Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å skifte juli-boken. Hmmmm.... Jeg leser "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl-Johan Vallgren nå. Hittil er den helt knall. Så nå vurdere jeg å bytte ut Hundehode. Hadde vært morsomt å høre deres syn på "Den vidunderlige....". Noen formeninger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på å skifte juli-boken. Hmmmm.... Jeg leser "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl-Johan Vallgren nå. Hittil er den helt knall. Så nå vurdere jeg å bytte ut Hundehode. Hadde vært morsomt å høre deres syn på "Den vidunderlige....". Noen formeninger???

Vil du ikke velge en bok du ikke selv har lest da? Sånn at du kan ha den like ferskt i minne som oss andre mener jeg. Det var halve moroa da jeg valgte i alle fall, men du må selvfølgelig gjøre som du selv ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :ler:

Hjelper Nostalgia og planter en liten svibel i et hjørne

God helg til alle bokdamer :klem:

:sjarmor:

Dere er nå søte :ler:

:engel:

:ler:

Og om noen vil få et litt annet blikk på Afghanistan anbefaler jeg "Where God Only Comes to Weep" av Siba Shakib. En sterk og trist bok, absolutt verd å lese, og mye mer troverdig enn Bokhandleren!

Føres herved opp på listen. Takk for tips! :)

Skal du noe spennende i helgen, Ciara? Det virker som du gleder deg til noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla:  :tristbla:  :tristbla:  Må jobbe overtid denne helgen.....  :tristbla: Men det er først og fremst for å bli ferdig med diverse til jeg skal på forsinket bryllupsreise 18. nov. Så det er kanskje ikke så synd på meg likevel...  :sjarmor:

Oi! Hvor skal dere reise, heldiggriser? :)

Ja, akkurat nå er jeg på rømmen fra gressenketilværelsen. Mannen jobber i utlandet i seks uker nå i høst, og jeg er på besøk hos han fra i går til neste torsdag. Jobber fra leiligheta han bor i, for her er bredbånd, trådløstnett og alt man ellers kan ønske seg.

Oppussing blir vi nok ikke ferdige med på noen år, for når noe er ferdig har vi nye prosjekter stående på vent. Men vi har en pause akkurat nå, for det er nok med hverdag, snemåking jobb og denslags når vi ikke er to i heimen. Så får vi heller gjøre en innsats når han er tilbake igjen i samme land som meg :)

Er du i Europa? Hørtes jo veldig deilig ut da, eller går det mest i jobbing? Får du gjort noe moro?

Skjønner godt at det er nok med andre ting, om man ikke skal pusse opp i tillegg.

:klem:

Har julepynt i alle regnbuens fargenr jeg (muligens ikke rosa, men skal ikke helt utelukke det  :ler: ) Går for en nokså eklektisk julestil (les: det glade vanvidd, maksimalisme og total mangel på stil  :sjarmor: ), med nytt og gammelt, kjøpt og hjemmelaget, nisser og engler og kuler og glitter og halm og kurver og lenker og det aller meste i skjønn forening :nisse: Det eneste julepynt som ikke slipper inn hos meg er blinkende/fargede jul og plasttre.

Jeg synes det høres sjarmerende ut :) Men tror jeg hadde fått stort behov for å leve minimalistisk etter nyttår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har julepynt i alle regnbuens fargenr jeg (muligens ikke rosa, men skal ikke helt utelukke det  :ler: ) Går for en nokså eklektisk julestil (les: det glade vanvidd, maksimalisme og total mangel på stil  :sjarmor: ), med nytt og gammelt, kjøpt og hjemmelaget, nisser og engler og kuler og glitter og halm og kurver og lenker og det aller meste i skjønn forening :nisse: Det eneste julepynt som ikke slipper inn hos meg er blinkende/fargede jul og plasttre.

Jeg eeeeeelsker at det er "lov" å lesse på med masse kos i hele julen. Engler og nisser og alt man kan tenke seg. Synes det er befriende å kunne gå litt over-the-top på dekorasjonsfronten en gang i året :ler: Hadde selvsagt ikke likt å ha det slik hele året, har heller ikke noe ønske om det. Men julen for meg er kos, og det betyr masse krimskrams ;) Men, jeg er ikke helt uritisk da - jeg har vel funnet min stil de siste årene, liker litt sånn gammeldags jul. Elsker å finne flott juletrepynt :hoppe: Men de siste årene har treet mitt vært så fullt (hver gren oppbrukt) at jeg måtte fylle et stoooort fat fullt av juletrekuler - men det ble faktisk riktig fint ;)

*Forestiller meg Ciaras forskrekkede fantasier om bergenske julehuler from hell* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser gjerne begge, så for meg er det det samme :)

Vil du ikke velge en bok du ikke selv har lest da? Sånn at du kan ha den like ferskt i minne som oss andre mener jeg. Det var halve moroa da jeg valgte i alle fall, men du må selvfølgelig gjøre som du selv ønsker :)

Enig med, Fakse, men gjør som du vil, bokprinsessen ;)

Skal du noe spennende i helgen, Ciara? Det virker som du gleder deg til noe? :)

Jeg skal egentlig ikke så mye. Skal møte en venninne i kveld, og så skal jeg på kino i morgen. Jeg bare gleder meg til å slappe av og gjøre som jeg vil, selv om jeg kommer til å måtte jobbe på dagen både lørdag og søndag. Men det er noe med helgestemningen likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres sjarmerende ut :) Men tror jeg hadde fått stort behov for å leve minimalistisk etter nyttår ;)

DET har du helt rett i, for mitt vedkommende - vintermånedene kan jeg ikke få minimalistisk NOK :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser gjerne begge, så for meg er det det samme :)

Enig med, Fakse, men gjør som du vil, bokprinsessen ;)

Jeg skal egentlig ikke så mye. Skal møte en venninne i kveld, og så skal jeg på kino i morgen. Jeg bare gleder meg til å slappe av og gjøre som jeg vil, selv om jeg kommer til å måtte jobbe på dagen både lørdag og søndag. Men det er noe med helgestemningen likevel :)

Ja, helgefølelsen er herlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har bare flyttet meg ett hopp med fly bort fra Gardermoen, men været er likevel betraktelig bedre enn hjemme i Tromsø der det snedde i bøtter og spann da jeg reiste. Mange plussgrader og sol er ikke å forakte :)

Akkurat nå er det mest jobbing, men jeg håper at vi får tid til å se oss litt rundt i helga. Uansett er det hyggelig å sove i samme seng og spise ved samme bord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeeelsker at det er "lov" å lesse på med masse kos i hele julen. Engler og nisser og alt man kan tenke seg. Synes det er befriende å kunne gå litt over-the-top på dekorasjonsfronten en gang i året :ler:

Sånn har jeg det også, til vanlig har jeg fint lite dill og dall (det finnes knapt en eneste pyntegjenstand i leiligheten vår), men i julen er det fritt frem. :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeeelsker at det er "lov" å lesse på med masse kos i hele julen. Engler og nisser og alt man kan tenke seg. Synes det er befriende å kunne gå litt over-the-top på dekorasjonsfronten en gang i året :ler: Hadde selvsagt ikke likt å ha det slik hele året, har heller ikke noe ønske om det. Men julen for meg er kos, og det betyr masse krimskrams ;) Men, jeg er ikke helt uritisk da - jeg har vel funnet min stil de siste årene, liker litt sånn gammeldags jul. Elsker å finne flott juletrepynt :hoppe: Men de siste årene har treet mitt vært så fullt (hver gren oppbrukt) at jeg måtte fylle et stoooort fat fullt av juletrekuler - men det ble faktisk riktig fint ;)

*Forestiller meg Ciaras forskrekkede fantasier om bergenske julehuler from hell* :ler:

Jeg synes fatet med julekuler hørtes riktig lekkert ut, jeg. Blå og sølvfargede kuler, selvfølgelig ;) Og så synes det er så vakkert med sånne frostede grener i flotte vaser. Så det vil jeg ha. Og jeg liker faktisk stjerner veldig godt, så kunne tenke meg et stjernetema - det passer jo bra med blått og sølv også. Og masse hvite stearinlys :) Men alt dette må nesten skje når jeg flytter en gang, orker ikke å styre med det her. Vi har en ganske liten leilighet, og da blir det bare styr med masse stæsj.

...jo, og jeg er veldig glad i julekalendere, faktisk. Barnslig på den fronten :ler: Så det har jeg faktisk savnet de siste årene.

Og mens vi snakker om jul: Med fare for å høres nazi ut, så lurer jeg på hvordan jeg kommer til å forholde meg til hjemmelaget julepynt som mine fremtidige barn lager :sjenert: Kommer jeg til å synes det er helt fantastisk fint og sjarmerende og henge det overalt, eller kommer jeg til å forvise det til kjøkkenet eller et annet rom? *føler meg slem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET har du helt rett i, for mitt vedkommende - vintermånedene kan jeg ikke få minimalistisk NOK :ler:

Det var godt å høre ;)

Ja, helgefølelsen er herlig! :hoppe:

:hoppe:

Ja, jeg har bare flyttet meg ett hopp med fly bort fra Gardermoen, men været er likevel betraktelig bedre enn hjemme i Tromsø der det snedde i bøtter og spann da jeg reiste. Mange plussgrader og sol er ikke å forakte :)

Akkurat nå er det mest jobbing, men jeg håper at vi får tid til å se oss litt rundt i helga. Uansett er det hyggelig å sove i samme seng og spise ved samme bord!

Det hørtes veldig hyggelig ut, Fakse - nyt tilværelsen i varmere strøk :) Og kos deg med mannen! Dere er så søte! :)

Sånn har jeg det også, til vanlig har jeg fint lite dill og dall (det finnes knapt en eneste pyntegjenstand i leiligheten vår), men i julen er det fritt frem. :sjarmor:

Skapmaksimalist! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, ikke sant? ;)

Jeg synes fatet med julekuler hørtes riktig lekkert ut, jeg. Blå og sølvfargede kuler, selvfølgelig ;) Og så synes det er så vakkert med sånne frostede grener i flotte vaser. Så det vil jeg ha. Og jeg liker faktisk stjerner veldig godt, så kunne tenke meg et stjernetema - det passer jo bra med blått og sølv også. Og masse hvite stearinlys :) Men alt dette må nesten skje når jeg flytter en gang, orker ikke å styre med det her. Vi har en ganske liten leilighet, og da blir det bare styr med masse stæsj.

...jo, og jeg er veldig glad i julekalendere, faktisk. Barnslig på den fronten :ler: Så det har jeg faktisk savnet de siste årene.

Og mens vi snakker om jul: Med fare for å høres nazi ut, så lurer jeg på hvordan jeg kommer til å forholde meg til hjemmelaget julepynt som mine fremtidige barn lager :sjenert: Kommer jeg til å synes det er helt fantastisk fint og sjarmerende og henge det overalt, eller kommer jeg til å forvise det til kjøkkenet eller et annet rom? *føler meg slem*

Jeg tipper at sjansen er meget stor for at du når den tid kommer vil synes det er det søøøøteste du kan forestille deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snill søster jeg, så jeg får pakkekalender hvert år :hoppe:

*viser stolt fram melkekartongnissen jeg laget da jeg var tre og fortsatt tar fram hver jul* :ler:

Er jo ikke sikkert du har noe valg -"Mamma, se hva jeg laget i barnehagen i dag! Den skal henge på juletreet!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at sjansen er meget stor for at du når den tid kommer vil synes det er det søøøøteste du kan forestille deg :ler:

Jeg kommer sikkert til å bli en skikkelig softie. Skakke julenisser av isoporkuler og flettede julekurver som ikke henger sammen kommer muligens til å gjøre meg varm om hjerterøttene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har snill søster jeg, så jeg får pakkekalender hvert år :hoppe:

*viser stolt fram melkekartongnissen jeg laget da jeg var tre og fortsatt tar fram hver jul*  :ler: 

Er jo ikke sikkert du har noe valg -"Mamma, se hva jeg laget i barnehagen i dag! Den skal henge på juletreet!"  ;)

Nei, jeg må vel finne meg i at barna tar over en periode. Heldigvis har jeg noen år igjen hvor jeg kan feire ego-jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å bli en skikkelig softie. Skakke julenisser av isoporkuler og flettede julekurver som ikke henger sammen kommer muligens til å gjøre meg varm om hjerterøttene :ler:

Det tror jeg faktisk veldig på :ler: Bare tenk på hvordan du er med kattene ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapmaksimalist! ;)

Jeg for min del har aldri vært inne i det skapet -har alltid likt dill. Åpne flater er til for å fylles... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...