bombe når jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenneth
(...)Dersom man føler seg klar nok til å kjøre bil er man som regel god for det.(...)

Tror det er mange som har blitt tatt for fyllekjøring som har "følt seg klar nok" gett... Det er vel et ikke helt ukjent problem at dømmekraften reduseres proporsjonalt med stigende promille. Således faller vel dette utsagnet på sin egen urimelighet.

Men, jeg er enig i at det er mange andre faktorer som er trafikkfarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...