AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #301 Del Skrevet 27. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke problemet med eksperimentet egentlig handler om matchingen, men heller at deltagerne burde fått noen timer med terapi på forhånd. Både for å bli bedre kjent med seg selv, egne forventninger og egne behov, og også for å få noen råd hva gjelder kommunikasjon. Noen av deltagerne oppgjennom sesongene har hatt større emosjonelle problemer, mens andre kun hadde trengt en eller to samtaler med en psykolog for å få et bedre utgangspunkt i dette eksperimentet. Synes det er så innmari synd at ikke Gvfb-ekspertene bruker mer tid på å forberede deltagerne i forkant av innspillingen. Anonymkode: 6bddf...95b Jeg synes de burde få parterapi hver uke også jeg. Anonymkode: 14a93...ab5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #302 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de burde få parterapi hver uke også jeg. Anonymkode: 14a93...ab5 Gjør de ikke det, da? Det er nok ikke så greit å brette ut "hele livet" foran tv-kameraene og foran en totalt ukjent person som man plutselig er gift med.. Jeg hadde ihvertfall ikke følt meg komfortabel med det, så jeg regner med at opptil flere av deltagerne også kjenner litt på dette. Anonymkode: 9f2ee...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #303 Del Skrevet 27. februar 2020 - som Anonymkode: 9f2ee...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #304 Del Skrevet 27. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør de ikke det, da? Det er nok ikke så greit å brette ut "hele livet" foran tv-kameraene og foran en totalt ukjent person som man plutselig er gift med.. Jeg hadde ihvertfall ikke følt meg komfortabel med det, så jeg regner med at opptil flere av deltagerne også kjenner litt på dette. Anonymkode: 9f2ee...95f Tror ikke det. Virker bare som de får det 2 ganger i løpet av de 5 ukene de er gift. Anonymkode: 14a93...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #305 Del Skrevet 27. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det. Virker bare som de får det 2 ganger i løpet av de 5 ukene de er gift. Anonymkode: 14a93...ab5 Får mer en 2 ganger i løpet av 5 uker, pluss ekspertene har de også via Tlf slik at man kan ringe/SMS. Mye man ikke ser som skjer uten det som blir sendt på skjermen. De får bra med oppfølging gjennom perioden Anonymkode: e0da8...e5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #306 Del Skrevet 28. februar 2020 Jeg er enig i det ovenstående. Slik som Bjørn Harald legger mye innsats i å endre seg selv for seg selv, men det burde han strengt tatt ha gjort lenge før han ble gift. Jeg føler vi heller får et innblikk i hvorfor de er single og hvordan de skal jobbe med seg selv. Kristoffer orker jeg ikke engang å nevne noe om. Anonymkode: ea619...d8c 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #307 Del Skrevet 28. februar 2020 Kristoffer snakker om at han ikke er så verbal av seg, men når det kommer til å snakke ned forholdet så klarer han det fint. Anonymkode: a4a91...45e 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #308 Del Skrevet 1. mars 2020 På 16.2.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Delvis enig, men det er jo først og fremst menn som er sykelig opphengt i utseendet. Men har lavere standard(ingen omtrent) for hvem de vil ligge med, men standarden er BETRAKTELIG høyere når det skal inngås forhold. Men ja,endel damer leter nok etter feil. Det å ha krav er ikke feil/galt, men så må man se på hva disse kravene er da...å feks ikke ville bli sammen med en som stemmer på frp eller hører på rock blir for dumt. Samme med å ikke bli sammen med en som har tatoveringer(oftest menn som misliker dette) er også teit. Anonymkode: 581d6...26f Slutt med mannshaming. Jeg hater det! Jeg kjenner mange kvinner som vi også kan sette inn i slike overfladiske båser, mens vi er i gang. Så jævla lei av å høre kvinner rakke ned på et type kjønn. Hilsen kvinne på 25 år Anonymkode: ebb84...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 2. mars 2020 #309 Del Skrevet 2. mars 2020 Episode 7!!! Spoiler Kristoffer og kona virker som en håpløs case. Han har ingen følelser for henne og det er jo ikke noe man får gjort noe med. Rett og slett en dårlig match uten at det er noens feil 😥 Tina og Bjørn Harald ...bedre og bedre dag for dag men det må fortsatt jobbes. Marina og Jonny...det hele virker nesten litt for perfekt Håper det ikke kommer et brudd helt ut av det blå. Kan se for meg at de eventuelt skilles som veldig gode venner...men håper det varer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #310 Del Skrevet 2. mars 2020 På 27.2.2020 den 3.55, AnonymBruker skrev: De mannfolka som ikke er puslete og tafatte er opptatte? Alternativt, overhodet ikke interessert og noen match med noen av de damene? Syns parene er bra matchet både på utseende og nivå. Det er likevel fascinerende at det alltid er damene som innbiller seg at de burde fått noe bedre. En mann som var mer sånn, mindre sånn etc. Poenget er jo at en sånn man har de ikke sjangs på! Noe de burde innsett når de nærmer seg 40 år og fortsatt er single. Da er det vitterlig på tide å revurdere sitt eget selvbilde. Noen skrev Bjørn Terje burde trene og bli stor og muskuløs = få bedre selvtillit. Vel, hvis BT går ned 20 kg og blir en kjekkas, kombinert med at han bytter ut Star Wars klær, tegnefigurer etc med de nyeste moteklærne og crossfit, så vil han ikke være BT mer. Da har ikke hun sjangs på han lenger! Da velger han seg en dame som faktisk er veltrent og faktisk er velproposjenert, og faktisk er hyggelig mot han. Det blir som at du skal kjøpe leilighet. Hadde den leiligheten her bare hatt nyere bad, vært 10 kvm større og hatt større balkong, så hadde den vært perfekt! Ja, det hadde den, men poenget er at da hadde ikke du hatt råd til den!! Det er nøyaktig samme mekanismer og regler som gjør seg gjeldende når du velger partner. Hadde han ikke vært bussjåfør, men lege, så hadde han ikke engang sett på deg to ganger. Unntaket er Linn og Kristoffer. Der er jo hun hyggelig,varm,sosial og åpen, mens han fremstår fullstendig mutt, stum og sær. Virker som han foretrekker total tystnad, med unntak av de periodene hvor han har drukket og har 34 vitser på lager. Hun har god grunn til å klage på den match-prosessen. De andre damene får bare innse fakta, eller forbli single. Anonymkode: 4a985...b24 Tina er da velproporsjonert! Herregud. Synes hun er en nydelig dame. Hadde sett dem som en bedre match dersom han hadde gått ned noen kilo. (Bare for å henge meg på den sammenligningen din over her.) Oppfatter henne heller ikke som lite hyggelig mot han. Jeg hadde selv fått fnatt om jeg hadde blitt matcha med BT. Dette mest fordi han gnåler så mye om det fysiske, og virker til å tro at følelsene til Tina skal komme dersom hun bare "tester" å være fysisk med han. Jeg hadde virkelig ikke vært i stand til å være "fysisk" med noen jeg ikke føler tiltrekning til i utgangspunktet. Vil tro det er slik for de fleste. På 27.2.2020 den 15.25, AnonymBruker skrev: Den biologiske forklaringen kjøper jeg ikke i det hele tatt. Hvis "kresenheten" skal forklares med biologi - risiko for å bli gravid og alene med barnet , så måtte kvinnene sine ankepunkter mot B.T og Johnny vært = de kan ikke stoles på, de kan ikke forsørge et barn, de vil ikke være trofaste, de vil ikke bli gode og trygge fedre/stabil partnere. Det er ikke tilfellet overhodet, og det nevnes heller ikke av damene med et halvt ord. Det som nevnes og klages på er utelukkende relatert til at de ønsker en mann som er mer attraktiv/ "kul kar", og den klagen har sitt utspring i at de selv føler de er en for "bra/kul dame" for en slik mann. Den oppfatningen bør de revurdere hvis de ønsker seg partner og barn, når de tross alt nærmer seg 40 og fortsatt ikke har funnet en mann på "deres eget nivå". Det blir som når folk påstår at det ligger biologisk i menn sin natur å spre genene sine. Realiteten er likevel at det er "forbausende" få menn som har ubeskyttet sex med ulike kvinner fordelt rundt i Norges land, i et forsøk på å få 14 barn. Anonymkode: 4a985...b24 At kresenhet kan forklares av biologi er et velkjent faktum. Og det handler ikke bare om de punktene du siterer over her, men også hvorvidt mannen har "gode nok" gener eller ikke. Det er ikke slik at det er noe man nødvendigvis tenker bevist på, men det ligger i oss. Det er jo skrevet så mye om dette før, det burde virkelig være almenkunnskap! Se for eksempel på tinder hvor nesten samtlige kvinner får mange matcher fordi menn sveiper ukritisk til høyre. Kvinner er derimot mye mer kresne i sveipingen sin (dette finnes det statistikk på). Kunne listet opp utallige eksempler her, men du får ta en titt på artikkelen jeg legger ved nedenfor i stedet. https://psykologisk.no/2016/02/negative-folelser-etter-sex/ Les under "en grunnleggende ubalanse mellom kjønnene". Er forresten kvinne på 25 selv. Anonymkode: 5cf64...a16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #311 Del Skrevet 2. mars 2020 Hvorfor gnålet dere alle om vekt??? Hva fasan? Altså sånn som marina hun er en voksen kvinne i en voksen alder. Slettes ikke sikkert at hun hadde vert så pen som hun er om hun hadde vert tynn. Dere er klar over at det kler ikke alle? Han virker veldig betatt av henne og jeg kan tenke meg at han synes hun er helt nydelig! Jeg er slik som henne, ikke tykk men har mye former både rumpe og pupper. Menn går ofte helt av skaftet ute på byen. Da snakker jeg menn ikke guttunger! Det samme gjør de ikke for min tynne venninne! Så kan dere ta vekt diskusjonen ett annet sted? Ingen i programmet har nevnt vekten til den andre partneren. Tina sitt problem med bt er at han ikke er «tøff» eller «mannlig» nok. Jeg tror det største problemet er all den praten hele tiden. Alt skal overanalyseres og gnåles om. Mens Linn og Kristoffer har motsatt problem. Jeg tror at hadde hun tatt han litt på senga bokstavelig talt gjort noe uventet og satt seg oppå han kysset han, eller bare forført han uten prat, at han hadde sittet der helt stum. Han er ikke så tøff som han utgir seg for å være virker veldig skuespill hele opplegget hans for skjule hvor utrygg han egentlig er. Anonymkode: 0d688...2fb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #312 Del Skrevet 2. mars 2020 6 timer siden, 000VF000 skrev: Episode 7!!! Vis skjult innhold Kristoffer og kona virker som en håpløs case. Han har ingen følelser for henne og det er jo ikke noe man får gjort noe med. Rett og slett en dårlig match uten at det er noens feil 😥 Tina og Bjørn Harald ...bedre og bedre dag for dag men det må fortsatt jobbes. Marina og Jonny...det hele virker nesten litt for perfekt Håper det ikke kommer et brudd helt ut av det blå. Kan se for meg at de eventuelt skilles som veldig gode venner...men håper det varer. Spoiler Synes ikke Kristoffer prøver så veldig har til tross, følelser oppstår ofte ikke av intet, men de kan komme dersom man legger godvilja til og handler deretter. Anonymkode: f8062...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #313 Del Skrevet 2. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gnålet dere alle om vekt??? Hva fasan? Altså sånn som marina hun er en voksen kvinne i en voksen alder. Slettes ikke sikkert at hun hadde vert så pen som hun er om hun hadde vert tynn. Dere er klar over at det kler ikke alle? Han virker veldig betatt av henne og jeg kan tenke meg at han synes hun er helt nydelig! Jeg er slik som henne, ikke tykk men har mye former både rumpe og pupper. Menn går ofte helt av skaftet ute på byen. Da snakker jeg menn ikke guttunger! Det samme gjør de ikke for min tynne venninne! Så kan dere ta vekt diskusjonen ett annet sted? Ingen i programmet har nevnt vekten til den andre partneren. Tina sitt problem med bt er at han ikke er «tøff» eller «mannlig» nok. Jeg tror det største problemet er all den praten hele tiden. Alt skal overanalyseres og gnåles om. Anonymkode: 0d688...2fb Det er ikke flere personer. Det er samme anonyme bruker. Ikke svar ham. Han er tydelig ute etter å provosere! Anonymkode: 18571...601 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #314 Del Skrevet 2. mars 2020 Uff linn og kristoffer. De er som to kompiser som diskuterer og er frekke med vilje for å liksom tøffe seg. Det er så flaut å se på. Virker som om Linn spiller med bare fordi det er det hun tror han liker. Anonymkode: 51b9f...d21 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipyros Skrevet 2. mars 2020 #315 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg syns det er så koselig å se tryggheten Marina og mannen har i hverandre. Søker hendene når de er i situasjoner der de er utrygge og sånne småting 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #316 Del Skrevet 2. mars 2020 Selv om det nok er tøft for Linn, syns jeg det er fint at Kristoffer for en gang skyld er ærlig og sier at han ikke har følelser. Man kan jo ikke tvinge frem følelser man ikke har. Det virker som om de har snakket litt. Anonymkode: 22413...ee8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 2. mars 2020 #317 Del Skrevet 2. mars 2020 Håper litt at Tina og han fyren finner ut av det som ikke har funka. Synes de er så søte sammen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #318 Del Skrevet 2. mars 2020 6 minutter siden, GulSitron skrev: Håper litt at Tina og han fyren finner ut av det som ikke har funka. Synes de er så søte sammen Joda, men synes også hun har rollen som litt "mamma" ovenfor han. Anonymkode: f8062...d8c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 2. mars 2020 #319 Del Skrevet 2. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men synes også hun har rollen som litt "mamma" ovenfor han. Anonymkode: f8062...d8c Ja, det er jeg enig i - men han virker jo også veldig usikker på seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #320 Del Skrevet 2. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men synes også hun har rollen som litt "mamma" ovenfor han. Anonymkode: f8062...d8c Slik jeg ser det har hun den typiske maskuline rollen i forholdet, mens Bjørn-Harald har den typiske feminine rollen. Dersom Tina hadde vært mann og Bjørn-Harald kvinne, ville dere reagert like mye på oppførselen deres da? Det virker for meg som om de begge trives med disse "omvendte" rollene, og det er det jo også mange andre par som gjør. Men likevel har vi en inngrodd vane om at kvinner skal være den rolige, og mennene den pågående og tøffe. Tenker at det er fint at vi får et innblikk i et parforhold som ikke er typisk Hollywood-film, sånn at vi får utfordret noen av forventningene og fordommene våre. Anonymkode: 6bddf...95b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå