Gå til innhold

For lite klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 
 

nå nå jeg bare spørre dere mamma «eksperter» 

datteren min har ull og genser+bukse, vinterdress utenpå,lue, votter og sko

og så har hun teppe over seg

har hun for lite på seg? Jeg fikk høre det av min mormor nå, at hun kommer til å bli syk,og stakkars unge osv 

det er 6 varmegrader ute sann til info

Anonymkode: 9b80e...499

Ryddet for identifiserende innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da lurer jeg fælt på hva din mormor tenker hun bør ha på seg? 

To av mine hadde rent bort i alt det tøyet med 6 plussgrader. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye i følge mine barn. Nå om dagen har de kun undertøy (stilongs og trøye) og dress. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Da lurer jeg fælt på hva din mormor tenker hun bør ha på seg? 

To av mine hadde rent bort i alt det tøyet med 6 plussgrader. 

Hun mener at hun skal ligge inni en Tykk vinter pose med ullteppe over der igjen..kjenner jeg blir oppgitt, hun blir jo helt svett 

men føler meg jo dum når hun nærmest kjefter på meg og står å sier stakkars unge

 

Anonymkode: 9b80e...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun mener at hun skal ligge inni en Tykk vinter pose med ullteppe over der igjen..kjenner jeg blir oppgitt, hun blir jo helt svett 

men føler meg jo dum når hun nærmest kjefter på meg og står å sier stakkars unge

 

Anonymkode: 9b80e...499

Ikke bry deg om henne, det er fryktelig ubehagelig å være altfor varm😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare le og si at det har skjedd en god del utvikling på klesfronten siden hun hadde små barn, og presiserer at det du tar på er bra nok. 
 

Min hadde daua av varme av det du har tatt på allerede.

Anonymkode: bc1bf...6dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første regel, stol på deg selv da det kommer til DITT barn. 

Jeg pleide å stikke hånda nedi nakken, øverste del av ryggen for å kjenne om de bar varme eller klamme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nakke og føtter, så finner du ut om det er passelig for barnet, helt uavhengig av om mormor fryser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! 
 

nå nå jeg bare spørre dere mamma «eksperter» 

datteren min har ull og genser+bukse, vinterdress utenpå,lue, votter og sko

og så har hun teppe over seg

har hun for lite på seg? Jeg fikk høre det av min mormor nå, at hun kommer til å bli syk,og stakkars unge osv 

det er 6 varmegrader ute sann til info

Anonymkode: 9b80e...499

Ryddet for identifiserende innhold. Perelandra, mod. 

håper ihvertfall at skoene hennes er foret, ser jo ut som vanlig joggesko. 

Anonymkode: beedc...476

Endret av Perelandra
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

håper ihvertfall at skoene hennes er foret, ser jo ut som vanlig joggesko. 

Anonymkode: beedc...476

Det er vanlige joggesko men hun har jo ullstrømpis og strikkesokker under

Anonymkode: 9b80e...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt at folk har på ungene sine altfor mye klær for tida. I går var det + 10 grader her, likevel så jeg unger i tykke vinterdresser, vinterstøvler, luer og votter??? Det er lov å sjekke utetemperaturen og ikke bare kalenderen før man kler på ungene. 

Anonymkode: e3158...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye klær, men altfor kalde sko! Du går vel ikke med joggesko om vinteren selv heller? Barn som sitter stille blir fort kalde på beina 

Ps. Du burde ikke poste bilde av barnet ditt på et offentlig forum

Anonymkode: 5531e...1b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var din mormor - altså barnets oldemor - som kommenterte, så ville jeg ikke tatt meg så nær av kommentaren nei ;) De eldre har med å kommentere mye sånt. Hadde det vært min mor hadde jeg kanskje hørt litt mer etter, men i dette tilfellet her vet nok både du best, samt at man må tenke på utviklingen av klær og kvalitet. Da jeg vokste opp puttet mamma på meg bomullstrømpebukser og fleece, mens nå vet vi jo at ull er best. Så tynnull og/eller mellomull (avhengig av vær) er mer enn nok under utedress (som er foret og vindtett). Men enig at skoene ser kalde ut... Barn i vogn sitter jo i ro, og da stivner bena raskt. Ullsokker med skoposer for barn som ikke går, og vintersko for barn som går tenker jeg er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun sitter i ro i en vogn tenker jeg det er ok, men skal hun leke/bevege seg er det for mye i 6 grader. Hvor lenge hun skal være ute er også av betydning. Ville hvertfall ikke kledd på mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tellus skrev:

Når hun sitter i ro i en vogn tenker jeg det er ok, men skal hun leke/bevege seg er det for mye i 6 grader. Hvor lenge hun skal være ute er også av betydning. Ville hvertfall ikke kledd på mer!

Glemte og skrive, ville ha brukt vintersko. Blir fort kalde på beina.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er farmoren lik, det skal kles lag på lag og lille gutten min blir kokvarm. Det er bedre med for lite klær enn for mye sier helsesøsteren min.

Her har han kun body og bukse og dress, lue og sko poser. 

Intet mer intet mindre ☺️

Anonymkode: 9519f...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seks grader er nesten sommertemperatur her jeg bor, så vi ville nok bare hatt ullklær med dyne over, eller ullklær med tynndress og fotposer på. 

Anonymkode: 33f33...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vinterpose I vogna og en jakke eller ullgenser på han, kommer ann på hvor langt vi skal. Skal han ut å gå har han vanlige klær under en utedress, lue, votter og vintersko. Kjøpte nye i går, var tilbud på eurosko til 350 kr, halv pris. De kjentes gode og varme ut og en stabil sko 😊 de blir fort kalde på føttene når de sitter stille, men uansett greit å ha en vintersko når de er ute å beveger seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mye klær, men altfor kalde sko! Du går vel ikke med joggesko om vinteren selv heller? Barn som sitter stille blir fort kalde på beina 

Ps. Du burde ikke poste bilde av barnet ditt på et offentlig forum

Anonymkode: 5531e...1b0

Et godt prinsipp, men jeg ville ikke vært så bekymret her, barnet synes jo knapt inni alt det tøyet.

Jeg mener om noe hun har for mye klær. Min (som riktignok er litt større) hadde tynne bomullsklær under vinterdress og et teppe i sykkelvogn dag tidlig i 3+. Tynn lue, ingen votter og ble overhodet ikke kald.

Selv går jeg også i joggesko i det været vi har på østlandet nå. Det er vinter kun på kalenderen.

Anonymkode: c5004...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...