Gå til innhold

Tror dere noen skaffer barn for pengenes skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ønsker så klart ikke å generalisere alle, men har ofte sett et mønster av at de som blir mamma veldig tidlig i livet er de som ikke klarte seg så godt på skolen. De som gjerne skulket og falt fra. Alle de jeg kjenner som er unge alenemødre faller i denne kategorien. Det er jo ingen hemmelighet at det er en del økonomiske fordeler med å være alenemor uten jobb. Du har krav på større leilighet enn en en som ikke har barn , dobbel barnetrygd, overgansstønad osv.  Så klart er dette rettferdig overfor barna, og jeg mener det er riktig at det er slik. Men tror dere mange unge jenter som  ofte ikke har gått skole eller har jobb, får seg et barn for pengenes skyld? Jeg vet om flere alenemødre som hverken har gått skole eller jobb som bor i store leiligheter og har mye inn på konto hver måned grunnet stønader. ( Som så klart er riktig ovenfor barna) ?

Anonymkode: eee7b...eba

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg tror ikke de er mange, men de finnes. Kjenner en som fikk tre barn med forskjellige fedre, ble gravid på nytt hver gang hun ikke lenger hadde rett på overgangstønad.

Hun er ikke skarpeste kniven i skuffen, ikke fullført videregående, og det kommer jo definitivt ikke til å lønne seg på sikt, men sånne mennesker tenker jo ikke så veldig fremover...

Anonymkode: fbbb6...2f6

• Liker 3
Skrevet

Barn har ikke gitt meg romsligere økonomi i hvertfall. De er dyre! 

Anonymkode: 3759f...f23

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen hemmelighet at det er en del økonomiske fordeler med å være alenemor uten jobb.

At det er fordeler betyr ikke at du går i pluss. 

• Liker 8
Skrevet

Da har de i så fall svært svekkede økonomiske evner. Du går aldri i pluss på å få barn. De er dyre i drift.

Anonymkode: a38e4...f1c

• Liker 8
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Da har de i så fall svært svekkede økonomiske evner. Du går aldri i pluss på å få barn. De er dyre i drift.

Anonymkode: a38e4...f1c

Bare hvis de må ha alt naboens barn har.

Anonymkode: 37464...371

• Liker 3
Skrevet

Ha ha. Det koster med barn. Uansett.

• Liker 5
Skrevet

Hvis noen får barn pga penger er de ekstremt dårlige på økonomi, eventuelt jævlig late/arbeidssky folk som tar til takke med å leve på et minimum.

Anonymkode: fedbf...d19

• Liker 2
Skrevet

Det er mange ting man må gjøre for å få penger uten å betale tilbake, noe man må gjøre om msn får barn. Uansett så koster ett barn mer enn det msn vil få fremover, så det tror jeg egt ikke. Men finnes sikkert en eller to slike mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Økonomisk sett er barn et tapsprosjekt! Om noen tror annet, så tar dem temmelig feil!

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har krav på større leilighet enn en en som ikke har barn , dobbel barnetrygd, overgansstønad osv. 

Dette stemmer da ikke. Man får ikke en leilighet til en viss størrelse med barn, ei heller dobbel barnetrygd. Barnetrygd for ett barn mer ann hva man har er det man får. Overgangsstødnad er det aktivitietsplikt på så snart barnet er 1 år. Den er også begrenset til 3 år.

Bosøtte kommer på en husstands inntekt, ikke hvilken forsørgerstatus man har.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om flere alenemødre som hverken har gått skole eller jobb som bor i store leiligheter og har mye inn på konto hver måned grunnet stønader. ( Som så klart er riktig ovenfor barna) ?

Det er nok mye her du ikke vet.

Anonymkode: d0f57...1ab

• Liker 8
Skrevet (endret)

Ikke giddi å lest tråden... Groruddalen her, -født og oppvokst... 

Teit spørsmål.

-S E F F . . .

Om du prater om " Ali&Baba"... 

-SEFF ..!

a.

Endret av Sliten&kjørt52
FunFacts. ... a.
  • Liker 1
Skrevet

Var nok litt flere som gjorde det før, da fikk man jo overgangsstønad til minste var ti, så hvis man fikk en når man var 18, en når man var 28, og en siste når man var 38 så var man faktisk berga til man var nesten femti. Og på bygda så var det rett over på uføretrygd... Har kjent et par sånne... 

Anonymkode: abdad...49e

• Liker 7
Skrevet

At man skal bli rik og ha det romslig fordi man får barn ja den er temmelig urealistisk men uvitende små jentunger på 18-22 kan kanskje finne på noe slikt fordi de ikke har skjønt enda hvor enormt mye det koster med både husleie, strøm, mat osv fordi de har bodd hos mor og far.

Anonymkode: 9d6bb...f98

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Økonomisk sett er barn et tapsprosjekt! Om noen tror annet, så tar dem temmelig feil!

Ikke hvis du lar dem vokse opp slik somaliske familier med 8-10 barn gjør.

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du lar dem vokse opp slik somaliske familier med 8-10 barn gjør.

BINGO..!

a.

Skrevet

Nja, jeg har en veninne jeg er litt usikker på. Etter at hun fikk sitt første barn som alenemor så sleit hun tilsynelatende veldig, det var mye syting, bruk av venner for hjelp, og hun var flink til å benytte seg av hjelpetiltak og økonomiske ikke fordeler. Smart jente som studerte ved siden av. Hun la av 300 000 til sparing i løpet av de første 5 årene av barnets liv. Så trengte hun permisjon fra studiene, ting gikk litt dårlig med helsen og hun var mye sliten. Jaggu ble hun gravid igjen, og hevdet at hun glemte å ta abort på grunn av eksamen. Faren var egentlig kjæresten hennes, men kort tid etter at graviditeten ble et faktum så hun på han som satan selv og kuttet ut både han og svigerfamilien, av grunnet som alltid har vært litt uklare. I dag har han knapt kontakt med barnet. Hun ble aldri ferdig utdannet, men giftet seg med en rik mann, ingen felles barn. 

Anonymkode: a874f...fe2

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nok litt flere som gjorde det før, da fikk man jo overgangsstønad til minste var ti, så hvis man fikk en når man var 18, en når man var 28, og en siste når man var 38 så var man faktisk berga til man var nesten femti. Og på bygda så var det rett over på uføretrygd... Har kjent et par sånne... 

Kjenner også en som fulgte den oppskrifta, og hun la ikke skjul på hva agendaen hennes var heller.

Anonymkode: 5d1ef...60a

Skrevet

Vel, om noen får barn fordi de tror det svarer seg økonomisk..da får de sin livs overraskelse 😂 I følge SIFO koster vel et barn rundt 1 million frem til de blir 18 - og dette gjelder kun de grunnleggende behov (mat, klær, tak over hodet, vann i dusjen osv), alt annet kommer utenom (fritidsaktiviter, ferier, presanger, ekstra utstyr osv osv)..

En alenemor får vel støtte i maks 3 år? 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man skal bli rik og ha det romslig fordi man får barn ja den er temmelig urealistisk men uvitende små jentunger på 18-22 kan kanskje finne på noe slikt fordi de ikke har skjønt enda hvor enormt mye det koster med både husleie, strøm, mat osv fordi de har bodd hos mor og far.

Anonymkode: 9d6bb...f98

Og påstander av typen ts kommer med bidrar vel ikke akkurat til å avskrekke. Har man lest ofte nok hvordan alenemødre svømmer i stønader er det kanskje ikke rart om man tror på det.

Anonymkode: 8312f...f81

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg ønsker så klart ikke å generalisere alle, men har ofte sett et mønster av at de som blir mamma veldig tidlig i livet er de som ikke klarte seg så godt på skolen. De som gjerne skulket og falt fra. Alle de jeg kjenner som er unge alenemødre faller i denne kategorien. Det er jo ingen hemmelighet at det er en del økonomiske fordeler med å være alenemor uten jobb. Du har krav på større leilighet enn en en som ikke har barn , dobbel barnetrygd, overgansstønad osv.  Så klart er dette rettferdig overfor barna, og jeg mener det er riktig at det er slik. Men tror dere mange unge jenter som  ofte ikke har gått skole eller har jobb, får seg et barn for pengenes skyld? Jeg vet om flere alenemødre som hverken har gått skole eller jobb som bor i store leiligheter og har mye inn på konto hver måned grunnet stønader. ( Som så klart er riktig ovenfor barna) ?

Anonymkode: eee7b...eba

Tja. Det er jo ikke sikkert det var planlagt å bli mamma så tidlig? Jeg tenker at kanskje de som klarer seg godt på skolen og har en karriere i sikte i større grad tar abort om de skulle bli gravide tidlig? For å ikke "ødelegge fremtiden sin", mens de som ikke klarer seg så godt på skolen har mindre å tape på å fullføre svangerskapet? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...