Gå til innhold

Damer: hvor mange pushup tar du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg en trang til å skrive akkurat hvor god form i på tross av manglende bæring av egen kroppsvekt, men jeg skal styre meg for din skyld 😄

Anonymkode: 75ba5...602

Skulle gjerne sett deg😂

Anonymkode: 5aa46...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå er jeg høygravid med tvillinger, så mest sannsynlig ingen ev latterlig få😂

Før graviditeten klarte jeg 19 strake.

Anonymkode: 3f69a...ac1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå er jeg høygravid med tvillinger, så mest sannsynlig ingen ev latterlig få😂

Før graviditeten klarte jeg 19 strake.

Anonymkode: 3f69a...ac1

😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne sett deg😂

Det har du sannsynligvis gjort. 

Anonymkode: 75ba5...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12 

begynn med å ta de med hendene på benk eller på stang i stativ. Kroppen er da på skrå og det er lettere. Flytt stanga nedover etterhvert som du blir sterkere. Ingen vits å ta de på knær - det har ingen overføringsverdi. 

jeg klarte 0 da jeg startet trene i august. I dag kjørte jeg 4 x 9. (Kan ta flere i første sett men holder igjen for å klare flere sett. 

Anonymkode: 752c4...571

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2020 at 12:06 AM, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer. En mann som aldri har trent styrke, vil han klare pushups? 

De har jo naturlig litt mer muskler enn damer. Bare nysgjerrig. Jeg skrev lenger opp at jeg ikke klarer det, har aldri trent styrke. Klarer å «løfte meg ned», men ikke opp igjen🤪

Anonymkode: 302f8...4de

Etter egen erfaring er svaret ja. 7 er det minste jeg har klart, da uten å ha trent på det eller noe som har med styrke å gjøre. 100% utrent på det tidspunktet.

Anonymkode: 046f0...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo veldig mange ulike varianter av pushups der ute og går. Ekstremt mange som har dårlig og feil pushupsteknikk. Hovedsaklig at de jukser ved at de ikke går helt ned eller at de ikke låser armene i utstrakt posisjon. Brystet skal touche nedi bakken/være nær en hånd hvis du har en venn som teller.

Det er også veldig mange som bruker misjonær teknikken, altså at de er nedi med penis først, er vel menn som er verstingene der. 

Så dersom man er så flink at man utfører pushups korrekt, så er det faktisk en ganske så tung øvelse! Er selvfølgelig en stor fordel å være lett og sterk! Så de som tar rundt 30 stk her, det er veldig imponerende. Tror jeg aldri har sett en kvinne som tar så mange "godkjente" pushups.

Anonymkode: e5864...3f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0. 

Svært stygt brudd i håndledd og hånd, tåler ikke belastningen. 

Anonymkode: 30333...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har for store pupper. 

Anonymkode: da183...378

Da er det jo kort løftevei! 😂

Anonymkode: e5864...3f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer 10. Jeg hadde aldri klart noen i hele mitt liv før jeg begynte å trene mye tung benkpress. Trent vel rundt 6-12 mnd. Så skulle jeg teste push-ups for moro skyld og så klarte jeg fire. Utrolig mestringsfølelse så det anbefaler jeg å ha som mål :)

Jeg tror også det hjalp at jeg hadde trent knebøy og lignende og dermed fått mer kontroll over kjernemuskulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Witch24

Tok ca. 15 på styrkekravet til taekwondo graderinga, men jeg klarer ikke å komme helt ned og jeg må ha henda litt ut fra kroppen...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

0. 

Svært stygt brudd i håndledd og hånd, tåler ikke belastningen. 

Anonymkode: 30333...7a2

Det er ikke obligatorisk å svare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...