Gå til innhold

Damer: hvor mange pushup tar du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på vanlige, ikke på knærne. Jeg tar ingen, aldri klart det heller. Trener styrketrening jevnlig.:(

Anonymkode: 2551d...b15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testa for et par dager siden av nysgjerrighet, og klarte faktisk 22😅 sikkert 10-15 år siden sist

Anonymkode: 5aa46...1a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Testa for et par dager siden av nysgjerrighet, og klarte faktisk 22😅 sikkert 10-15 år siden sist

Kanskje jeg har feil teknikk.... Jeg er slank også, så har ikke mange kg å pushe opp heller. Syns det er flaut:( TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg har feil teknikk.... Jeg er slank også, så har ikke mange kg å pushe opp heller. Syns det er flaut:( TS

Hvor lenge har du trent styrke da? Jeg har trent i ca 3 år, men kombinerer timer og styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker på vanlige, ikke på knærne. Jeg tar ingen, aldri klart det heller. Trener styrketrening jevnlig.:(

Har du tatt fra knærne?

Du må gjøre så mye av en pushups som du klarer. Du klarer stå med utstrakte armer og bein. Senk armene til du ikke klarer mer, ta for deg med føttene. Reis deg opp til strak posisjon igjen og senk deg ned til du ikke klarer mer. Dette vil begynne bygge de musklene du trenger for å ta pushups. Gjør dette 2-4 dager til du får vondt i armene og du vil klare ta din første pushup, fordi du har bygget nok muskelgrunnlag til å klare minst 1. 

Anonymkode: 84612...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at jeg klarer en eneste en faktisk😅

Har aldri trent styrke heller. Hadde vært gøy å klare én hvertfall. Kanskje det skal være målet for 2020. 

Anonymkode: 302f8...4de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar rundt 15. Har trent styrke lenge, klarer øvelser som strikte pull ups, men push ups er tungt. Du kan forsøke å justere armene dine litt for å se om du tjener litt på det, hvis ikke er det å kjøre mot benk en super skalering.

Anonymkode: 79222...d80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør 4 x 10 med litt pause mellom... jeg er ganske godt trent, men det er den tyngste øvelsen jeg gjør 😯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På knærne klarer jeg mange men sliter med å komme helt ned til gulvet med brystet. Alle klarer vel å ta push ups på knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok 20 på strk kropp før ungene... Nå vetjeg ikke.. nærmere 0 sikkert.

Må bygge opp igjen den styrken.

Anonymkode: c10dd...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar rundt 15. Har trent styrke lenge, klarer øvelser som strikte pull ups, men push ups er tungt. Du kan forsøke å justere armene dine litt for å se om du tjener litt på det, hvis ikke er det å kjøre mot benk en super skalering.

Anonymkode: 79222...d80

Om du alltid tar 1 eller 2 mer enn du gjorde forrige gang, vil du merke fremgang raskere. Såfremt du får i deg nok protein, selvsagt

Anonymkode: 84612...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...