Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Det tror jeg faktisk veldig på :ler: Bare tenk på hvordan du er med kattene ...  ;)

:sjenert:

Er det mange av dere som er skjulte brukere? Er litt frustrerende å se så mange her, og så vet jeg ikke hvem det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Jeg for min del har aldri vært inne i det skapet -har alltid likt dill. Åpne flater er til for å fylles...  :sjarmor:

Jeg er ikke minimalist, jeg heller. Men jeg er over gjennomsnittet glad i orden og systemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapmaksimalist! ;)

:ler: Herlig uttrykk! Og det er nok ikke en helt ueffen beskrivelse, det er utrolig hva jeg kan like så lenge det ikke kommer inn i mitt hjem (med unntak av julepynt, da :sjenert:). Vi bodde på et B&B i England i sommer (for øvrig i hjembyen til Brontë-søstrene), der rommet vårt hadde brokade, puter, gull og draperier over hele linjen, og jeg elsket det - men det hadde vært over min døde kropp at noe sånt hadde funnet veien hjem til meg. ;)

Jeg er ikke minimalist, jeg heller. Men jeg er over gjennomsnittet glad i orden og systemer...

Der er jeg ikke inne i noe som helst slags skap, nei (bare jfr. tittelen på dagboken min). :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Er det mange av dere som er skjulte brukere? Er litt frustrerende å se så mange her, og så vet jeg ikke hvem det er ;)

*rekke opp hånda*

Liker ikke å være synlig når jeg er på jobb, for selv om jeg er innlogget fra jeg kommer til jeg går, så er jeg ofte borte fra KG og opptatt med andre ting (skulle bare mangle når jeg tross alt jobber da, men noen ganger blir det tid til overs mens jeg venter på noe eller sånn...), så om folk ser at jeg er innlogget også svarer jeg ikek blir det liksom så feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med system i rotet enn rot i systemet ;) Men litt yrkesskadet er jeg jo -alfabetiserer både bøker, cder og filmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Herlig uttrykk! Og det er nok ikke en helt ueffen beskrivelse, det er utrolig hva jeg kan like så lenge det ikke kommer inn i mitt hjem (med unntak av julepynt, da :sjenert:). Vi bodde på et B&B i England i sommer (for øvrig i hjembyen til Brontë-søstrene), der rommet vårt hadde brokade, puter, gull og draperier over hele linjen, og jeg elsket det - men det hadde vært over min døde kropp at noe sånt hadde funnet veien hjem til meg. ;)

Der er jeg ikke inne i noe som helst slags skap, nei (bare jfr. tittelen på dagboken min). :sjenert:

Synes maksimalisme er kult på hoteller, men ikke hjemme, nei. Jeg får ikke ro i hodet om det er masse sanseinntrykk hjemme, og jeg trenger fred. Og da må jeg har rene, rolige farger og orden. Hvis ikke ville jeg fått sammenbrudd.

Tror jeg har nevrotiske tendenser selv. Men merker at jeg er uendelig mye mer tolerant overfor mitt eget rot enn sambos :sjenert: Men det er tross alt penere med smykker liggende rundt omkring enn motorblader og regninger, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rekke opp hånda*

Liker ikke å være synlig når jeg er på jobb, for selv om jeg er innlogget fra jeg kommer til jeg går, så er jeg ofte borte fra KG og opptatt med andre ting (skulle bare mangle når jeg tross alt jobber da, men noen ganger blir det tid til overs mens jeg venter på noe eller sånn...), så om folk ser at jeg er innlogget også svarer jeg ikek blir det liksom så feil...

Skjønner :) Jeg er bare nysgjerrig ;)

Det er bedre med system i rotet enn rot i systemet ;) Men litt yrkesskadet er jeg jo -alfabetiserer både bøker, cder og filmer...

Sant, sant. Og alfabetisering er et must! For ikke å snakke om hvor underholdende det er når folk kommer på besøk til meg og himler med øynene over systemet i bøkene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekke opp hånda*

:Nikke: Akkurat!

alfabetiserer både bøker, cder og filmer...

Det er jo en selvfølge! ;) I hvertfall bøker, vi har ikke noe skikkelig system for å oppbevare musikk og filmer for tiden, men når vi bare kommer oss så langt skal definitivt CD'ene sorteres (og da må jeg nok ha "mine" adskilt fra samboerens :sjenert: , for han har ikke noe system). Men det er nok særlig når det gjelder bøker jeg har en liten nevrose, jeg må innrømme at jeg ofte sitter hos folk og verker etter å alfabetisere bokhyllene deres. :rodme:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nok særlig når det gjelder bøker jeg har en liten nevrose, jeg må innrømme at jeg ofte sitter hos folk og verker etter å alfabetisere bokhyllene deres.  :rodme:

Gud bedre, som jeg kjente meg igjen i dette! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til jobbing, lete etter perfekte setninger, nye banebrytende tanker, polere, omstrukturere, revurdere, omformulere :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Jeg er bare nysgjerrig ;)

Sant, sant. Og alfabetisering er et must! For ikke å snakke om hvor underholdende det er når folk kommer på besøk til meg og himler med øynene over systemet i bøkene! :ler:

Hos meg står bøkene etter sjanger :sjenert: Krim, klassikere, norske forfattere, utenlandske, dokumentarer og biografier etc. En fordel med mitt system er at det ikke er noen utenforstående som skjønner at det er et system.... Hihi, så jeg slipper himling med øynene. De skulle bare visst :sjarmor:

CD'ene er også organisert på den måten, faktisk.... Men der er det mannen som er organisator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke velge en bok du ikke selv har lest da? Sånn at du kan ha den like ferskt i minne som oss andre mener jeg. Det var halve moroa da jeg valgte i alle fall, men du må selvfølgelig gjøre som du selv ønsker :)

Du har et poeng. Men boken kan jo bare leses om igjen i juli! Det tåler den. Venter og ser hvordan resten er før jeg bestemmer meg. Haster jo ikke akkurat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake til jobbing, lete etter perfekte setninger, nye banebrytende tanker, polere, omstrukturere, revurdere, omformulere  :forvirret:

Kan jeg spørre hva du jobber med, Ciara? Forfatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står bøkene etter sjanger  :sjenert:  Krim, klassikere, norske forfattere, utenlandske, dokumentarer og biografier etc. En fordel med mitt system er at det ikke er noen utenforstående som skjønner at det er et system.... Hihi, så jeg slipper himling med øynene. De skulle bare visst  :sjarmor:

CD'ene er også organisert på den måten, faktisk.... Men der er det mannen som er organisator.

Du har rett, det er ikke alle som legger merke til at det er noe system der i det hele tatt...

Jeg organiserer også CDene :sjarmor:

Du har et poeng. Men boken kan jo bare leses om igjen i juli! Det tåler den. Venter og ser hvordan resten er før jeg bestemmer meg. Haster jo ikke akkurat  :ler:

Nei, ikke akkurat ;) Jeg er spent på den boka :)

Sør Afrika  :sjarmor:

Kruger-parken, Cape Town og en kjøretur nedover Garden route.

Kan jeg få være med i kofferten? Gjør vel ikke noe med en ekstra person med på bryllupsreisen, vel? :ler:

Kan jeg spørre hva du jobber med, Ciara? Forfatter?

Jeg er student, ikke forfatter, dessverre (Men det er forsåvidt ingen ambisjon for meg uansett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, det er ikke alle som legger merke til at det er noe system der i det hele tatt...

Jeg organiserer også CDene  :sjarmor:

Nei, ikke akkurat ;) Jeg er spent på den boka :)

Kan jeg få være med i kofferten? Gjør vel ikke noe med en ekstra person med på bryllupsreisen, vel? :ler:

Jeg er student, ikke forfatter, dessverre (Men det er forsåvidt ingen ambisjon for meg uansett) :)

Aha. Så det er en oppgave som skrives.... Snart ferdig?

Bare bli med på safari du! Du kan sove på gulvet sammen med alle malariamyggende, edderkoppene og slangene :ler:

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom til bokhyllene mine, Ciara, og du skal få kjenne smerte ;) Jeg har absolutt null system, de står hulter til bulter og liker det faktisk slik. Cd'ene derimot, er sortert alfabetisk.

Jeg ser det er julepyntsnakk her igjen. Er det virkelig et år siden vi holdt på med dette :ler: ? Husker Nostalgia var helt rystet over vår lukne juleånd...

Håper du og alle andre her inne får en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så det er en oppgave som skrives.... Snart ferdig?

Bare bli med på safari du! Du kan sove på gulvet sammen med alle malariamyggende, edderkoppene og slangene  :ler:

I'm in! Edderkopper og slanger skremmer ikke meg! *tøff i trynet*

Kom til bokhyllene mine, Ciara, og du skal få kjenne smerte ;) Jeg har absolutt null system, de står hulter til bulter og liker det faktisk slik. Cd'ene derimot, er sortert alfabetisk.

Jeg ser det er julepyntsnakk her igjen. Er det virkelig et år siden vi holdt på med dette :ler: ? Husker Nostalgia var helt rystet over vår lukne juleånd...

Håper du og alle andre her inne får en god helg :)

Også du da, Blanca, som er pakkenazi! Så alfabetiserer du ikke bøkene dine? Jeg er SKUFFET ;)

Og ha en god helg i den hvite hule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor underholdende det er når folk kommer på besøk til meg og himler med øynene over systemet i bøkene! :ler:

...eller når flyttefolkene gjør det samme... :sjenert: For å gjøre oppakkingen enklest mulig, ble jo kassen merker f.eks "Bøker A - Da", og det var visst usedvanlig festlig...

Sør Afrika  :sjarmor:

Kruger-parken, Cape Town og en kjøretur nedover Garden route.

*JegerikkemisunneligJegerikkemisunneligJegerikkemisunneligJegerikkemisunneligJegerikkemisunneligJegerikkemisunnelig* Og ikke lyver jeg heller... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller når flyttefolkene gjør det samme...  :sjenert:  For å gjøre oppakkingen enklest mulig, ble jo kassen merker f.eks "Bøker A - Da", og det var visst usedvanlig festlig...

Herregud, det er da obvious at man må merke kassene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...