Gjest Fantus Skrevet 23. mars 2006 #1181 Del Skrevet 23. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #1182 Del Skrevet 23. mars 2006 Fy fader, nå mistet jeg innlegget mitt her. Det er så irriterende! Jeg trykker "Post innlegget", får beskjed om at jeg ikke har tillatelse til å svare i dette emnet, og vips er alt jeg har skrevet borte... Ok, vi starter på nytt. til La Traviata og Fantus, hyggelig at dere kommer innom! Har vondt i halsen igjen i dag. Det er så merkelig, vanligvis er jeg syk kanskje to ganger i året, denne vinteren har jeg vært syk fire ganger. Får håpe denne trenden snart snur. Formen er ikke så verst, så en god natts søvn kan gjøre underverker. Var irritert i dag, modemet virket ikke. Jeg blir jo alltid grinete når jeg ikke har nettilgang og kan surfe på mine faste sider. Så kom sambo hjem og fant ut at kontakten til modemet ikke sto ordentlig i Så jeg irriterte meg altså lenge over noe jeg kunne fikset selv på to sekunder. Jeg gikk riktignok over alle kontaktene og dyttet dem ordentlig i, men jeg kan jo tydeligvis ikke ha gjort det godt nok... Men det kommer noe godt ut av alt, gjør det ikke? I stedet for å surfe gikk jeg og leide film. Jeg så Broken Flowers av Jim Jarmusch med Bill Murray, og likte den kjempegodt. Den handler om middelaldrende Don som mottar et rosa brev i posten. I brevet står det at Don ble far for tjue år siden etter at forholdet mellom Don og avsenderen ble avsluttet. Brevet er ikke undertegnet. På den tiden var Don en store kvinnebedårer, så han kan ikke vite hvem brevet er fra. Han kommer fram til fem ekskjærester som kan ha sendt brevet. Og slik starter Dons jakt på sin sønns mor. Dette er en langsom, ettertenksom film. Den er utrolig estetisk. Og Bill Murray er som vanlig kjempeflink. Dette er den perfekte filmen for en dame som er hjemme alene og har et glass rødvin! Anbefales! Nå går jeg og legger meg her. til alle dere som kommer innom og gjør dagboken min til et hyggelig sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 24. mars 2006 #1183 Del Skrevet 24. mars 2006 God bedring med halsen, håper du får en fin helg likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #1184 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei Ciara! Jeg mistet også innlegget mitt til dagboka mi! Da ble det bare et lite innlegg der gitt! Broken flowers hørtes fin ut, den må jeg se! Har du forressten sett Brokeback mountains? (Litt like titler) Fin film altså, troverdige karakterer med gode og dårlige sider. Og jeg blir så forbanna når jeg tenker på hvordan mange homofile har hatt/har det! Men nå skal jeg ikke begynne med noen tale om det her da for da blir jeg ikke ferdig! Jeg leser i vei I BF med ordboka mi og håper jeg blir ferdig til 1. april! (Jeg kan visst mer engelsk enn jeg trodde for det går overraskende bra). Ha en fin helg da Ciara og alle bokdamer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. mars 2006 #1185 Del Skrevet 24. mars 2006 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. mars 2006 #1186 Del Skrevet 27. mars 2006 Var irritert i dag, modemet virket ikke. Jeg blir jo alltid grinete når jeg ikke har nettilgang og kan surfe på mine faste sider. Så kom sambo hjem og fant ut at kontakten til modemet ikke sto ordentlig i Så jeg irriterte meg altså lenge over noe jeg kunne fikset selv på to sekunder. Jeg gikk riktignok over alle kontaktene og dyttet dem ordentlig i, men jeg kan jo tydeligvis ikke ha gjort det godt nok... ← Fort gjort... Lurte på om jeg skulle foreslå "Les Miserables" for boksirkelen, men det kan være fordi jeg ennå ikke har landet etter å ha sett stykket torsdag... Var skikkelig overveldet etterpå, klarte såvidt å svare når venninna mi snakket til meg og det tok en god stund før jeg klarte å si noe på eget initiativ. Og det skal litt til å målbinde meg... Håper formen er bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #1187 Del Skrevet 27. mars 2006 I'm back! Dette har vært en hektisk helg, altså. Har rett og slett ikke hatt tid til å komme innom her, og det er sjelden! Men jeg har hatt det veldig fint God bedring med halsen, håper du får en fin helg likevel! ← Hei Fantus! Halsen ble veldig fort bra, så jeg har vært frisk i helgen og hatt det fint. Håper du har hatt en strålende helg! Hei Ciara! Jeg mistet også innlegget mitt til dagboka mi! Da ble det bare et lite innlegg der gitt! Broken flowers hørtes fin ut, den må jeg se! Har du forressten sett Brokeback mountains? (Litt like titler) Fin film altså, troverdige karakterer med gode og dårlige sider. Og jeg blir så forbanna når jeg tenker på hvordan mange homofile har hatt/har det! Men nå skal jeg ikke begynne med noen tale om det her da for da blir jeg ikke ferdig! Jeg leser i vei I BF med ordboka mi og håper jeg blir ferdig til 1. april! (Jeg kan visst mer engelsk enn jeg trodde for det går overraskende bra). Ha en fin helg da Ciara og alle bokdamer! ← Hei Wendy! Jeg har dessverre ikke sett Brokeback Mountain, den står høyt på lista over filmer jeg vil se. Homofiles rettigheter opptar meg mye, det er latterlig at de fortsatt skal bli så forskjellsbehandlet. Kvarmes utspill de siste dagene tar kaka... Helt utrolig at andre absolutt skal sette seg til doms over andre og tillate seg å mene noe om livet homofile lever er riktig eller ikke. Folk bør forsyne meg ligge unna andre menneskers privatliv, det har de ikke noe med. Live and let live, for å si det sånn. Det kunne ikke ramle meg inn å si at andre lever gale liv, det får da hver og en avgjøre for sitt eget liv... Og ja, jeg blir veldig provosert jeg også! Men jeg må si jeg ler når jeg hører heterofile og homofobe menn si at de er redde for å bli voldtatt av homofile menn - da er man ærlig talt ganske innbilsk. En liten filleting jeg har lurt på, forresten: Er ikke "homofil" en fellesbetegnelse for både menn og kvinner som forelsker seg i mennesker av samme kjønn? Synes så ofte folk sier "homofile og lesbiske", som om "homofil" bare brukes om menn. Noen som vet? Så bra det går fint med Brooklyn Follies Gleder meg til diskusjon her nå! Håper du hadde en fin helg, Wendy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #1188 Del Skrevet 27. mars 2006 God helg ← Hei Fakse! Takk for hilsen! Nå fikk jeg ikke ønsket deg god helg tilbake, men satser på at du hadde det supert likevel Fort gjort... Lurte på om jeg skulle foreslå "Les Miserables" for boksirkelen, men det kan være fordi jeg ennå ikke har landet etter å ha sett stykket torsdag... Var skikkelig overveldet etterpå, klarte såvidt å svare når venninna mi snakket til meg og det tok en god stund før jeg klarte å si noe på eget initiativ. Og det skal litt til å målbinde meg... Håper formen er bedre! ← Hei Hilde! Mais oui! Les Misérables synes jeg er et veldig godt forslag. Moro å lese slike klassikere man føler man bør ha lest en gang. Så fint at du så en bra teaterversjon. Det er sjelden jeg blir veldig imponert på teater, klarer liksom ikke å slappe av like godt på teater som på kino, men det høres jo ut som om dette var noe helt ekstraordinært Det minner meg forresten om en helt forferdelig filmversjon jeg så av Les Misérables en gang... Den var utrolig klisjefylt og overdramatisk, det ble faktisk komisk Alle var ikke like begeistret for at jeg begynte å le i de triste øyeblikkene, men jeg har en kanskje litt for overutviklet antipati mot klisjéer og kliss... ----- Skal si det er travle tider. Men nå i helga har jeg hatt det veldig morsomt selv om jeg har gjort masse. Jeg har litt av program å følge ut uka, men etter det roer det seg heldigvis litt ned. Jeg har til og med ikke fått lest noe (utenom pensum) den siste uka. Ikke bra... Takk for alle hyggelige hilsener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #1189 Del Skrevet 27. mars 2006 Og dere, mens jeg er her må jeg bare skryte av meg selv! Jeg har syklet masse i det siste! Og jeg merker faktisk veldig fremgang på formen! Føler meg mer pigg nå. Det er rart det skal være så vanskelig å kreke seg opp av sofaen når det faktisk er så deilig å trene... :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 27. mars 2006 #1190 Del Skrevet 27. mars 2006 Og dere, mens jeg er her må jeg bare skryte av meg selv! Jeg har syklet masse i det siste! Og jeg merker faktisk veldig fremgang på formen! Føler meg mer pigg nå. Det er rart det skal være så vanskelig å kreke seg opp av sofaen når det faktisk er så deilig å trene... :hoppe: ← Så flink du er! Kan skryte litt av deg jeg også Må dessverre si at jeg ikke rekker å lese Brooklyn Follies før første april. Har hatt mye mer å gjøre i mars enn jeg trodde jeg kom til å få. Men jeg er kjempeinteressert i å få vite hva vi skal lese før første mai. Håper å få lest litt og slappa av litt i påska. Har ingen veldig sterke meninger om hvilken bok vi bør lese, så hvis andre har et bra forslag - kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #1191 Del Skrevet 27. mars 2006 Takk! :bukke: Ja, vi får vel ta en ordentlig avstemning snart når alle føler de har kommet med forslag Morsomt at du blir med neste runde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 28. mars 2006 #1192 Del Skrevet 28. mars 2006 Og dere, mens jeg er her må jeg bare skryte av meg selv! Jeg har syklet masse i det siste! Og jeg merker faktisk veldig fremgang på formen! Føler meg mer pigg nå. Det er rart det skal være så vanskelig å kreke seg opp av sofaen når det faktisk er så deilig å trene... :hoppe: ← Det hardeste er absolutt å komme seg opp av sofaen, når det er gjort er det jo deilig med litt trening. Men ikke akkurat sykkelføre her... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #1193 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei Tommeline! Jeg har fått meg trimsykkel, det er dette vidunderet som gjør treningen min mulig... Ute hadde det nok blitt dårlig med sykling, ja *Ciara er lei slaps* ----- Jeg har et forslag til bokvalget: Kan alle som vil være med velge én bok hver? Da får vi ikke hundre bøker å velge mellom. Dersom dere synes det høres ok ut, blir mitt forslag: The Time Traveller's Wife. Har vært supertravel i dag, og nå er jeg veldig trøtt, så det ble et kort innlegg dette her. Men dere vet, jeg kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 29. mars 2006 #1194 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei Tommeline! Jeg har fått meg trimsykkel, det er dette vidunderet som gjør treningen min mulig... Ute hadde det nok blitt dårlig med sykling, ja *Ciara er lei slaps* ----- Jeg har et forslag til bokvalget: Kan alle som vil være med velge én bok hver? Da får vi ikke hundre bøker å velge mellom. Dersom dere synes det høres ok ut, blir mitt forslag: The Time Traveller's Wife. Har vært supertravel i dag, og nå er jeg veldig trøtt, så det ble et kort innlegg dette her. Men dere vet, jeg kommer sterkere tilbake! ← Trimsykkel ja... det forklarer det hele... syns det var i overkant av ivirig med utesykkeltrening nå... Har ikke hørt om boken du foreslår, så det er greit for meg! Er det fram til 1.mai det da? Og hvem har skrevet boken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. mars 2006 #1195 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg skal tenke på en bok til bokvalget, plukker sikkert en fra 100-lista tenker jeg. Dem skal jeg jo lese uansett Jeg får visst ikke lest denne månedens bok. Biblioteket skulle jo gi beskjed når de fikk den inn, men foreløpig har jeg ikke hørt noe. Siden det er kun få dager til månedskiftet rekker jeg vel ikke å lese, omså jeg hadde fått boken i dag. Ha en fin onsdag Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #1196 Del Skrevet 29. mars 2006 Trimsykkel ja... det forklarer det hele... syns det var i overkant av ivirig med utesykkeltrening nå... Har ikke hørt om boken du foreslår, så det er greit for meg! Er det fram til 1.mai det da? Og hvem har skrevet boken? ← Hei Tommeline! Tro meg, jeg har aldri vært den som freser avgårde på snøkanter, slaps og grus før våren har kommet i gang! Boken jeg foreslår er skrevet Audrey Niffenegger, og jeg har hørt den skal være veldig bra. Og så finnes den både på norsk og engelsk, på engelsk finnes den i pocket også. Du må gjerne foreslå bok du også Jeg skal tenke på en bok til bokvalget, plukker sikkert en fra 100-lista tenker jeg. Dem skal jeg jo lese uansett Jeg får visst ikke lest denne månedens bok. Biblioteket skulle jo gi beskjed når de fikk den inn, men foreløpig har jeg ikke hørt noe. Siden det er kun få dager til månedskiftet rekker jeg vel ikke å lese, omså jeg hadde fått boken i dag. Ha en fin onsdag Ciara! ← Hei Fakse! Gleder meg til å se hvilken du foreslår, det var jo masse spennende på den lista Så kjedelig at du ikke har fått inn boken ennå. Ser at du har dårlig tid, men sånn til info har den kommet på norsk i tilfelle du ikke var klar over det Kan jo hende du vil lese den senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #1197 Del Skrevet 29. mars 2006 Dette har vært en bra dag. Kan ikke gå så mye i detaljer her, men føler jeg har lykkes med studiene i dag, og det er jo en bra følelse. Særlig når jeg har jobbet så mye i det siste og føler at jeg fortjener det Jeg er altfor selvkritisk som oftest, men nå skal jeg jammen bli flink til å gi meg selv litt ros også! Ikke bare pirke og pirke og tenke på at jeg ikke gjør godt nok, det blir ingen gladere av. Det har jeg selvfølgelig alltid visst, men det var det å omsette teori til praksis som er så forbanna vanskelig ofte. Men øvelse gjør mester! Så: I dag har jeg vært flink! Det er kanskje en jentegreie, det der dessverre. Synes det er altfor mange av oss som er selvkritiske. Mange hadde kanskje hatt godt av å gi litt mer blanke. Selv hater jeg bl.a. når folk kommer uanmeldt på besøk og jeg ikke har det så ryddig. Det ser sjelden bomba ut, men jeg liker å ha det fint når jeg får besøk. Men det er nok ingen som bryr seg om de ser en hybelkanin, så det der kan jeg godt slappe av litt på. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, tror jeg er litt engstelig for at folk skal tro jeg er et rotete menneske. Noe de sikkert vet jeg ikke er uansett Nei, man må gi seg selv litt kreditt. Nå skal jeg jo begynne å søke jobber etter jul, og da må jeg lære å selge meg selv litt. Klare å si at jeg faktisk kan noe, jeg også! Ja, det ble jo filosofisk! Nå skal jeg snart gå og handle inn til middag. Lurer på om jeg vil ha fisk. Er så lei av å lage mat for tiden. Synes aldri jeg kommer på en middagsrett det går an å lage, og ender opp med å lage det samme hele tiden. Jeg er jo glad i mat, men ikke så glad i lage den, så derfor ender det med at jeg lager det jeg vet jeg kan og som går raskt. Har faktisk ingen ambisjoner om å bli flink til å lage mat (faktisk ), synes ikke det er så spennende. Bortsett fra hvis det er helt og man kan bruke god tid på lage noe ekstra godt. Men den hverdagsmaten er virkelig ufattelig kjedelig å lage. I dag kjøpte jeg meg litt sminke på Body Shop, delvis for å belønne meg selv fordi jeg var så flink i dag. Jeg kjøpte en litt skimrende foundation og en skimrende øyeskygge i brunt. Veldig fornøyd! Resultatet ble at jeg så litt mer vår-fresh ut, og det kan jeg jo like. Er veldig fornøyd med øyeskyggen også, den har litt bronsetoner i seg, og det passet godt til de brune øynene mine. Det er faktisk først i det siste jeg har innsett at jeg kler brunt, selv om både hår og øyne er mørkebrune. Jeg hadde liksom en idé om at brunt var så kjedelig tidligere, men det er jo faktisk mange spennende nyanser. Nå har jo selvfølgelig det en del med motebildet å gjøre også da. til bokdamene fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #1198 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg er så enig med deg når det gjelder hverdagsmaten. Jeg går tom for idèer og syns ikke det er så gøy å lage den. Skal vi derimot ha gjester og finere middager så syns jeg det er litt mere gøy. Men ikke sånn supermorsomt. Bake er litt mere gøy faktsisk. Jeg skal også tenke på forslag til bøker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #1199 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei Har såvidt begynt å lese i dagboken din, drømmedagbok for en som er glad i å lese. Har mye fritid for tiden, så jeg skal nok komme innom og få noen tips. Kjenner meg igjen i det med matlagingen. Jeg lager så kjedelig mat til tider, ikke fordi jeg ikke kan noe annet, men fordi jeg ikke synes det er så morsomt. Eller ikke prioriterer å bruke tid på det. Jeg vet ikke riktig Uansett, skal lese mer hos deg senere. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 29. mars 2006 #1200 Del Skrevet 29. mars 2006 Heisann! Kan ikke du Ciara stikke innom meg og si fra når aprilboka er bestemt? Altså den som skal leses til 1. mai... Får ikke så mye tid til dagboksurfing lenger dessverre.. Veldig hyggelig å være her igjen!! Blir alltid så inspirert til å lese mere, og det er så gøy!! Gøy med ny sminke!! Den øyeskyggen hørtes fin ut... Skal til byen på lørdag, kanskje jeg skulle se om jeg fant noe nytt..? Trenger egentlig det, bruker ikke øyeskygge nå etter at den jeg pleide å bruke knuste.. Har flere andre, men de er mere til fest! Liker en litt nøytral brun en til hverdags! Med litt skimmer i ja... Ha en fin dag!! Veldig koselig du stikker innom dagboka mi, det setter jeg stor pris på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå