Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Nei, de fleste har det vel sånn. Regner med at de færreste sklir uanstrengt inn i en ny jobb. Men det er jo en del av læringsprosessen, egentlig, og også veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke du også nettopp vært på ferie da, Daria? ;) Synes forresten det virker som en trend, at folk ofte drar på ferie på andre tider enn midt på sommeren. Jeg synes faktisk det er ganske deilig å reise vår og høst i stede for å "kaste bort" sommeren her nord på å reise. Det er jo da det er finest her, så da vil jeg holde meg hjemme og nyte det! Må jo jobbe selvfølgelig, men for de aller fineste dagene finnes det jo avspasering eller til nød hjemmekontor.

Er forresten fulstendig enig i at ny jobb er slitsomme greier. Er jo ikke så veldig lenge siden jeg bytta jobb selv, og jeg husker fortsatt hvor sliten jeg var på kveldene. Ikke helt enkelt med mange nye kollegaer man skal lære navnet på heller. Er over 100 stykker som sitter i samme etasje og som jeg på et eller annet vis skal forholde meg til, og det tok jammen en stund før jeg hadde fått kontroll på alle.

Kan forresten si så mye som at jeg skal til Hellas Ciara, nærmere detaljer holder jeg for meg selv ;). Men det blir nok sol, strender og litt historie/arkologi-turisme på meg. Tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har hatt ferie i år. Men da reiste jeg hjem til Oslo, det blir liksom ikke helt det sammen :sjenert: (men jeg klager ikke -egentlig... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca

Jeg vil også liste opp favorittbøker :). Vi hadde en slik greie helt i begynnelsen av denne dagboken også, men jeg husker ikke helt hva jeg svarte da.

Alice Hoffman - Hvite hester. Det var faktisk gjennom denne boken jeg fant frem til Ciara, vi diskuterte den i en eller annen tråd. Det er kanskje 20 år siden jeg leste den første gang, men i likhet med flere av dere sitter følelesen i enda. Kjenner duften av sitrontrær og tørr varme.

Karl Ove Knausgård - En tid for alt. Likte også Ute av verden veldig godt, men denne boken berørte meg dypt da jeg leste den.

Knut Hamsun - Markens Grøde. Lest mange, mange ganger. Kanskje den fineste kjærlighetshistorien jeg har lest. Språket er nydelig og man blir så glad i Isak og Inger; disse menneskene med få ord og undertrykte følelser.

John Irving - En bønn for Owen Meany. En roman som har alt; liv, død, lys, mørke, latter, sorg. Fargerikt språk og utrolige historierog karakterer. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å skrive en slik bok!

Paul Auster - New York Trilogy. Dette er min favorittforfatter og jeg kunne nevnt flere av hans bøker. Jeg elsker det sylskarpe språket og de temaene som Auster sysler med. Skjebne/tilfeldighet, selvdestruksjon for så å bygge seg opp igjen osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte siden onsdag og er en snartur innom her. Jeg blir helt - bok-grådig- av å lese alle tips og lister, kommer på bøker jeg har lest og glemt og bøker jeg lenge har lyst til å lese, og helt nye bøker jeg nå får lyst til å lese. Bl.a Alice Hoffman som jeg leste mye av for mange mange år siden. Takk for påminnelsen om stemningen i bøkene. Og 70-tallslitteraturen jeg leste fra mine foreldres bokhyller! Jeg så at oppbevaringer av bøker i kasser var nevnt av en samboer (?) ; hjelpe og trøste, det er jo uaktuelt :ler: Og Jane Austen som både er fascinerende og irriterende på samme tid. Men jeg må tilstå at jeg storkoste meg med BBC-produksjonen av Pride and Predjudice (var det ikke?) som gikk på NRK for en tid siden. Markens Grøde er nydelig, Blanca, og jeg likte også En bønn for Owen Meany veldig godt. Lurer nå på om jeg skal bla litt i Wuthering Heights og personlig teste ut dette med leserens bidrag til teksten som Ciara nevnte i forbindelse med nylesning av bøker man har lest for lenge siden. Men først et glass kald hvitvin i godværet :)

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er også Brink-fan. Jeg må visst få lest snart, skjønner jeg. Ønsker deg en riktig god helg også. Hvordan går det med deg for tiden? :)

Går veldig bra med meg, Ciara. Leser og skriver, og nyter det, selv om jeg klager litt innimellom. Jeg elsker dette studiet, det er helt genialt. Ikke bare pensum, men den innsikten man får i andre fag gjennom pensum, det er jo på mange måter tverrfaglig. Så jeg gir meg ikke med det første, men fortsetter ved siden av jobb.

Jeg vet ikke om jeg er Brink-fan, men det må jeg finne ut av. Ble inspirert av yndlingsbøkene deres, og satte meg ned for å lage min egen liste. Men jeg klarer ikke å plukke dem ut, det er så mange. Og det forandrer seg hele tiden. Men jeg forsøker å tenke på om det er noen jeg stadig vender tilbake til. Jeg har akkurat lest Pride and Prejudice og Jane Eyre på nytt. Og jeg liker karakterene i disse bøkene, det er sterke kvinner som utvikler seg gjennom boken, det liker jeg. Skal ikke foregripe diskusjonen om Stormfulle høyder, men lesningen av denne inspirerte meg til å lese flere 1800-tallsromaner.

Men så forsøkte jeg å tenke gjennom hva det er ved en bok som gjør at jeg liker den. Og det er heller ikke entydig, jeg klarer rett og slett ikke å beskrive noen felles trekk. Nå leser jeg Jenny av Sigrid Undset, og jeg elsker den. Mye pga beskrivelsene av det gamle Roma, men også fordi jeg opplever Jenny som utrolig troverdig. Rosens navn er en favoritt, tung å lese men med mange lag. Den må jeg lese om og om igjen. Disgrace er også en favoritt. Samtidig som jeg er glad i engelsk krim, men det tilfredstiller en annen side av meg.

Vel, nå må jeg tilbake til oppgaveskrivingen min. Sånn er det å være student, lenket til PCen selv på en søndag. Prøver å være effektiv på morgenen, så jeg kan gå ut og nyte solen senere hvis den dukker opp.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne setningen så jeg ikke før nå. Jeg er jo temmelig misunnelig, må jeg si! Er dere i sør, heldiggriser? ;)

Ja, vi er i sør. En liten gammel fjellandsby i nærheten av Nice. Utrolig fint sted å være. Deilig vær, nydelige omgivelser. Og så går alt i så latterlig lavt tempo. Det tar noen dager å omstille seg når vi reiser ned hit :ler: Bruker dagene til å lese, planlegge mat (veldig viktig), spise mat, jobbe litt og gå turer. Og så tar vi noen utflukter til Nice og Antibes. Har også vært på overnattingstur til Avignon denne gangen. Den byen anbefales!

Etter hva jeg får av rapporter hjemmefra er det visst ikke særlig synd på dere. Over 20 grader hørte jeg dere hadde i går. Det er bra. Da blir det ikke så dumt å komme hjem igjen heller.

Har forresten akkurat begynt på Balansekunst. Det er godt den er tykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du også nettopp vært på ferie da, Daria? ;) Synes forresten det virker som en trend, at folk ofte drar på ferie på andre tider enn midt på sommeren. Jeg synes faktisk det er ganske deilig å reise vår og høst i stede for å "kaste bort" sommeren her nord på å reise. Det er jo da det er finest her, så da vil jeg holde meg hjemme og nyte det! Må jo jobbe selvfølgelig, men for de aller fineste dagene finnes det jo avspasering eller til nød hjemmekontor.

Helt enig. Sommer i Norge er topp. Hvis vi planlagger utenlandsturer forsøker vi å legge de til andre årstider - gjerne mars og november (de kjipeste månedene, hverken fugl eller fisk). En liten fordel ved å ikke ha barn som går på skolen er at man står mer fritt i forhold til når man tar ferie. Det må vi dra nytte av mens vi kan ;)

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av dere andre har jeg også begynt å tenke over hvilke bøker som har gjort mest inntrykk på meg.

Som Ciara må jeg dra frem Himmelblomstreets muligheter av Nygårdshaug. Den frittstående Afrodites basseng følger hakk i hel, men når ikke helt opp.

Er også enig med Blanca i at En bønn for Owen Meany er helt fantastisk. Går fremdeles rundt med et håp om at Irving skal få ånden over seg og skrive noe like bra igjen, men hittil har jeg blitt skuffet.

The Blind Assassin av Margaret Atwood er en annen favoritt. Henne har jeg på listen min over forfattere jeg skal lese mye mer av fremover.

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese gjorde et utrolig inntrykk på meg da jeg leste den for ti år siden. Jeg har veldig lyst til å lese den en gang til nå.

Beretninger om besyttelse av Fosnes Hansen må også med på listen. Jeg venter i spenning på fortsettelsen. HØRER DU, ERIK?

Og så er det sikkert noen jeg har glemt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten fulstendig enig i at ny jobb er slitsomme greier. Er jo ikke så veldig lenge siden jeg bytta jobb selv, og jeg husker fortsatt hvor sliten jeg var på kveldene. Ikke helt enkelt med mange nye kollegaer man skal lære navnet på heller. Er over 100 stykker som sitter i samme etasje og som jeg på et eller annet vis skal forholde meg til, og det tok jammen en stund før jeg hadde fått kontroll på alle.

Kan forresten si så mye som at jeg skal til Hellas Ciara, nærmere detaljer holder jeg for meg selv ;). Men det blir nok sol, strender og litt historie/arkologi-turisme på meg. Tror det blir bra :)

Jeg liker også den norske sommeren. Det er bare så variabelt, og ikke lett å vite når den slår til...

Ja, husker du nevnte du var sliten da du var ny i jobb. Og ditt firma høres jo vesentlig større ut enn mitt også. Men du trives godt nå?

Hellas liker jeg veldig godt. Høres ut som en super tur, litt kultur og litt sløving - det er perfekt :)

Joda, jeg har hatt ferie i år. Men da reiste jeg hjem til Oslo, det blir liksom ikke helt det sammen  :sjenert: (men jeg klager ikke -egentlig... ;) )

Samme hvor fin Oslo er, så er ikke en utenlandsreise å forakte ;)

Jeg vil også liste opp favorittbøker :). Vi hadde en slik greie helt i begynnelsen av denne dagboken også, men jeg husker ikke helt hva jeg svarte da.

Alice Hoffman - Hvite hester. Det var faktisk gjennom denne boken jeg fant frem til Ciara, vi diskuterte den i en eller annen tråd. Det er kanskje 20 år siden jeg leste den første gang, men i likhet med flere av dere sitter følelesen i enda. Kjenner duften av sitrontrær og tørr varme.

Karl Ove Knausgård - En tid for alt. Likte også Ute av verden veldig godt, men denne boken berørte meg dypt da jeg leste den.

Knut Hamsun - Markens Grøde. Lest mange, mange ganger. Kanskje den fineste kjærlighetshistorien jeg har lest. Språket er nydelig og man blir så glad i Isak og Inger; disse menneskene med få ord og undertrykte følelser.

John Irving - En bønn for Owen Meany. En roman som har alt; liv, død, lys, mørke, latter, sorg. Fargerikt språk og utrolige historierog karakterer. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å skrive en slik bok!

Paul Auster - New York Trilogy. Dette er min favorittforfatter og jeg kunne nevnt flere av hans bøker. Jeg elsker det sylskarpe språket og de temaene som Auster sysler med. Skjebne/tilfeldighet, selvdestruksjon for så å bygge seg opp igjen osv osv.

Moro!

Er enig i det meste her, bortsett fra at jeg ikke er glad i Markens grøde. Synes Hamsun har skrevet så mye som er vesentlig bedre, Pan er min store favoritt :) Og John Irving synes jeg egentlig er litt oppskrytt :sjenert:

Men Hoffman, Knausgård og Auster er fantastiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte siden onsdag og er en snartur innom her. Jeg blir helt - bok-grådig- av å lese alle tips og lister, kommer på bøker jeg har lest og glemt og bøker jeg lenge har lyst til å lese, og helt nye bøker jeg nå får lyst til å lese. Bl.a Alice Hoffman som jeg leste mye av for mange mange år siden. Takk for påminnelsen om stemningen i bøkene. Og 70-tallslitteraturen jeg leste fra mine foreldres bokhyller! Jeg så at oppbevaringer av bøker i kasser var nevnt av en samboer (?) ; hjelpe og trøste, det er jo uaktuelt  :ler: Og Jane Austen som både er fascinerende og irriterende på samme tid. Men jeg må tilstå at jeg storkoste meg med BBC-produksjonen av Pride and Predjudice (var det ikke?) som gikk på NRK for en tid siden. Markens Grøde er nydelig, Blanca, og jeg likte også En bønn for Owen Meany veldig godt. Lurer nå på om jeg skal bla litt i Wuthering Heights og personlig teste ut dette med leserens bidrag til teksten som Ciara nevnte i forbindelse med nylesning av bøker man har lest for lenge siden. Men først et glass kald hvitvin i godværet  :)

Hatt en fin helg, Fresi? :)

For å være ærlig så liker jeg ofte Jane Austen-filmene fordi det gjerne er kjekke menn i dem :ler: Synes Colin Firth er supersjarmerende, og han i Pride and Prejudice (med bl.a. Keira Knightley) var heller ikke dum ;)

Jeg har ikke fått lest noe i Wuthering Heights ennå :sjenert: Håper virkelig jeg rekker!

:hoppe:

Det er jo flott at entusiamen smitter!

Og jeg kunne nok gjerne blitt bokhandler. Mixin' business and pleasure høres ikke så dumt ut! Og i tillegg er jo bokhandler koselige saker. Bøker i hyllevis, penner, papir, småsaker... jo, jeg kunne definitivt tenke meg å bytte lærerjobben mot en jobb i bokhandel. Men det er jo pes å finne jobb, uansett...

Murakami er min definitive helt. Ikke når det gjelder de mest spacede bøkene, men de mer rolige. "Dance dance dance" er nok en av mine all-time favoritter.

Cash-boken er veldig bra. Han skriver i en sær stil, men det passer til historien, og i det hele tatt var det en bra bok å lese. Men nå leser jo jeg veldig realitets-orientert- jeg vil vite hva som skjedde, så det er mulig boken ikke er noen perle i den litterære historien. Jeg synes likevel den var bra skrevet, i forhold til hva den vil formidle. Og Nick Hornby er enig med meg ;)

Håper dere koser dere i (lang-) helgen!

Kanskje jeg må lese om Cash da :)

Bokhandler har sin sjarm, men jammen kan man få nok også ;)

Dans dans dans er også en av de Murakami-bøkene jeg er mest glad i. Herlig absurd historie.

:vinke:

Går veldig bra med meg, Ciara. Leser og skriver, og nyter det, selv om jeg klager litt innimellom. Jeg elsker dette studiet, det er helt genialt. Ikke bare pensum, men den innsikten man får i andre fag gjennom pensum, det er jo på mange måter tverrfaglig. Så jeg gir meg ikke med det første, men fortsetter ved siden av jobb.

Jeg vet ikke om jeg er Brink-fan, men det må jeg finne ut av. Ble inspirert av yndlingsbøkene deres, og satte meg ned for å lage min egen liste. Men jeg klarer ikke å plukke dem ut, det er så mange. Og det forandrer seg hele tiden. Men jeg forsøker å tenke på om det er noen jeg stadig vender tilbake til. Jeg har akkurat lest Pride and Prejudice og Jane Eyre på nytt. Og jeg liker karakterene i disse bøkene, det er sterke kvinner som utvikler seg gjennom boken, det liker jeg. Skal ikke foregripe diskusjonen om Stormfulle høyder, men lesningen av denne inspirerte meg til å lese flere 1800-tallsromaner.

Men så forsøkte jeg å tenke gjennom hva det er ved en bok som gjør at jeg liker den. Og det er heller ikke entydig, jeg klarer rett og slett ikke å beskrive noen felles trekk. Nå leser jeg Jenny av Sigrid Undset, og jeg elsker den. Mye pga beskrivelsene av det gamle Roma, men også fordi jeg opplever Jenny som utrolig troverdig. Rosens navn er en favoritt, tung å lese men med mange lag. Den må jeg lese om og om igjen. Disgrace er også en favoritt. Samtidig som jeg er glad i engelsk krim, men det tilfredstiller en annen side av meg.

Vel, nå må jeg tilbake til oppgaveskrivingen min. Sånn er det å være student, lenket til PCen selv på en søndag. Prøver å være effektiv på morgenen, så jeg kan gå ut og nyte solen senere hvis den dukker opp.

Ha en fin dag  :)

Jenny av Undset liker jeg også :) Ellers er vel Undset også blant forfatterne jeg synes er smule overvurderte. Kristin Lavransdatter ble for meg litt ødelagt av min voldsomme irritasjon over Erlend. Men jeg var kanskje for ung da jeg leste den (også).

Viktig, tror jeg, å lese forskjellige bøker til hvert sitt bok. Man kan ikke bare lese Eco etc, man må lese skikkelig krim og lettere bøker også.

Så flink du er som skriver oppgave i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er i sør. En liten gammel fjellandsby i nærheten av Nice. Utrolig fint sted å være. Deilig vær, nydelige omgivelser. Og så går alt i så latterlig lavt tempo. Det tar noen dager å omstille seg når vi reiser ned hit  :ler: Bruker dagene til å lese, planlegge mat (veldig viktig), spise mat, jobbe litt og gå turer. Og så tar vi noen utflukter til Nice og Antibes. Har også vært på overnattingstur til Avignon denne gangen. Den byen anbefales!

Etter hva jeg får av rapporter hjemmefra er det visst ikke særlig synd på dere. Over 20 grader hørte jeg dere hadde i går. Det er bra. Da blir det ikke så dumt å komme hjem igjen heller.

Har forresten akkurat begynt på Balansekunst. Det er godt den er tykk  :)

Hørtes helt fantastisk ut. Jeg har dessverre aldri vært i Sør-Frankrike, men det står høyt på lista mi. Spise god sjømat, drikke vin, idylliske landsbyer, deilig vær, og bare å høre fransk. Drømmer også om å dra til Occitane-fabrikk etc, har dilla på de produktene, får aldri nok ;)

Det var deilig vær her i går, ja :)

Helt enig. Sommer i Norge er topp. Hvis vi planlagger utenlandsturer forsøker vi å legge de til andre årstider - gjerne mars og november (de kjipeste månedene, hverken fugl eller fisk). En liten fordel ved å ikke ha barn som går på skolen er at man står mer fritt i forhold til når man tar ferie. Det må vi dra nytte av mens vi kan  ;)

Jeg liker å dra utenlands i januar. Det er den verste måneden for meg. I november nyter jeg gjerne det mørke og stille innelivet med stearinlys, bøker og vin (nå savnet jeg det nesten), og i mars er det straks vår. Januar derimot er ofte bikkjekald og det er lenge igjen til den mørke tiden er over.

Som dere pleier vi også å benytte sjansen nå til å reise utenom fellesferien :)

Inspirert av dere andre har jeg også begynt å tenke over hvilke bøker som har gjort mest inntrykk på meg.

Som Ciara må jeg dra frem Himmelblomstreets muligheter av Nygårdshaug. Den frittstående Afrodites basseng følger hakk i hel, men når ikke helt opp.

Er også enig med Blanca i at En bønn for Owen Meany er helt fantastisk. Går fremdeles rundt med et håp om at Irving skal få ånden over seg og skrive noe like bra igjen, men hittil har jeg blitt skuffet.

The Blind Assassin av Margaret Atwood er en annen favoritt. Henne har jeg på listen min over forfattere jeg skal lese mye mer av fremover.

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese gjorde et utrolig inntrykk på meg da jeg leste den for ti år siden. Jeg har veldig lyst til å lese den en gang til nå.

Beretninger om besyttelse av Fosnes Hansen må også med på listen. Jeg venter i spenning på fortsettelsen. HØRER DU, ERIK?

Og så er det sikkert noen jeg har glemt....

Atwood har et så klart språk og en utrolig evne til å forbløffe og imponere. Blir aldri skuffet over hennes bøker. Nå begynner hun å dra på årene, men håper virkelig hun rekker å skrive maaaange bøker til.

Og Fosnes Hansen har jeg omtrent gitt opp - tosk! :frustrert:

Den er fiiiiin ja! Kos deg med den :)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på fest i går, og det ble SENT. Men en sjeldent lykkelig kveld. Nippet (og vel så det... :sjenert:) til hvitvin hele kvelden/natten og traff mange helt herlige mennesker. Rett og slett mennesker jeg ble glad i løpet av de timene vi snakket sammen. Da jeg gikk hjem hadde det blitt lyst ute forlengt, på en sånn skjør og blå måte, og fuglene kvitret. Og jeg var lykkelig og bedugget ;) En perle av en kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også den norske sommeren. Det er bare så variabelt, og ikke lett å vite når den slår til...

Ja, husker du nevnte du var sliten da du var ny i jobb. Og ditt firma høres jo vesentlig større ut enn mitt også. Men du trives godt nå?

Ja, jeg trives kjempegodt i jobben nå. Har egentlig gjort det fra starten av, men det er mindre slitsomt nå, selv om det til tider kan bli litt lange dager eller mye stress i perioder. Heldigvis har jeg også stor frihet til å styre mine egne arbeidsoppgaver, og det veier mye opp synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra å kunne være selvstendig. Stress kan jeg fint takle, så lenge det ikke er hele tiden. Travelt derimot, er helt greit. Jeg blir litt slapp dersom stemningen i korridorene er for sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blanca
Og Fosnes Hansen har jeg omtrent gitt opp - tosk!  :frustrert:

:Nikke:

Jeg er pottesur på ham etter fadesen med Løvekvinnen :frustrert:.

Jeg var på fest i går, og det ble SENT. Men en sjeldent lykkelig kveld. Nippet (og vel så det... :sjenert:) til hvitvin hele kvelden/natten og traff mange helt herlige mennesker. Rett og slett mennesker jeg ble glad i løpet av de timene vi snakket sammen. Da jeg gikk hjem hadde det blitt lyst ute forlengt, på en sånn skjør og blå måte, og fuglene kvitret. Og jeg var lykkelig og bedugget ;) En perle av en kveld!

Åh, det høres ut som en perfekt kveld :). Jeg ble så glad da jeg leste denne beskrivelsen, jeg vet jeg har hatt slike kvelder og netter selv, men det er så altfor lenge siden. Håper å få oppleve det igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg, Fresi? :)

For å være ærlig så liker jeg ofte Jane Austen-filmene fordi det gjerne er kjekke menn i dem :ler: Synes Colin Firth er supersjarmerende, og han i Pride and Prejudice (med bl.a. Keira Knightley) var heller ikke dum ;)

Jeg har ikke fått lest noe i Wuthering Heights ennå :sjenert: Håper virkelig jeg rekker!

Jeg har hatt en veldig fin helg, takk som spør, men med adskillig mer hvitvin enn litteratur :sjenert: Høres virkelig ut som om du har vært på en vellykket fest. Så deilig å tusle hjem sånn på morgenkvisten, akkurat passe bedugget og lykkelig! Jane Austen-serier og filmer er for meg også severdig først og fremst pga kjolene og Colin Firth :ler: Litt sånn jente-drømme-seg-bort, og så er BBC-produksjoner ofte ganske så lekre.

Mishtrys Balansekunst som flere har nevnt, gjorde også inntrykk på meg, ikke minst på grunn av skildringene av kastesamfunnets grusomheter.

Nå er det vel på tide med en tekopp på sengen og de siste sidene av Parfymen som jeg av en eller annen grunn aldri leste da den kom ut. Døgnrytmen er jo helt ødelagt etter helgen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, skrullete meg! Jeg visste det var en favorittbok jeg glemte å nevne. Historien av Elsa Morante. Fiiine boken :)

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppslukende historie gitt. Jeg ble liggende å lese Stormfule høyder til alt for seint i går kved. Forferdelige greier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...