AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Del Skrevet 20. januar 2020 Er jeg virkelig den eneste som reagerer på den frasen? Hadde aldri sett den før jeg begynte å bruke forumet, og for meg har alltid ordet tett, brukt om mennesker, betydd dum, jfr. "tett i pappen". På engelsk har dense omtrent samme betydning. Hver eneste gang det dukker opp en tråd med folk som skriver "jeg har to tette barn", må jeg holde pusten for å unngå å kommentere. Greid det så langt, men det er jammen ikke lett. Anonymkode: 723c5...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Del Skrevet 20. januar 2020 Kanskje det betyr at de ikke lekker-altså er utette?🤪 Anonymkode: 3c47c...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undring1 Skrevet 22. januar 2020 #3 Del Skrevet 22. januar 2020 Ka høres ut som barn dom er tette i hodet, altså ikke dumme, men har feber og ikke helt i form...🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Del Skrevet 22. januar 2020 Tette betyr at de er dumme. Og det er fornøyelig når folk sier de har tette barn. Tror mere på de enn på folk som sier de har små genier for å si det sånn 😄 Anonymkode: 4ed7b...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Del Skrevet 22. januar 2020 Tette i pappen er et uttrykk jeg kjenner til, men jeg har aldri hørt bare ordet "tette" om dette. Tette kan brukes både om folk som er nære venner og tette i alder. Og også om man er tett i hodet, syltet eller hodeverk. Festlig at vi har forskjellig forståelse om samme ord på norsk Anonymkode: 6e2f5...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå