Gå til innhold

Damer: hvor mange pushup tar du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har man ikke trent styrke så er det ikke så vanlig å klare mange pushups. Jeg gikk fra 1 til 20 etter en måned med trening. Ingen treningsstudio eller fancy program, bare bestemte meg for å øve på det daglig i en måned. Styrke er noe man trener raskt opp. 

Anonymkode: 1953b...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skummelt lavt nivå her. Det anbefales at en normal kvinne tar 10 pushups. Vær så snill å gjør noe med dette. For deres egen helse, og som forbilde for deres barn. Dere vil få det så mye bedre❤️

Anonymkode: 5aa46...1a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri trent systematisk styrke på senter, men pushups og planken er noe jeg alltid gjør innimellom på stuegulvet. Sånn dersom jeg har sittet for lenge på sofaen på nettet så bare får jeg det for meg at nå skal jeg droppe og skvise ut noen armhevinger. Det tar et par minutter så er jeg raskt tilbake til latskapen 😉 Tar 15-20, 2-3 ganger i uken. Det koster meg ingenting. 

Anonymkode: b7e8a...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolejenter klarer heller ikke å ta strake pushups!

Anonymkode: 734a8...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer. En mann som aldri har trent styrke, vil han klare pushups? 

De har jo naturlig litt mer muskler enn damer. Bare nysgjerrig. Jeg skrev lenger opp at jeg ikke klarer det, har aldri trent styrke. Klarer å «løfte meg ned», men ikke opp igjen🤪

Anonymkode: 302f8...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ungdomsskolejenter klarer heller ikke å ta strake pushups!

Anonymkode: 734a8...172

De fleste ungdomsskolejenter klarer å ta minst en pushup, enkelte ungdomsskolejenter klarer å ta 50, enkelte klarer ingen. Den påstanden din er alt for generaliserende. 

Anonymkode: 1953b...e9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nettopp, greide 30. Men så driver jeg med styrkeløft da, og har trent aktivt i snart 4 år.

Anonymkode: fc0aa...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du alltid tar 1 eller 2 mer enn du gjorde forrige gang, vil du merke fremgang raskere. Såfremt du får i deg nok protein, selvsagt

Anonymkode: 84612...5a5

Jeg er ikke ute etter mer fremgang. Ser ingen poeng i å ta mer enn 10-15 push ups i et sett. Det tar jo bare tid og er kjedelig. Varierer heller treningen med andre øvelser i tillegg, og kjører push ups i supersett med knebøy og pull ups. Proteiner er ikke noe problem å få i meg nok av, og det er det ikke for de fleste mosjonister med normalt kosthold. Blir helt sprø av folks overtenkning på kosthold. 

Anonymkode: 79222...d80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SupaWoman skrev:

På knærne klarer jeg mange men sliter med å komme helt ned til gulvet med brystet. Alle klarer vel å ta push ups på knærne.

Nei, «alle» klarer faktisk ikke det.

Anonymkode: a03c9...4f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 30 med 3 repetisjoner, når jeg bruker kasser (stepkasser på hver side av overkroppen) tar jeg 15*3. Hopper da opp på kassen med hendene om du skjønner hva jeg mener. Trener styrke 4-5 dager i uka, 2 overkropp, 2 med ben og en dag helkropp med mye fokus på kjernemuskulaturen. Bare å trene, så kommer det seg. 
hilsen kvinne 39år 😊

Anonymkode: 4ef5f...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt lavt nivå her. Det anbefales at en normal kvinne tar 10 pushups. Vær så snill å gjør noe med dette. For deres egen helse, og som forbilde for deres barn. Dere vil få det så mye bedre❤️

Anonymkode: 5aa46...1a9

Blir jeg et bedre forbilde for mine barn av å ta push-ups? Ok, jeg går i gang. Vil jo det beste for min barn såklart 🤣

Anonymkode: 75ba5...602

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir jeg et bedre forbilde for mine barn av å ta push-ups? Ok, jeg går i gang. Vil jo det beste for min barn såklart 🤣

Anonymkode: 75ba5...602

Du er et dårlig forbilde hvis du har en dvask og utrent kropp. Hvis du ikke klarer å ta et par pushups er dette en indikator på at du er i dårlig fysisk form. Barn som har sunne friske foreldre, er som regel i bedre form enn de som har late sofagriser til foreldre. 

Anonymkode: 5aa46...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vel ca 30 strake, smale push ups. Fler om jeg "må" 

Crossfit, løping, styrke 5-6 ganger i uka, men kan ikke huske at jeg ikke har greid å ta en eneste push up. Har alltid greid noen. 

Upraktisk å ikke greie å løfte sin egen overkropp, men push-ups er vel en typisk "kvinnefientlig" øvelse som for mange krever mye målrettet trening. 🙂

Tren benkpress, flyes og på å ta push ups på knær. albuene og armene inntil kroppen, brystkassa helt ned i gulvet, stram kjerne. Få hjelp med teknikken, så vil du etterhvert greie det! 

Anonymkode: 5ad13...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er et dårlig forbilde hvis du har en dvask og utrent kropp. Hvis du ikke klarer å ta et par pushups er dette en indikator på at du er i dårlig fysisk form. Barn som har sunne friske foreldre, er som regel i bedre form enn de som har late sofagriser til foreldre. 

Anonymkode: 5aa46...1a9

Det er et godt stykke mellom sofagris og "dvask og utrent kropp"

Noen av oss foretrekker hverdagsaktiviteten, en gåtur, skitur. At det gjør oss til dårlige forbilder må nesten stå for ditt eget regnskap.

Anonymkode: 75ba5...602

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et godt stykke mellom sofagris og "dvask og utrent kropp"

Noen av oss foretrekker hverdagsaktiviteten, en gåtur, skitur. At det gjør oss til dårlige forbilder må nesten stå for ditt eget regnskap.

Anonymkode: 75ba5...602

Klarer du ikke å løfte din egen kroppsvekt er du i dårlig form. Enten er du for tung, eller er du for svak. Det handler om å ta vare på kroppen din. Hjertet skjelettet osv. Du skal bli gammel i denne kroppen. En frisk kropp har mer overskudd. 

Anonymkode: 5aa46...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen på strake ben, men klarer på knærne. Aldri klart en med strake ben. Uenig med den som sier at styrke lett trenes opp - det tar faktisk lang tid å bygge opp muskler. Har trent mye de siste to årene og blitt sykt mye sterkere, men har ikke fokusert på push-ups og klarer dermed ikke det - enda. Men det er et mål ja.

Anonymkode: 8180a...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du ikke å løfte din egen kroppsvekt er du i dårlig form. Enten er du for tung, eller er du for svak. Det handler om å ta vare på kroppen din. Hjertet skjelettet osv. Du skal bli gammel i denne kroppen. En frisk kropp har mer overskudd. 

Anonymkode: 5aa46...1a9

Nå fikk jeg en trang til å skrive akkurat hvor god form i på tross av manglende bæring av egen kroppsvekt, men jeg skal styre meg for din skyld 😄

Anonymkode: 75ba5...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...