Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg synes det er gøy klarer jeg ikke så slite meg ut. Utrolig hvilken forskjell det gjør - å ha lyst til å gjøre det eller å ikke ha lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes du om bøkene du leser da? Katastrofefysikken tiltalte i hvert fall meg :)

Katastrofefysikken tiltaler meg også! det samme gjør Boktyven og Vi, de druknede. Men Saman er ein mindre... tror jeg at jeg lar ligge halvlest, den tiltalte meg nemlig ikke så veldig mye utover å være ekstremt lettlest på tog og trikk. Og det er ikke nødvendigvis en god ting (bortsett fra når man er på tog og trikk :fnise:)

Irvin Yalom: Dobbeltspill i sjeledypet

Denne leste jeg for noen år siden og likte den godt. Jeg tilhører fåtallet som ikke falt pladask for Da Nietzsche gråt, men denne likte jeg. Ikke minst originaltittelen Lying on the Couch ;). Deretter har jeg blitt iltt matt av Yalom må jeg tilstå. Jeg begynte på The Schopenhauer Cure i fjor, men den ligger også såvidt påbegynt et eller annet sted. Nå har jeg akkurat fått den anbefalt fra flere, så mulig jeg må grave den frem igjen og gi den en ny sjanse.

Takk for fine (ogmange) anmeldelser og ha en flott fredag :)

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en fortreffelig helg Ciara! Skjønner jo at du er en opptatt kvinne om dagen, men håper du får tid til å kose deg litt også :)

Lurer forresten på om det er noen her som har lest "Tristram Shandys liv og meninger"? Har lest litt over en tredel, og holder rett og slett på å kjede meg fordervet over alle avsporingene og assosiasjonene. Fortsetter resten av boken på samme måte, eller skjer det noe som helst av interesse etterhvert? Kommer det en "belønning" som gjør det hele verd slitet, eller er dette rett og slett bare ikke en bok for meg? Jeg er i utgangspunktet elendig til å legge fra meg bøker halvlest, og spesielt sånne som denne som jo er en klassiker. Tenker liksom at det må være en grunn til at denne boken er en klassiker, så da bør jeg holde ut for å finne ut hva det er. Men nå holder desperasjonen på å ta meg, og jeg merker at jeg lese-vegrer, så det er kanskje på tide å gi opp :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katastrofefysikken tiltaler meg også! det samme gjør Boktyven og Vi, de druknede. Men Saman er ein mindre... tror jeg at jeg lar ligge halvlest, den tiltalte meg nemlig ikke så veldig mye utover å være ekstremt lettlest på tog og trikk. Og det er ikke nødvendigvis en god ting (bortsett fra når man er på tog og trikk :fnise:)

Denne leste jeg for noen år siden og likte den godt. Jeg tilhører fåtallet som ikke falt pladask for Da Nietzsche gråt, men denne likte jeg. Ikke minst originaltittelen Lying on the Couch ;). Deretter har jeg blitt iltt matt av Yalom må jeg tilstå. Jeg begynte på The Schopenhauer Cure i fjor, men den ligger også såvidt påbegynt et eller annet sted. Nå har jeg akkurat fått den anbefalt fra flere, så mulig jeg må grave den frem igjen og gi den en ny sjanse.

Takk for fine (ogmange) anmeldelser og ha en flott fredag :)

Du har smak etter mitt hjerte! Enig med deg i alle iakttagelsene dine, særlig Da Nietzsche gråt. Denne ble litt for påtatt for meg, og jeg har fordommer som går ut på at det kvasidype damer i femtiårene som er mest begeistret :fnise:

Innom for å ønske deg en fortreffelig helg Ciara! Skjønner jo at du er en opptatt kvinne om dagen, men håper du får tid til å kose deg litt også :)

Lurer forresten på om det er noen her som har lest "Tristram Shandys liv og meninger"? Har lest litt over en tredel, og holder rett og slett på å kjede meg fordervet over alle avsporingene og assosiasjonene. Fortsetter resten av boken på samme måte, eller skjer det noe som helst av interesse etterhvert? Kommer det en "belønning" som gjør det hele verd slitet, eller er dette rett og slett bare ikke en bok for meg? Jeg er i utgangspunktet elendig til å legge fra meg bøker halvlest, og spesielt sånne som denne som jo er en klassiker. Tenker liksom at det må være en grunn til at denne boken er en klassiker, så da bør jeg holde ut for å finne ut hva det er. Men nå holder desperasjonen på å ta meg, og jeg merker at jeg lese-vegrer, så det er kanskje på tide å gi opp :ler:.

Jeg får absolutt tid til å kose meg. Jeg er jo heldig som får oppdrag jeg koser meg med, synes det er helt genialt at jeg kan tjene penger på å lese og vurdere bøker! Det føles litt sånn, hvor heldig kan man være, egentlig? ;)

Jeg har ikke lest Tristram Shandy, og det høres virkelig ikke ut som om jeg burde gjøre det heller ;) Og du, livet er kort og det finnes mange fantastiske bøker der ute, så jeg ville ikke kastet bort tid på kjedelige bøker, hvis jeg var det. Men egentlig er jeg veldig snusfornuftig nå, for jeg har jo litt av den samme vegringen mot å gi opp som du har.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig helg. I går lagde mannen og jeg tapas til oss selv og drakk musserende vin (jeg har drukket det flere fredager på rad nå, og mannen bekymrer seg for at jeg kanskje begynner å få altfor dekadente vaner :fnise:). Deretter lå vi og leste på hver vår sofa til klokken ble halv ett. Og likevel våknet jeg frisk og uthvilt ni i dag! Ni er det perfekte tidspunktet å stå opp på. Solen skinte inn soveromsvinduet, og jeg kunne ikke sove lenger. Så har det vært frokost med god kaffe (bidrar til mannens bekymring om min voksende dekadanse), litt husarbeid (skiftet til mitt fantastiske kreppsengetøy - elsker det! :hjerte:) og deretter jobbing. Skal jobbe videre nå.

Riktig god helg, everybody! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fantastiske krep-sengetøy? :sjener:

Jeg har ikke lest Tristram Shandy, og det høres virkelig ikke ut som om jeg burde gjøre det heller ;) Og du, livet er kort og det finnes mange fantastiske bøker der ute, så jeg ville ikke kastet bort tid på kjedelige bøker, hvis jeg var det. Men egentlig er jeg veldig snusfornuftig nå, for jeg har jo litt av den samme vegringen mot å gi opp som du har.

Det som forvirrer meg er at så mange ser ut til å like den så godt. Se f.eks anmeldelsene inne hos bokklubben. Boken er visst både fornøyelig og det som værre er... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøyet er vanlig Høie i krepp-stoff. Jeg elsker det, og tror jeg skal gå til anskaffelse av flere. Se f.eks. her.

Og boken: Smak og behag, vet du! Det finnes visstnok folk som liker Frognerfitter også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til det kommer flere blomster ute! Så til min fornøyelse at det hadde kommet hestehov i skråningen utenfor blokka, men jeg hadde ikke samvittighet til å plukke dem. Nå gleder jeg meg til hvitveis (en av mine favorittblomster) og ikke minst, liljekonvall! Fantastisk. Fram til da fyller jeg huset med kjøpeblomster, og er slettes ikke misfornøyd med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne

Oj, de pengene får vel ben å gå på, tenker jeg. Ferie eller/og nyinvesteringer til hjemmet? Jeg fikk ikke igjen en astronomisk sum, men en pen slump ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, Audrey, for alt vi vet kan det jo godt være at det du kaller en pen sum er det jeg kaller astronomisk ;)

Jeg skal faktisk ha en del av det på bufferkonto. Men det går vel med litt også, tenker jeg. Skal jo på ferie, og fristelsene er mange... :)

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne

Jotakk, det går bra. Jobber og sliter :ler:. Denne måneden er det kurs/seminar hele 10 dager og selv om det er litt deilig å være borte fra selve jobben så er det litt stressende også.

Hva med deg? *spent på disse frilansgreiene dine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, jobber og sliter her også. Men det er gøy, og grei ekstra inntekt, så jeg klager ikke :)

Er du utenbys, eller er det seminar i hjembyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen kom sur hjem i ettermiddag.

Årsak: Etter arbeidsdagen var over skulle han skifte til sommerdekk, og fikk ikke løsnet dekkene fordi mutterne satt så godt fast. Sist ble dekkene skiftet på verksted, og de har tydeligvis skrudd godt til. Sambo følte det gikk på selvrespekten løs å ikke klare å løsne mutterne på hjulet, og ringte derfor sporenstreks til verkstedet for å kjefte litt. Men der opplyser verkstedmannen i en saklig tone at man, faktisk, får skrudd mye hardere til for hånd enn maskinene klarer. Men min kjære kunne komme innom i morgen, da hadde de tid til å løsne dem opp. Nå ligger mannen og freser i sofaen her, og har tenkt å ta seg en tur ned i garasjen for å se om han ikke får det til selv likevel :fnise:

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, summen var ikke riktig sååå astronomisk ;)

Men det blir nok noe til leiligheten. Kuskinnsteppe? Kommoder? Kanskje to Varier Date- stoler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...