Gå til innhold

Har du fyllekøyrt?


Samantha

Anbefalte innlegg

Har du nokon gong køyrt med promille?

Eg må nok innrømme at eg har gjort det. To gangar...

Den eine gongen var eg kjempefull og russ. Eg og ei venninde fann ut det var alt for langt å gå på nachspiel, så vi køyrte. (Ikkje bra triks å ha bilnøklane i buksa!) Fikk heilt sjokk når eg våkna dagen derpå og såg bilen på tunet der vi var på nachspiel :o

Den andre gangen var eg ikkje full. Hadde tatt en eller to drammar og var småsjuk, så eg ville heim. Eg budde et stykke frå sivilasjonen og det frista ikkje å sove på sofaen til nokon av festdeltakarane. Så to venninder kjørte bilen min til der det er "trygt" for promillekontroll, så tok eg over.

Det eg gjorde den siste gangen kunne eg nok ha funne på og gjort igjen, sjølv om eg syns det er tullete å køyre med promille. Men eg kan virkelig ikkje fatte og begripe kva eg tenkte på den første gangen. Får heilt hetta av å tenke på kor gale det kunne ha gått...

Dei siste 3 åra har eg vore klinkande edru når eg har satt meg bak rattet. :wink:

Skal aldri meir køyre med promille. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fy:

Du fyllekjørte jo på sykkelen din også du!!

:ler:

Men, nei, jeg har aldri hatt promille når jeg har sittet bak rattet. Eller kanskje jeg ikke har vært heeelt i hakk dagen derpå og kanskje burde ventet litt lenger før jeg kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fy:

Du fyllekjørte jo på sykkelen din også du!!  

:ler:

Ooops! :oops: Det glømte eg å nevne ja! Det skal heller aldri meir gjenta seg

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang. Var ikke veldig full, men definitivt over grensa.

Har sykla i fylla endel ganger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bil en gang jeg hadde drukket da jeg var 17...

Skjønner ikke hva jeg tenkte med! "Øvelseskjørte" med eksen, men husker ikke om han hadde drukket eller ikke. :oops:

ALDRI MER!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Aldri. Prøver å være litt overforsiktig dagen derpå også vente til jeg er helt garantert bombesikker før jeg kjører. Det kan jo hende jeg har vært over grensa på dagen derpå kjøring, men det er i såfall lenge siden, og jeg er veldig forsiktig med det nå.

Kommer aldri til å kjøre i fylla heller. Det er jo ikke bare en selv det er farlig for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Ja det har jeg nok gjort noen ganger :oops: . Totalt uansvarlig, jeg vet, og jeg kommer ikke til å gjøre det igjen. Har dog aldri kjørt ute på hovedveien i fylla, men en gang holdt jeg nesten på å kjøre på en sau... Det var da jeg bestemte meg for aldri å gjøre noe så dumt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri gjort, og det kommer jeg aldri til å gjøre heller. Mannen har gjort det, og jeg kjefta han huden full da jeg fikk vite det. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga the Hotwaxer

Nei det har jeg aldri gjort, jeg har derimot blitt påkjørt av en fyllekjører og det var ikke det minste morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

har gjortd et en del ganger desverre, men det er lenge siden nå, kommer äldri til å gjøre det mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjortd et en del ganger desverre' date=' men det er lenge siden nå, kommer äldri til å gjøre det mere[/quote']

I en gitt situasjon håper jeg du gjør det igjen. F eks om du må kjøre en venn til sykehus selv med 0.3 i promille.

Alle gangene man har kjørt i fylla har det alltid vært en årsak eller grunn til det. Derfor må dere fjerne årsaken eller grunnen. Det kan f eks være at man ikke har taxipenger eller er uvant med situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mulig jeg kan ha hatt litt promille dagen derpå noen ganger, men aldri kjørt samme kveld som jeg har drukket. har sitti på med ei venninne som jeg viste hadde drukket en gang, og en annen gang satt jeg på med en fyr som jeg ikke viste at hadde drukket. han kræsja like etter han hadde kjørt meg hjem. jeg var ganske full og trodde han da han sa at han ikke hadde drukket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe skulle skje vil du neppe slippe straff uansett årsak. Det er overhodet ingenting som kan forsvare fyllekjøring (har man en syk venn ringer man ambulanse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerna

Mobilen er uten dekning, uttappet for strøm, langt borte fra mennesker, din venn må på sykehus, hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen er uten dekning' date=' uttappet for strøm, langt borte fra mennesker, din venn må på sykehus, hva gjør du?[/quote']

Så for å redde én person, setter du hundrevis av andre i farè? Mener du seriøst at en slik person skal slippe straff om det skulle skje en ulykke? Og dessuten er det litt tåpelig å se for seg situasjoner som mest sannsynlig aldri kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Alle gangene man har kjørt i fylla har det alltid vært en årsak eller grunn til det. Derfor må dere fjerne årsaken eller grunnen. Det kan f eks være at man ikke har taxipenger eller er uvant med situasjonen.

Da bør man ta med seg taxipenger før man går ut. Uvant med situasjonen? Om man havner i en uvant situasjon gir ikke det grunn til å sette mange liv i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør man ta med seg taxipenger før man går ut. Uvant med situasjonen? Om man havner i en uvant situasjon gir ikke det grunn til å sette mange liv i fare.

Tror det var det han mente - ta med taxipenger og fjern årsaken (eller unnskyldningen) til å fyllekjøre. Jeg har aldri kjørt med promille, og kommer ikke til å gjøre det. Har man 0,3 i promille er det vel ikke spesielt farlig å kjøre (det var jo lov før), men jeg ville ikke gjort det med mindre det sto om liv og død. Men hvor mange går rundt med en promillemåler på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...