Gå til innhold

Dere som ikke samsover..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De dagene jeg jobber,  og kommer hjem så legges baby for natten ca 3 timer etterpå.. Ser henne jo nesten ikke. 

 

Hadde vi ikke samsovet, så hadde jeg følt at jeg fikk altfor liten tid med henne. Hun er 10 mnd. 

Andre som tenker sånn? 

Anonymkode: 930ee...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man sover, så sover man... Ville ikke kalt det "tid sammen".

Anonymkode: ddab6...461

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne sove sammen hvis man synes det er koselig. Men jeg synes vel egentlig at det skal ta utgangspunkt i barnets behov, ikke foreldrenes. Så tenk litt på det når barnet ditt blir større.

Anonymkode: b2e04...483

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke samsovet av den enkle grunn at da sov ingen av oss. Da hadde ikke vi fungert på dagtid hverken barn eller voksne.

Anonymkode: d9d20...d74

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi har ikke samsovet av den enkle grunn at da sov ingen av oss. Da hadde ikke vi fungert på dagtid hverken barn eller voksne.

Anonymkode: d9d20...d74

Skriver under på denne. 

Anonymkode: 9cd01...338

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også sånn! Vil ga flere timer i døgnet med henne, og hun elsker å sove mellom oss. Vi sover heldigvis godt sånn. Tuppa er 2,5 😉 

Anonymkode: 3369b...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg samsov med mine da de var baby, så ikke helt rette personen til å svare. Men jeg er veldig glad for at de ville over i egen seng på eget rom etterhvert, for de er ørebarn og sover temmelig urolig. Så når vi sover sammen blir det mye dårligere søvn, og jeg fungerer dårligere i den tiden vi er våkne sammen. Som er det viktigste. De sover hos oss når de er syke, og er velkommen når som helst ellers også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må gjerne sove sammen hvis man synes det er koselig. Men jeg synes vel egentlig at det skal ta utgangspunkt i barnets behov, ikke foreldrenes. Så tenk litt på det når barnet ditt blir større.

Anonymkode: b2e04...483

Barnet har jo gjerne behov for samsoving. Det er foreldrene som har behov for å sove alene. Så jeg skjønte ikke helt dette argumentet.

Anonymkode: 3046b...1d6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne samsove, men det vil ikke baby. Han sover best i sin egen seng, alene. Bruker all tid jeg har hjemme med han❤️

Anonymkode: 4e897...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg har mange ærend og kommer hjem så legges baby for natten ca 3 timer etterpå.. Ser henne jo nesten ikke. 

 

Hadde jeg vært i arbeid, så hadde jeg følt at jeg fikk altfor liten tid med henne. Hun er 10 mnd. 

Andre som tenker sånn? 

Anonymkode: 537eb...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme, så samsov 100 % til 11 mnd, og nå henter jeg henne til senen min første knirk hun lager ila natten. Savner å sovne med henne hver natt, men deilig med litt alenetid med mannen også!

Anonymkode: 99bd1...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lenge skal du samsove med henne da? Når de begynner i barnehagen og på skolen/SFO så ser man ungene like lenge. Kanskje mindre avhengig av hvor man bor. Vi er hjemme kl. 16.30 fra barnehagen/jobben. Og 4åringen er i senga kl.19. Så alt vi får med h*n er 2.5t på kvelden plus kanskje 30min på morgen. Og mange har det sånt

Anonymkode: 4fe76...7b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri samsovet, men jeg var hjemme til baby var 12 måneder, og deretter begynte jeg i 80% stilling.

Anonymkode: 16c32...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor lenge skal du samsove med henne da? Når de begynner i barnehagen og på skolen/SFO så ser man ungene like lenge. Kanskje mindre avhengig av hvor man bor. Vi er hjemme kl. 16.30 fra barnehagen/jobben. Og 4åringen er i senga kl.19. Så alt vi får med h*n er 2.5t på kvelden plus kanskje 30min på morgen. Og mange har det sånt

Anonymkode: 4fe76...7b1

Et vennepar av meg sover med barnet sitt som går i første klasse.

Her i huset samsov vi til småtten var åtte måneder. Da begynte hun å våkne en gang i timen, og var gjerne våken fra 02-04. Vi la henne på eget rom, og fra første natt sov hun 12 timer i strekk. Hun lagde et knirk ca. en gang i timen, men sovnet av seg selv. Inne hos oss ville hun ha våknet helt av våre lyder. Etter hun kom på eget rom fikk alle nok og god søvn, og alle tre var i mye bedre humør på dagtid. Ser ikke på tiden vi sover som kvalitetstid sammen. 

Anonymkode: f12bd...014

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man sover, så sover man... Ville ikke kalt det "tid sammen".

Anonymkode: ddab6...461

Det er faktisk tid sammen, det også, og barnet kan sette veldig pris på det. Jeg har et større barn som jeg i perioder får sett altfor lite, og da sover vi sammen, fordi han uttrykker behov for det og er mer trygg og fornøyd når vi gjør det.

Anonymkode: 18477...fd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig i at å sove sammen kan virke godt når man ser hverandre lite på dagen. Det er bare en myte at man er "borte" når man sover. Vi merker de andres pust og bevegelser, bare ubevisst. 

Vi gjør akkurat det samme! Barnet mitt sov en tid på eget rom, men vi droppa det, for ingen her som har behov for å sove på hver sin celle. 

Vi sover godt sammen, og det føles mer naturlig. 

Anonymkode: 3fc89...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøvde vi å tviholde på samsovingen fordi "alle" sa at det var best. Rundt 10 måneders alder innså vi at vi som par trengte tid sammen, én måte å sikre det på var å gå tilbake til kveldssamtalene på puta før innsovning. Jammen viste det seg ikke at babyen sov bedre på eget rom også!

Vi ble så mye blidere og lykkeligere alle sammen. 

Anonymkode: 886f7...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt de som ikke samsover.

 

Her i gården er det samsoving over en lav sko. Barna søker kroppkontakt om natten. Noen ville kalt det klenging. Kan godt våkne om natten hvor jeg ligger på magen med et barn på ryggen. Det gjør meg ikke noe, og jeg opplever at barna ser på det som god kontakt.

 

Anonymkode: 4899f...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri samsovet utenom ved sykdom, og ser ikke på det som tid med barnet. Begge våre flyttet også på eget rom når de varr 3 mnd. Mye bedre søvn for alle.

Og 3 timer med barnet på kvelden er vel ganske normalt? Blir bedre når de blir eldre og kan være opp litt lenger om kvelden. Jeg ser barna mine bare 45 minutter om morgenen 3 dager i  uken, fordi jeg jobber kveld, men det har gått helt fint i mange år:) man må bare innse at sånn er det, og ikke dvele med det.

Anonymkode: 2ab95...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...