nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #361 Del Skrevet 11. desember 2005 Smuledager før pleide vi å løpe om kapp med livet du og jeg som rennende vann så kom tåken og nå spiser vi blå dager med smuler på du er avstand jeg er stillhet to brennmaneter som har sluttet å brenne sammen er vi bare ensomme sultne på alt annet enn liv A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #362 Del Skrevet 11. desember 2005 Takk for trøst og nydelig dikt Krysser fingrene for at det kommer brev fra et forlag snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #363 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har rundet innlegg nummer 1000! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #364 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har rundet innlegg nummer 1000! ← Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! GRATTIS!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #365 Del Skrevet 11. desember 2005 Håper veldig på brev fra forlag nå jeg også - synes det har gått veeeeldig lang tid nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #366 Del Skrevet 11. desember 2005 Ser du på Nobelkonserten? Madrugada var som ventet utrooolig bra, jeg digger Sivert Håper de får et kjempepublikum i utlandet etter dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #367 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Ser du på Nobelkonserten? Madrugada var som ventet utrooolig bra, jeg digger Sivert Håper de får et kjempepublikum i utlandet etter dette! ← Ja, jeg så på det! Synes også de var veldig bra, tror jeg må få kjøpt meg en CD eller to med Madrugada snart! Har også veldig lyst på den CD-en som Sivert Høyem ga ut som et soloprosjekt, har du den? Men, jeg synes både han og Ane Brun virket ganske så nervøse under "Lift Me", synes ikke du? Og så du Damien Rice og Lisa Hannigan? (håper hun gir ut plate snart - hun har bare en helt uuuutrolig bra stemme!!) De hadde en knall versjon av "Cold Water" Synes Katie Melua var ganske bra også!! Hun har en flott stemme, ja Også var det utrolig digg å see Duran Duran igjen, det første bandet jeg VIRKELIG var fan av Nei, det var en bra konsert! Salma & Julianne gjorde bra figur også, de er jo så søte atte... A. Endret 11. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #368 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg fikk ikke sett konserten. Hadde ønsket å få med meg Madrugada og Duran Duran (herregud, så forelsket jeg var i John Taylor...). Jeg har soloplaten til Sivert Høyem, men synes den er sånn passe. Siden du ikke har noen plater med Madrugada, Nostalgia, MÅ du skaffe deg Industrial Silence (den første de ga ut). Aner meg at du liker litt rolig og melodisk musikk og denne er en klassiker. Jeg blir aldri lei av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #369 Del Skrevet 11. desember 2005 Har forresten fått en ny Elizabeth Berg bok i posten "The Pull of the Moon", så nå var det utvelgelses-problemet løst!! Den får heeeelt klart prioritet foran ALLE som venter i kø... Har du bestemt deg for hva du skal lese? Du - vi burde absolutt prøve å lese den samme boken samtidig, alle sammen her inne... så kan vi starte sånn bokring-diskusjon!! F. eks møtes her inne til en fast tid og diskutere i vei!! *drømme* Ja, det hadde vært såååå kult!! A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #370 Del Skrevet 11. desember 2005 Og jeg har fått nisselue!! Selv et moderat julemenneske som meg har pyntet seg til jul. Synes den småsure og destruktive damen min ble litt lysere og lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #371 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg er med på bokring!!! Men vent til over nyttår før dere bestemmer noe. Blir for mye nå før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #372 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg fikk ikke sett konserten. Hadde ønsket å få med meg Madrugada og Duran Duran (herregud, så forelsket jeg var i John Taylor...). Jeg har soloplaten til Sivert Høyem, men synes den er sånn passe. Siden du ikke har noen plater med Madrugada, Nostalgia, MÅ du skaffe deg Industrial Silence (den første de ga ut). Aner meg at du liker litt rolig og melodisk musikk og denne er en klassiker. Jeg blir aldri lei av den. ← Hei Lilypie!! Hehe... tror kanskje vi er rundt samme alder?? Jeg tror det var John Taylor jeg var forelsket i også, er det han som hadde veldig bleket hår i dag?? :klø: Jeg var kjempe-fan av Duran Duran helt til jeg oppdaget Prince, da var jeg SOLGT for mange år... *sukk* Industrial Silence... utrolig vittig at du nevner det, for jeg hadde faktisk tenkt å poste et spørsmål på kultur-forumet, om noen kunne anbefale den "mest" rolige av Madrugada platene, men nå kom jo du meg i forkjøpet!! Og takk skal du ha for det!! Soloplaten til Sivert Høyem, er ikke den rolig? Jeg hadde liksom forestilt meg at den var rolig og litt sånn folk/country-aktig... noe a la "Lift Me"? Men, kanskje jeg tar feil da? A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #373 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg er med på bokring!!! Men vent til over nyttår før dere bestemmer noe. Blir for mye nå før jul. ← Så kult!! helt enig at vi bør vente til over nyttår Men, nå skal ikke jeg ta HELT over styringen her inne, det er jo Ciara sitt bokhjørne, så jeg kan jo tross alt bare komme med forslag... (stakkars Ciara) Jada, jeg skal få meg egen Dagbok, oooone of these days... Supersøt nisselue, Lilypie!! A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #374 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg så ikke konserten, men John var/er den dødspene bassisten (?). I sine glansdager brukte disse gutta lysrosa lipgloss og tonnevis med foundation, men herregud så lekre de var Det var David Bowie og The Cure som avløste min noe lett maniske Duran Duran-tilbedelse. Høres ut som vi er ca. samme alder, jeg er 36. Soloplaten er rolig, men jeg synes det er langt mellom de gode låtene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #375 Del Skrevet 11. desember 2005 Ja, jeg er 32 - David Bowie og The Cure var aldri "min greie", men jeg synes å huske at jeg var utrolig forelsket i Nick Kershaw (er det sånn det skrives?) Han som sang den; I wont let the sun go down on me (eller var det you?) I wont let the sun go doooooooooown... Tror vi snakker om den samme i Duran Duran ja, han var en knakanes kjekk kar, du!! Men, han kom nok ikke opp i mot hvor enormt forelsket jeg var i Prince!! Jeg og en venninne så "Purple Rain" over 100 ganger, helt til VHS-båndet så ut som om det hadde vært tygget og svelgt Vi kunne HVER eneste setning i hele filmen utenat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 12. desember 2005 #376 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har lese sperre for tiden Æsj. Jeg fortalte kjæresten at jeg vil ha katt. Hun fant det utrolig morsomt. "Blir det veranda-katt da, siden du er så redd"? Nei, hun har rett. Bustis og katt er nok ingen spesielt god idè! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 #377 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Jeg er i TEST humør... stakkars dere!! Er du overtroisk? Ja, du er nok en tilhenger av gammel overtro. Du tør hvertfall ikke å la være å ta de vanligste forhåndsregler. Det er jo ikke noen vits å utsette seg for unødvendig uflaks? Hvem er du i Hollywood? Du er Meryl Streeps dobbeltgjenger. Den store stjernen alle andre skuespillerinner ser opp til. Talentet er ubestridbart og får publikum til å både gråte og le. Skandalene holder du deg unna med verdighet. Pshhhh for en teit test!! Hvilken sang er DIN? Din sang er Dum Dum Boys' Splitter Pine! Du ser verden gjennom et litt uvanlig filter, kan oppfattes som en rebell, men relativt ufarlig. Splitter Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiineeeeeeeeeeeeeeeeeeee!! jeg elsker jo den sangen jo!! purrrrrrrrrfect!! IKEA-TESTEN Ikea-poeng: 102. Ikea er vel mer en hobby enn en dyd av nødvendighet for deg? Du trives godt med å shoppe praktiske duppeditter og er raskt på pletten for å sjekke ut nyheter. Antagelig leser du katalogen på sengen. :Nikke: Har over 10 års kataloger i en fin stabel!! Nei, nå får jeg se å finne på noe annet................*spinner ut* Endret 12. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 12. desember 2005 #378 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg hadde likt med Nostalgia på alle testene foruten IKEA-tesen. Der fikk jeg; Ikea-poeng: 62. Å reise på Ikea er neppe en av dine favoritt-sysler, men du trives med en tur en gang i blant. Hvis du trenger noe og det er lenge siden sist. Egentlig skulle du ønske du hadde råd til å handle et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 #379 Del Skrevet 12. desember 2005 HEIA oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #380 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei til Anette, Lilypie og Bustis Jeg er HELT enig i at Industrial Silence er det beste Madrugada-albumet! Det er utrolig bra, liker spesielt godt Vocal og Electric, men alle er bra. Det er riktignok en del perler på de andre albumene også, men ingen av de senere platene er helhetlige som det første, synes jeg. Jeg likte Sivert Høyems soloplate sånn passe bra, ville altså heller kjøpt Industrial Silence Katie Melua var kjempesøt - jeg liker henne godt også. Hun virker forresten også utrolig reflektert og sjarmerende! Duran Duran har jeg ikke noe forhold til, er vel for ung. Jeg digger Ordinary World, men sånn ellers har jeg ikke noe forhold til dem. Og jeg må virkelig si at Simon Le Bon både har sett og hørtes bedre ut. Fornærmer jeg noen nå? Derimot er jeg faktisk veldig glad i David Bowie og The Cure Og Prince er utrolig kul! Men han var ganske irriterende når man ikke fikk lov til å kalle ham Prince, det ble bare tåpelig Å ha en lesering her hadde vært utrolig gøy, jeg synes det er en glitrende ide! Hva med å starte i midten av januar? Da er jula over og jeg er tilbake fra ferie. Men vi kan jo godt bestemme bok før, men heller si det sånn at ingen får poste anmeldelse før en eller annen frist? Det er jo greit å ha litt god tid på seg. Da kan vi jo begynne å tenke på hva det hadde vært gøy å lese sammen Gleder meg! Men Bustetroll, de sier jo at frykt overvinnes ved å konfrontere det man er redd for, så det å ha katt må jo være beste løsning mot kattefobi. Men det er kanskje å dra det litt langt? Jeg var også Meryl Streep, og det gjør meg ingenting, for hun er helt fantastisk. Forresten så tror jeg nok vi ble Meryl Streep fordi vi er beskjedne... og har ikke påstått at vi har fjonge kjoler, er sexsymboler eller har stormfulle forhold til kjendismenn Nå skal jeg gå og lese litt. Jeg har tatt fram igjen Finn Alnæs: Koloss, som jeg har prøvd å lese en gang før. Da hadde jeg ikke nok ro på meg til å lese den. Det er så mange jeg kjenner som sier den er helt fantastisk, så må gi den en sjanse til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå