Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Da er du ikke snobb, du er nerd... ;)

:ler:

Denne dagboka er så interessant og meningsfull at det er nesten ikke mulig å bare stikke innom for å ønske god helg  :ler:

Leser med stor interesse refleksjonene rundt "Hjulskift". Tror jeg må få lest den. Har forresten bestilt "Frp-koden" i dag. Den kan kanskje føre dannelsesdebatten enda ett steg videre  :ler:

En riktig god helg til deg Ciara, og alle andre bokdamer  :klem:

Hjulskift syntes jeg ikke var fantastisk litterært sett, men temaet dannelse - dvs forholdet mellom den velutdannede kvinnen og mannen uten utdannelse - er veldig spennende. Det mest spennende er jo at de lærer noe begge to.

Frp-koden må du gjerne fortelle meg om når du har lest den :)

God helg, Miami! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig lørdag. Stod opp rundt elleve og spiste laaaang frokost og leste Aftenposten. Perfekt start på dagen :) Så har jeg tatt meg en tur ut i byen, handlet ingenting, men gikk bare rundt og så. Det liker jeg godt. Nå skal jeg legge meg litt på sofaen med en bok og lade opp til middag ute :)

God lørdag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig lørdag. Stod opp rundt elleve og spiste laaaang frokost og leste Aftenposten. Perfekt start på dagen :) Så har jeg tatt meg en tur ut i byen, handlet ingenting, men gikk bare rundt og så. Det liker jeg godt. Nå skal jeg legge meg litt på sofaen med en bok og lade opp til middag ute :)

Høres ut som en veldig avslappende dag. Og det er vel akkurat det du trenger... Har selv hatt en perfekt lørdag. Dro på spinning kl 10 :trene: - det i seg selv er vel ikke så veldig gøy, men det føles desto bedre etterpå ;) . Så møtte jeg en venninne i byen for litt shopping og så endte vi på Pascal på Aker Brygge med en flaske Chablis og kyllingsalat. Helt greit.

I kveld er det grand-prix som gjelder. Har en vennegjeng som møtes hvert år til grand-prix fest med stemmeskjemaer over alt fra antrekk til modulering (det siste er veldig viktig). Utrolig nerdete, men det er skikkelig morsomt. Det skal sies at vi sjelden får med oss hvem som vinner. Det er mindre viktig :sjenert:

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det grand-prix som gjelder. Har en vennegjeng som møtes hvert år til grand-prix fest med stemmeskjemaer over alt fra antrekk til modulering (det siste er veldig viktig). Utrolig nerdete, men det er skikkelig morsomt. Det skal sies at vi sjelden får med oss hvem som vinner. Det er mindre viktig  :sjenert:

Det høres utrolig gøy ut :) Prøvde å arrangere det et år, med de fleste vennene mine manger GrandPrix-genet... Modulering ER viktig -i tensing kalte vi det bare "å ta en grand prix"... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig uvanlig å ikke ha hørt om David og Goliat når man er 30, den historien hørte man jo første gang tidlig i barneskolen... Ikke imponerende. Jeg mener at man bør ha grei allmennkunnskap, ikke bare kunne kultur. Et voksent menneske bør jo kjenne til de mest kjente politikerne, ha lest noen av de aller mest kjente verkene, kunne hovedtrekkene i de store religionene og vite hvem Bob Dylan er. Hull vil selvsagt alltid finnes, men en viss peiling på verden rundt seg bør man ha. Og hvorfor skulle ikke kulturkunnskap inngå i det? :)

Jeg har en veldig god venninne som fikk anorexi som 13-åring. En utrolig ressurssterk og skoleflink jente som elsket å lese. Da hun ble syk orket hun rett og slett ikke å lese noe som helst lenger - det krevde alt for mye konsentrasjon. Og aviser var helt tabu - andre menneskers elendighet ble for mye for henne i tillegg til alt hun hadde å stri med selv. Resultatet var at hun hanglet seg igjennom ungdomskolen og videregående, fikk ikke med seg brøkdelen av historiepensumet og ingenting av hva som skjedde i verden.

Hun er fremdeles syk i dag, men har så vidt begynt å lese aviser og bøker igjen. Litt etter litt begynner det å demre for henne hvor mye hun faktisk har gått glipp av. Hun skjønner f.eks ingenting av konflikten i Midt Østen. Hun må faktisk begynnne helt på scratch og hun synes det er mer enn flaut.

Prøver å hjelpe henne så godt jeg kan, men det må jo være veldig tøft. Faktisk helt umulig å forestille seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres utrolig gøy ut :) Prøvde å arrangere det et år, med de fleste vennene mine manger GrandPrix-genet... Modulering ER viktig -i tensing kalte vi det bare "å ta en grand prix"...  :sjarmor:

Du kan bli med oss neste år ;)

Håper det blir masse modulering i år. Ingenting er bedre for stemningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:  :ler:

I år får jeg nøye meg med GP-fest i dagboka  :ler:

Ha en fin GP-kveld!

Nå må jeg vel nesten se å finne noe å ha på meg. Må vel nesten bli noe med paljetter, tenker jeg. Det er passe GP-aktig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gleder vi oss til.

Ciara: Flott dagbok *en snikleser står frem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lørdag jeg kan like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig avslappende dag. Og det er vel akkurat det du trenger... Har selv hatt en perfekt lørdag. Dro på spinning kl 10  :trene:  - det i seg selv er vel ikke så veldig gøy, men det føles desto bedre etterpå  ;) . Så møtte jeg en venninne i byen for litt shopping og så endte vi på Pascal på Aker Brygge med en flaske Chablis og kyllingsalat. Helt greit.

I kveld er det grand-prix som gjelder. Har en vennegjeng som møtes hvert år til grand-prix fest med stemmeskjemaer over alt fra antrekk til modulering (det siste er veldig viktig). Utrolig nerdete, men det er skikkelig morsomt. Det skal sies at vi sjelden får med oss hvem som vinner. Det er mindre viktig  :sjenert:

Ha en fin helg alle sammen.

Er det Pascal på Aker Brygge? Er det det som ligger i gamle Vestbanehallen/Nobelprissenteret? Pascal er uansett et supert sted, blir aldri lei av kakene :)

Det høres utrolig gøy ut :) Prøvde å arrangere det et år, med de fleste vennene mine manger GrandPrix-genet... Modulering ER viktig -i tensing kalte vi det bare "å ta en grand prix"...  :sjarmor:

Kjenner til Grand Prix-fester der man skåler hver gang det moduleres :ler:

Jeg har en veldig god venninne som fikk anorexi som 13-åring. En utrolig ressurssterk og skoleflink jente som elsket å lese. Da hun ble syk orket hun rett og slett ikke å lese noe som helst lenger - det krevde alt for mye konsentrasjon. Og aviser var helt tabu - andre menneskers elendighet ble for mye for henne i tillegg til alt hun hadde å stri med selv. Resultatet var at hun hanglet seg igjennom ungdomskolen og videregående, fikk ikke med seg brøkdelen av historiepensumet og ingenting av hva som skjedde i verden.

Hun er fremdeles syk i dag, men har så vidt begynt å lese aviser og bøker igjen. Litt etter litt begynner det å demre for henne hvor mye hun faktisk har gått glipp av. Hun skjønner f.eks ingenting av konflikten i Midt Østen. Hun må faktisk begynnne helt på scratch og hun synes det er mer enn flaut.

Prøver å hjelpe henne så godt jeg kan, men det må jo være veldig tøft. Faktisk helt umulig å forestille seg....

Det høres veldig tøft ut. De fleste av oss føler vel til tider at man går glipp av mye og får med seg for lite. Og da tør jeg ikke å tenke på hvordan det må føles å være dette mennesket, når man må begynne på scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli med oss neste år  ;)

Håper det blir masse modulering i år. Ingenting er bedre for stemningen!

Flere moduleringsfans, ser jeg :ler:

Ble det bra fest? :)

Ha en fin GP-kveld!

Nå må jeg vel nesten se å finne noe å ha på meg. Må vel nesten bli noe med paljetter, tenker jeg. Det er passe GP-aktig  :sjarmor:

Paljetter (eventuellt fjær) er jo er must :ler: Kos deg :)

:ler: Her er vi på et helt annet nivå enn jeg noen gang kommer til å komme! Men det høres da gøy ut :)

Og det gleder vi oss til.

Ciara: Flott dagbok *en snikleser står frem*

:velkommen: til deg, Skravla. Du må gjerne skravle mer her inne :)

En lørdag jeg kan like  :)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært en begivenhetsrik uke så langt, mye skjer både på jobb og privat. Føler jeg har fått utrettet mye. Nå ordner jeg litt her til i morgen, vi skal ha tre vennepar hit på champagne-frokost, så skal vi gå i byen og til sist skal det grilles. Tror det blir en fin og slitsom dag :ler: Men jeg har tatt meg fri på fredag, så jeg har nok av tid til å hente meg inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca
Dette har vært en begivenhetsrik uke så langt, mye skjer både på jobb og privat. Føler jeg har fått utrettet mye. Nå ordner jeg litt her til i morgen, vi skal ha tre vennepar hit på champagne-frokost, så skal vi gå i byen og til sist skal det grilles. Tror det blir en fin og slitsom dag :ler: Men jeg har tatt meg fri på fredag, så jeg har nok av tid til å hente meg inn igjen :)

Åh, champagne-frokost hadde vært noe for meg :). Ha en fin dag, Ciara. Jeg skal jobbe (frivillig, det er så mange med barn som ønsker fri), men jeg skal prøve å lage en fin dag for mine pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en suksess-oppskrift for 17. mai. Ha en super dag :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Åh, champagne-frokost hadde vært noe for meg :). Ha en fin dag, Ciara. Jeg skal jobbe (frivillig, det er så mange med barn som ønsker fri), men jeg skal prøve å lage en fin dag for mine pasienter.

Høres ut som en fin plan, Blanca, jeg er helt sikker på at pasientene dine får det supert med deg i nærheten! :)

Det høres ut som en suksess-oppskrift for 17. mai. Ha en super dag  :flagg:

Ja, tror det skal bli bra! :tommel:

Ha en super dag, Prinsessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagnefrokost er fullstendig etter mitt hjerte :) Jeg har kjøpt inn musserende (ikke ekte vare dessverre), men den blir nok ikke drukket før utpå kvelden.

Ha en super 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble vellykket på alle måter. Passe mye festivitas og passe mye avslapning :)

Og her har KG fått en makeover siden sist. Det ser foreløpig ikke verst ut.

Håper dere bokdamer har hatt en super nasjonaldag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca

God helg, Ciara :). Jeg tenkte å prøve ut blåskjellsuppen din i morgen. Siden temperaturen har steget litt i min del av landet fikk jeg lyst på noe sommerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...