Gå til innhold

Damer: hvor mange pushup tar du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke obligatorisk å svare. 

Anonymkode: 5aa46...1a9

Det gjelder deg også. Skal du pirke på svarene til alle i tråden eller bare de du ikke liker?

Anonymkode: b7700...89c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

47 😅 men jeg veier kun 67 kg

 

Anonymkode: a4fd8...332

Regner med at du er mann? Ingen damer ville sagt "bare" om å veie 67 kg 😅

Anonymkode: 1953b...e9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Tenker på vanlige, ikke på knærne. Jeg tar ingen, aldri klart det heller. Trener styrketrening jevnlig.:(

Samme her. Har ikke sjans.

Anonymkode: aea50...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Regner med at du er mann? Ingen damer ville sagt "bare" om å veie 67 kg 😅

Anonymkode: 1953b...e9a

Er kvinne ja, syntes ikke det er mye med tanke på hvordan jeg er bygd. Er høy også😊

Anonymkode: a4fd8...332

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/21/2020 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke ute etter mer fremgang. Ser ingen poeng i å ta mer enn 10-15 push ups i et sett. Det tar jo bare tid og er kjedelig. Varierer heller treningen med andre øvelser i tillegg, og kjører push ups i supersett med knebøy og pull ups. Proteiner er ikke noe problem å få i meg nok av, og det er det ikke for de fleste mosjonister med normalt kosthold. Blir helt sprø av folks overtenkning på kosthold. 

Anonymkode: 79222...d80

Misledende at du sier du har trent så lenge og klarer 15 pushups, som om du ikke klarer mer. Du kan ta 15 og gidder ikke trene mer. Jeg brukte ca 5 uker på å gå fra 0 til 15 pushups, det er ingenting. Jeg visste ikke spesielt mye om trening den gang heller

Det tar ikke mye tid. Annenhver dag, ta pushups til du får vondt i armene. Kanskje 10min, med mindre du skal ta 40+. Det er det. Men det virker som om du tar skjønnhetstrening, der du trener fordi det føles bra å føle du har trent, ikke fordi du bryr deg om hvor effektiv eller bra treningsøkt du faktisk har hatt. Litt som de fruene som går en rolig tur en times tid og føler de har trent. 

De fleste har dårlig kosthold og vil ha laber fremgang i styrketrening om de ikke er bevisst på kosthold. Å si "spis litt mer proteiner" er ikke en overtenking av kosthold. Mange spiser alt for mye karbohydrater og ville merket mye raskere fremgang om de byttet ut noen av dem med en liten porsjon eller to proteiner istedet. De fleste får i seg nok protein i et valig kosthold til å leve et normalt, norskt slaraffenliv med en gåtur i ny og ne, de færreste spiser bra for bra fremgang i mer seriøs trening.

On 1/23/2020 at 1:42 PM, AnonymBruker said:

Samme her. Har ikke sjans.

Anonymkode: aea50...4fb

Da gjør du nok noe veldig feil, teknikken din er ikke på plass. Du kan forsøke se youtubevideoer som viser nybegynnere hvordan ta pushups. Det finnes selvsagt andre styrkeøvelser du heller vil gjøre, men om du er tøff og ønsker en utfordring, så anbefaler jeg å prøve. 

On 1/21/2020 at 3:47 PM, AnonymBruker said:

Ingen på strake ben, men klarer på knærne. Aldri klart en med strake ben. Uenig med den som sier at styrke lett trenes opp - det tar faktisk lang tid å bygge opp muskler. Har trent mye de siste to årene og blitt sykt mye sterkere, men har ikke fokusert på push-ups og klarer dermed ikke det - enda. Men det er et mål ja.

Anonymkode: 8180a...325

Bare etter du har blitt relativt sterk. Å bygge muskler i begynnelsen går eksplosivt raskt om du trener hardt og spiser nok protein, spesielt for kvinner som har raskere % fremgang i muskler enn menn, selv om menn kan bygge større muskler totalt, men de gjør det litt treigere. Det er gjerne ekstra motiverende for kvinner å trene styrke, fordi de vil merke fremgang og noe forandring i utseende allerede etter en uke om de trener hardt (tunge løft). 

Anonymkode: 84612...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misledende at du sier du har trent så lenge og klarer 15 pushups, som om du ikke klarer mer. Du kan ta 15 og gidder ikke trene mer. Jeg brukte ca 5 uker på å gå fra 0 til 15 pushups, det er ingenting. Jeg visste ikke spesielt mye om trening den gang heller

Det tar ikke mye tid. Annenhver dag, ta pushups til du får vondt i armene. Kanskje 10min, med mindre du skal ta 40+. Det er det. Men det virker som om du tar skjønnhetstrening, der du trener fordi det føles bra å føle du har trent, ikke fordi du bryr deg om hvor effektiv eller bra treningsøkt du faktisk har hatt. Litt som de fruene som går en rolig tur en times tid og føler de har trent. 

De fleste har dårlig kosthold og vil ha laber fremgang i styrketrening om de ikke er bevisst på kosthold. Å si "spis litt mer proteiner" er ikke en overtenking av kosthold. Mange spiser alt for mye karbohydrater og ville merket mye raskere fremgang om de byttet ut noen av dem med en liten porsjon eller to proteiner istedet. De fleste får i seg nok protein i et valig kosthold til å leve et normalt, norskt slaraffenliv med en gåtur i ny og ne, de færreste spiser bra for bra fremgang i mer seriøs trening.

Anonymkode: 84612...5a5

Haha. Herregud, noen som har omtalt deg som bezzewizzer noensinne? 😅

Du hver absolutt ingenting om hvilken form jeg er i basert på hvor mange push ups jeg tar. At du tror det, og får deg selv til å komme med så mange antagelser om hvordan jeg trener er rett og slett komisk. Og hvorfor i alle dager tar du for gitt at målet med trening er endring i utseende? Det er i hvertfall et perspektiv jeg synes er utrolig trist. Jeg trener fordi det gir meg overskudd, mestring og endorfiner. Det kan godt hende jeg trener som en frue som liker å føle at jeg har trent, men jeg drar nå i hvertfall nærmere 100 kg i markløft, kjører nærmere 80 kg i knebøy og tar pullups uten problemer med mine i underkant av 60 kg, så da tror jeg at jeg fortsetter sånn. Push ups på kveldstid har jeg dessverre null interesse av 🙄 Jeg logger treningen min hver eneste økt og har forventet fremgang.

Jeg spiser helt normalt kosthold med brød, pasta, karbonadedeig, kylling, grønnsaker, sjokolade, potetgull, cola, pizza ++ Det funker gull for meg. Det gjør meg lykkelig og fornøyd, og jeg har ingen problemer med å få i meg anbefalt mengde protein per kroppsvekt med mitt helt normale kosthold. 

Livet handler heldigvis om mer en trening og i hvertfall veldig mye mer enn push ups. 

 

Anonymkode: 79222...d80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig all kudos til "fruene" som tar en times tur som trening. Det er så bra for helsen vår at vi tar den times turen og så viktig for folkehelsa at folk har minst 30 minutter med rask gange om dagen. For noen er det faktisk den formen for bevegelse de trives med og det er faktisk helt fint. 

Anonymkode: 79222...d80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2020 at 6:55 PM, AnonymBruker said:

Haha. Herregud, noen som har omtalt deg som bezzewizzer noensinne? 😅

Du hver absolutt ingenting om hvilken form jeg er i basert på hvor mange push ups jeg tar. At du tror det, og får deg selv til å komme med så mange antagelser om hvordan jeg trener er rett og slett komisk. Og hvorfor i alle dager tar du for gitt at målet med trening er endring i utseende? Det er i hvertfall et perspektiv jeg synes er utrolig trist. Jeg trener fordi det gir meg overskudd, mestring og endorfiner. Det kan godt hende jeg trener som en frue som liker å føle at jeg har trent, men jeg drar nå i hvertfall nærmere 100 kg i markløft, kjører nærmere 80 kg i knebøy og tar pullups uten problemer med mine i underkant av 60 kg, så da tror jeg at jeg fortsetter sånn. Push ups på kveldstid har jeg dessverre null interesse av 🙄 Jeg logger treningen min hver eneste økt og har forventet fremgang.

Jeg spiser helt normalt kosthold med brød, pasta, karbonadedeig, kylling, grønnsaker, sjokolade, potetgull, cola, pizza ++ Det funker gull for meg. Det gjør meg lykkelig og fornøyd, og jeg har ingen problemer med å få i meg anbefalt mengde protein per kroppsvekt med mitt helt normale kosthold. 

Livet handler heldigvis om mer en trening og i hvertfall veldig mye mer enn push ups. 

 

Anonymkode: 79222...d80

Selvsagt kan man vite hvilken form noen er i basert på pushups, så lenge de ikke har en skade. Om du trener til et visst punkt og ikke gjør en innsats for å bli sterkere, hvilken annen motivasjon er der? Jeg tar det ikke for gitt at alle trener for utseende, bare de som ikke tørr ta mer enn 15 pushups, selv om de har trent i over et år. 

Hvem har sagt at du ikke spiser riktig? Virker som om du er mer opptatt av å bli personlig fornærmet og se fornærmelser der det ikke er noen, enn å lese hva jeg skriver. 

Anonymkode: 84612...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man vite hvilken form noen er i basert på pushups, så lenge de ikke har en skade. Om du trener til et visst punkt og ikke gjør en innsats for å bli sterkere, hvilken annen motivasjon er der? Jeg tar det ikke for gitt at alle trener for utseende, bare de som ikke tørr ta mer enn 15 pushups, selv om de har trent i over et år. 

Hvem har sagt at du ikke spiser riktig? Virker som om du er mer opptatt av å bli personlig fornærmet og se fornærmelser der det ikke er noen, enn å lese hva jeg skriver. 

Anonymkode: 84612...5a5

Nei, du kan ikke bedømme noe som helst basert på hvor mange pushups de tar, utover hvor gode de er på pushups.

Hvorfor denne trangen til å krangle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man vite hvilken form noen er i basert på pushups, så lenge de ikke har en skade. Om du trener til et visst punkt og ikke gjør en innsats for å bli sterkere, hvilken annen motivasjon er der? Jeg tar det ikke for gitt at alle trener for utseende, bare de som ikke tørr ta mer enn 15 pushups, selv om de har trent i over et år. 

Hvem har sagt at du ikke spiser riktig? Virker som om du er mer opptatt av å bli personlig fornærmet og se fornærmelser der det ikke er noen, enn å lese hva jeg skriver. 

Anonymkode: 84612...5a5

Hvordan mener du det er mulig å definere form basert på antall pushups? 

Jeg klarer ikke en, pr nå, pga overvekt etter svangerskap, derimot løfter jeg 110kg i markløft og ca 80 kg i knebøy. Før svangerskapet tok jeh 12 strake, og kunne legge på enda 8 til på knærne. Min venninne løper 1t+ med fart opp mot 14km/t i oppoverbakke, men klarer heller ikke en pushup. 

Jeg vil ikke si at noen av oss er i dårlig form så jeg lurer oppriktig på hvordan du kan mene det. :) 

 

Anonymkode: 58042...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 30 før jeg må ha pause, kommer litt an på hva jeg har gjort før og etter, da. Er en stund siden sist jeg testet nå, i det fleste økene jeg tar er det det 10-15 før neste øvelse, så har ikke testet max på en stund. Færre om det er tricep-pushups, da er det kanskje 10-ish? Kan ta 100 om jeg får lov å ta pauser (og da blir det flere og flere pauser etter hvert), men antar det ikke er det du spør om. 

Anonymkode: a60f8...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Klarte over 20 før. Klarte 4 med hopp. Nå må jeg begynne helt på nytt. 7+ år uten trening er dårlig for kroppen.

Anonymkode: 785c3...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vesuvio
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Klarte over 20 før. Klarte 4 med hopp. Nå må jeg begynne helt på nytt. 7+ år uten trening er dårlig for kroppen.

Anonymkode: 785c3...4bd

Ikke helt på nytt. Du trener deg sikkert fort opp igjen 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vesuvio

6 fine. Med "tricepsgrep" der albuene holdes langs siden og du toucher brystkassen i gulvet. Jeg mener at pushups ikke er pushups før du er helt nedi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vesuvio skrev:

Ikke helt på nytt. Du trener deg sikkert fort opp igjen 👍🏼

Håper det. Har begynt med det jeg klarer. Ikke det jeg ikke klarer :) 

Anonymkode: 785c3...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp begynt å trene (lita, svak dame). I går tok jeg 3 sett med armhevinger der jeg klarte 4-4-3. Skal fortsette med dette jevnlig for å (forhåpentligvis) se fremgang 🙂

Anonymkode: 92ab2...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...