Daria Skrevet 27. oktober 2006 #2561 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er ikke nødvendigvis bibliotekets skyld -det kan ta tid før vi får bøkene. Jeg bestilte for eksempel den nye boken til Ane Karin Eldstad i god tid før utgivelsesdatoen, men fikk den ikke før et par uker etterpå. Mitt private eksemplar fra bokklubbene kom faktisk først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 27. oktober 2006 #2562 Del Skrevet 27. oktober 2006 God helg Ciara og alle andre bokdamer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #2563 Del Skrevet 28. oktober 2006 OK; jeg har tenkt litt, og lurer på om jeg kanskje skal foreslå Blodlenka av årets debutant Olav Kristiseter som april-bok. Hvordan er stemningen for den? Den høres i alle fall litt... litt... heftig ut: "Olav Kristiseter debuterer med ei historie så full av vondskap og brutalitet at det saknar sidestykke." God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #2564 Del Skrevet 30. oktober 2006 Herregud, det er jo november om to dager, og jeg har ikke en gang forsøkt å få tak i boka vi skal ha lest til da! Jeg må være det sløveste medlemmet av bokklubben. Men neste måned... Neste måned kommer jeg sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2565 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ja, nå har Telenor bestemt seg for at jeg kan få surfe igjen. Vi får håpe det varer... Jepp, det var hun skulle være søndagsskolelærer... Øy, antyder du at jeg ikke er smart?! ← Jeg syntes det sketsjen var morsomt, og ble helt overrasket over meg selv! Men hun snakket jo så fort at jeg nesten ikke kunne forstå hva hun sa... Nå ble det mye bokprat og lite jobbing ja... Men vi snakker tross alt om bøker, så det kan nesten forsvares... ← Agreed! Hm, jeg har fri i dag og kan henge på KG med god samvittighet! Eller... tja, er en million ting som burde fikses her hjemme også. ← Huff ja. Burde studert mer, gjort mer husarbeid, lest mer, gått ut mer. Det er et hardt liv Jeg hadde også en helt fantastisk norsklærer på vidregående. Min kjærelighet for skjønnlitteratur har jeg hjemmefra, men i tillegg til at vi leste mange strålende romaner, fikk min lærer meg interessert i både dikt og film. Som særemne hadde vi faktisk filmanalyse. Jeg husker jeg var litt småirritert over det til å begynne med. Hadde sett frem til en tradisjonell bokanalyse av selvvalgte bøker. Men alt jeg lærte i forbindelse med filmanalysen har gjort at jeg idag får mye mer ut av gode filmer. Jeg legger merke til virkelmidler på en helt annen måte og er generelt flinkere til å tolke filmens budskap. Gode norsklærere har så UTROLIG mye å si. Kanskje det var det jeg skulle blitt.... ← Jeg har også vært innom filmanalyse såvidt, men ikke nok til at jeg har det i bakhodet når jeg ser film. Men jeg innbiller meg at jeg tolker film sånn passe fordi jeg har tolket så mye litteratur. Men filmentusiaster vil kanskje være uenige med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2566 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du er her jo fortsatt! ← Det er bra dere passer på Lærte film- og medieanalyse da jeg hadde mediefag på videregående, synes det er kjempeinteressant å kunne. Men det kan være litt irriterende også da, hvis man egentlig er dypt inne i filmen, og plutselig begynner en stemme bak i hjernen å analysere virkemidlene... ← Oi, jeg elsker den følelsen, jeg. Men jeg er jo smånerdete og overanalytisk som person, så det har kanskje noe med saken å gjøre? Vi er jo fortsatt interessante ← Selvfølgelig! Jo, det har du rett i Men takk og lov så fungerer det ikke sånn at jeg analyserer underveis. Det blir mer sånn at når jeg tenker på filmen i etterkant så kan det være at jeg tenker "Hey, det var en snedig løsning..." eller no i den duren... ← Hm, kanskje jeg burde sjekke ut filmanalyse mer da? Det er bare jeg som sliter med stemmer i hodet, med andre ord... ← Å nei, det er det ikke.... Jeg har også masse stemmer i hodet, men de er der hele tiden. Ikke bare når jeg ser film. De sier "Bare en liten bit kake til nå. Det fortjener du..." eller "Sånn som du har stresset på jobb de siste dagene, så er det lurt av deg å slappe av litt på sofaen i kveld...". På lørdag var det en veldig bestemt stemme som skrek inn i øret mitt: "Den jakka kommer du til å angre på om du ikke kjøper! Du har kanskje ikke råd, men du kommer ikke til å sulte heller om du kjøper den.". ← Onde, onde stemmene! Endte opp med å kjøpe kjole på lørdag enda jeg er så godt som blakk! Men så var det en stemme der som sa at jeg sikkert kunne lene meg litt på sambo i dagene framover, og da var det på en måte gjort Fin kjole da Men de vil deg hvertfall bare vel... ← Nei, det synes ikke lommeboka Vet du, noen ganger begynner jeg å lure på det.... Skikkelig utspekulerte kan de være! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2567 Del Skrevet 30. oktober 2006 På ingen måte. Jeg foreslo den fort og gale fordi det er en bok jeg liker veldig godt og gjerne hører hvordan andre oppfattet den - og fordi jeg hadde hodet så fullt av flyttetanker at jeg tok det enkleste valget. Men enkle valg er jo gjerne litt kjipe, så nå som kaoset i hodet mitt begynner å dale ned på plass, skal jeg tenke litt mer og komme tilbake med et knallforslag. ← Har dere bestemt dere for hvor dere vil flytte? Vi så Gislesaga som film på videregående. Det var en islandsk film og alle skuespillerene var små islandske menn med masse svart hår, svart skjegg og helt like broker, hoser og vamser. Det tok meg nesten en time av filmen før jeg forsto hvem som var Gisle... Har du hørt NRK hørespillet av denne? Jeg vet du har skrevet at du ikke liker lydbøker, men å høre på denne er nesten som å være på teater. Gode stemmer og lydeffekter og musikk. Anbefalles!! ← Den filmen har jeg også sett! Den var helt umulig, og jeg skjønte aldri hvem som drepte hvem Jeg har ikke hørt dette hørespillet, men kunne tenke meg det. Liker hørespill bedre enn vanlige lydbøker Han er nok ikke den første som har stusset over at Gunnlaug er et mannsnavn, men de fleste skjønner det vel i løpet av de første sidene... ← Hm, er det virkelig noen som tror Gunnlaug er et kvinnenavn??? Når jeg tenker meg om, så hvorfor ikke. Aslaug f.eks... Det har jeg aldri tenkt på. Rykende fersk anbefaling, utenom boksirkelen din...Saabyes Cirkus ! Begynte på den i går når jeg la meg. Det ble en kort natt...og lest på bussen. Den fanger meg. Og jeg lever meg helt inn i jeg - personen. Kan ikke anbefales til sengelektyre Jeg blir liksom han gutten i boken, og tar helt hans perspektiv. Fort lest. Og ang samme forfatter: så i bokhylla mi at jeg har Maskeblomstfamilien. Men jeg klarer ikke å huske at jeg har lest den! eller om jeg har lest den. DET er ikke et godt tegn. Hva med Frank Mc Court ? og Sebastian Faulks? Har også bøker av dem på engelsk, noen som har lest og mener noe? Erlend Loe: jeg liker Erlend Loe. Jeg ler og jeg ler. Men jeg mistenker at noe av gjenkjenningen og grunnen til at jeg liker "naiv.super" har med den jobben jeg hadde når jeg leste den. Uten å si noe mer om det. L er en av de dårligste til Loe, for dere som er skeptiske der ute vil jeg heller anbefale Tatt av kvinnen. Doppler er surrealistisk. Sue Monk Kidd : Ikke stor litteratur. Men greit nok. Tenker at enten så lever du deg inn i det, eller du gjør det ikke. Som krim av Henning Mankell. Drivende historier, men akk så mange gjentakelser, språket er for dårlig... Noen som har lest Margfolket av Keri Hulme? ( fra New Zealand) - ANBEFALES, sterk bok! Herverk av Tom Kristensen ? klassiker fra 30-tallet. Den siste samuarai av Helen DeWitt-hærlig ! men kanksje mest int for de som har vært i Japan, den blir litt sær innimellom når det blir veldig mye om japansk språk. Men det skummet jeg bare over, og holdt meg til historien, som driver meg videre og videre og God natt alle bokdamer! Og Ciara ; så du hadde meg som forslag til september :rosasmil: men det er leeenge til....tenker ! ← Hei Irma! Her var det mye tips som jeg har notert meg Jeg gleder meg også til å få lest Saabyes Cirkus. Maskeblomstfamilien synes jeg er helt fantastisk, kanskje den beste boka Christensen har skrevet. Frank McCourt er underholdende, men for kjedelig og sentimental for meg i lengden. Faulks har jeg ikke lest. Henning Mankell har jeg lest alt av i en hektisk krimperiode, og jeg syntes det ble ufattelig kjedelig etterhvert. Krimbøker er ofte skrevet over en formel som virker trøttende. Mellom to avhør MÅ f.eks. etterforskeren ta seg en kopp sur kaffe (og tenke at han skal drikke kaffe på politistasjonen mer) eller spise smørbrød. Men noen av intrigene til Mankell har vært veldig spennende. Kristensen, Hulme og Dewitt har jeg ikke lest - takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2568 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ang. solide og inspirerende norsklærere. Jeg hadde en fantastisk lærer på ungdomsskolen som hele tiden oppfordret meg til å skrive og som virkelig viste at hun hadde tro på meg, selv om jeg var verdens mest skoleleie elev og nok ikke særlig enkel å engasjere ... Men, hun ga aldri opp og det grunnlaget hun la den gangen er nok faktisk mye av grunnen til at jeg er så glad i å skrive i dag Ha en riktig fin helg jenter! ← Så bra hun fikk deg til å like å skrive - det er jeg glad for, du er jo så flink! Håper du hadde en fin helg, Anette I går fant jeg frem en bok som heter "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl Johan Vallgren. Den har stått der i sikkert et år (bok jeg glemte å avbestille.... ) uten at jeg har sett noe mer på den.... Tror det var den litt svulmende tittelen som har holdt meg unna. MEN, dette tror jeg er en skikkelig bra bok. De få sidene jeg har lest så langt gir stoooore forventninger til resten. Nå kan jeg nesten ikke vente til i kveld. Da blir det portvin og bok Noen som har lest denne boken? ← Jeg har også hatt den i hylla i evigheter, og snart må jeg nok kaste meg over den. Jeg tror også den er veldig bra, så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke har fått lest den ennå Åh, tror det var den jeg hørte en spennende omtale om en gang. Gleder meg til å høre hva du synes! ← Jeg også! Ja, det er faktisk litt pga japanske filmer jeg har sett at jeg tror man kan oppfatte boka på denne måten. Har sett noen ganske sprø greier på filmfestival, men om man aksepterer det (og det gjør jeg selv om jeg hverken er religiøs eller tror på det overnaturlige) for hva det er, så gir det som oftest en veldig flott opplevelse. Kanskje vi som er vant med å lese fra vi var barn er vant med å akseptere alternative virkeligheter som man gjerne finner i barnebøker? F.eks drømmen om Narnia, eller Harry Potter for den saks skyld... Slenger meg på, jeg har også lest den, og den anbefales til alle som ikke har gjort det! ← Det varierer veldig for meg om jeg liker surrealistisk litteratur. Det må være et element av gjenkjennelse selv om boka inneholder mye absurd. Murakami synes jeg holder seg fint innenfor min grense. Fantasy o.l. blir bare sprøtt for meg, der ser jeg ingenting å lære av eller berøres av. Der tror jeg virkeligheten er for langt unna min til at jeg lar meg engasjere, dessverre. Men jeg tror man får mye igjen for å lese på barnemåten, vi voksne er ofte for skeptiske til å kaste oss uforbeholdent inn i historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2569 Del Skrevet 30. oktober 2006 Huffda! Nå har jeg bestilt den fra Haugen Bok (er veldig EFH-fan ), så det går greit for meg, men det er jo dumt for dem som evt. vil låne den. Veldig rart om biblioteket er så trege, skulle jo tro det var en etterspurt bok. ← Jeg liker også Erik Fosnes Hansen, selv om han virker som en skikkelig ufyselig type. Håper ingen av dere er i slekt med ham Også synes jeg det er latterlig at han ikke har utgitt Beretninger om beskyttelse del to ennå. Utrolig irriterende! Og enkelte ganger vakler han over i det litt for svulstige, men han er genial på sitt beste. Salme ved reisens slutt er av mine all-time favoritter Det er ikke nødvendigvis bibliotekets skyld -det kan ta tid før vi får bøkene. Jeg bestilte for eksempel den nye boken til Ane Karin Eldstad i god tid før utgivelsesdatoen, men fikk den ikke før et par uker etterpå. Mitt private eksemplar fra bokklubbene kom faktisk først. ← Er det forlagene som er for trege? *leser, og lurer på hva slags bøker som er "tillatt"* Og så håper jeg at du har en fin helg, Ciara! ← Hva som helst er tillatt, Nigo-san, hittil har vi lest bare skjønnlitteratur. Og helst noe som er greit å få tak i, dvs finnes på biblioteket eller i pocket. Håper du hadde en strålende helg God helg Ciara og alle andre bokdamer. ← OK; jeg har tenkt litt, og lurer på om jeg kanskje skal foreslå Blodlenka av årets debutant Olav Kristiseter som april-bok. Hvordan er stemningen for den? Den høres i alle fall litt... litt... heftig ut: "Olav Kristiseter debuterer med ei historie så full av vondskap og brutalitet at det saknar sidestykke." God helg! ← Interessant! Den har jeg ikke hørt om, men nå skal jeg surfe og lese litt Den kan det vel ikke være noen som har lest ennå, så da kan vi gjerne ta den. Det minner meg forresten om at jeg må lage den lista over valgte bøker. I dag skal det skje! Herregud, det er jo november om to dager, og jeg har ikke en gang forsøkt å få tak i boka vi skal ha lest til da! Jeg må være det sløveste medlemmet av bokklubben. Men neste måned... Neste måned kommer jeg sterkere tilbake! ← Noen måneder går altfor, altfor fort. Det kan skje den beste. Hey, jeg har jo ikke engang klart å lese ferdig en bok jeg selv foreslo til boksirkelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2006 #2570 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Huff ja. Burde studert mer, gjort mer husarbeid, lest mer, gått ut mer. Det er et hardt liv ← Jeg har også vært innom filmanalyse såvidt, men ikke nok til at jeg har det i bakhodet når jeg ser film. Men jeg innbiller meg at jeg tolker film sånn passe fordi jeg har tolket så mye litteratur. Men filmentusiaster vil kanskje være uenige med meg? ← Den delen av analysen som går på selve handingen, kan nok ha litt felles med litteraturanalyse, men så har du jo også det som går på det mer tekniske -visuelle virkemidler, bildeutsnitt, klipping osv. Onde, onde stemmene! Endte opp med å kjøpe kjole på lørdag enda jeg er så godt som blakk! Men så var det en stemme der som sa at jeg sikkert kunne lene meg litt på sambo i dagene framover, og da var det på en måte gjort Fin kjole da ← Kjoler er da alltid kjekt å ha Hm, er det virkelig noen som tror Gunnlaug er et kvinnenavn??? Når jeg tenker meg om, så hvorfor ikke. Aslaug f.eks... Det har jeg aldri tenkt på. ← Da jeg var liten, var jeg overbevist om at Audun var jentenavn -Aud var jentenavn, Unn var jentenavn, det var en helt logisk konklusjon. Ble ganske overrasket da jeg traff en som het Audun, og som utvilsom var mann... Fantasy o.l. blir bare sprøtt for meg, der ser jeg ingenting å lære av eller berøres av. Der tror jeg virkeligheten er for langt unna min til at jeg lar meg engasjere, dessverre. ← Jeg har heller ikke sansen for fantasy, det blir for fjernt og for lite jeg kan kjenne meg igjen i. Liker riktignok Harry Potter, men de foregår forsåvidt i vår verden -bare i en litt vanskelig tilgjengelig del av den Ringenes herre har jeg ennå ikke kommet meg gjennom -jeg likte filmene, men som bøker blir det litt for fjernt. Jeg elsker bøker som foregår steder jeg faktisk har vært, hvor jeg kan se for meg akkurat hvor de er. Er det forlagene som er for trege? ← Vet ikke om feilen ligger hos forlagene eller hos sentralen jeg bestiller fra, men det er jo litt merkelig at det skal gå raskere å bestille fra bojklubene... Noen måneder går altfor, altfor fort. Det kan skje den beste. Hey, jeg har jo ikke engang klart å lese ferdig en bok jeg selv foreslo til boksirkelen ← Ennå ikke ferdig med kafka på stranden... Endret 30. oktober 2006 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #2571 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg liker også Erik Fosnes Hansen, selv om han virker som en skikkelig ufyselig type. Håper ingen av dere er i slekt med ham Også synes jeg det er latterlig at han ikke har utgitt Beretninger om beskyttelse del to ennå. Utrolig irriterende! Og enkelte ganger vakler han over i det litt for svulstige, men han er genial på sitt beste. Salme ved reisens slutt er av mine all-time favoritter Jeg forsøkte meg på Falketårnet (eller hva den nå heter), men la den fra meg etter få sider. Jeg tenkte den ikke appelerte til meg fordi det ble for adventure/fantasy aktig, så plukket jeg opp Salme ved reisens slutt. Men den sovnet jeg til hver gang jeg prøvde å lese i den. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve Beretninger om beskyttelse, siden det er så mye snakk om den uteblivende oppfølgeren - men den er jo ikke å få tak i?! Ikke finner jeg den på biblioteket og ikke er den i bokhandelen? Noen som vet hvorfor den ikke er å oppdrive, når det er så mye snakk om denne boka? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #2572 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har dere bestemt dere for hvor dere vil flytte? ← Kanskje. Vi ser i alle fall på et hus akkurat NU. Og jeg skal på jobbintervju på fredag. Etter at jeg sendte inn søknad for bare fem dager siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2006 #2573 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg forsøkte meg på Falketårnet (eller hva den nå heter), men la den fra meg etter få sider. Jeg tenkte den ikke appelerte til meg fordi det ble for adventure/fantasy aktig, så plukket jeg opp Salme ved reisens slutt. Men den sovnet jeg til hver gang jeg prøvde å lese i den. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve Beretninger om beskyttelse, siden det er så mye snakk om den uteblivende oppfølgeren - men den er jo ikke å få tak i?! Ikke finner jeg den på biblioteket og ikke er den i bokhandelen? Noen som vet hvorfor den ikke er å oppdrive, når det er så mye snakk om denne boka? :klø: ← Skal da ikke være noe problem å få tak i den? :klø: Trodde ikke det fantes ett bibliotek i landet som ikke hadde den i samlingen? Du får spørre -kan jo være den bare står et annet sted? Evnt kan de bestille den til deg. Eller du kan kjøpe den selv her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2006 #2574 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kanskje. Vi ser i alle fall på et hus akkurat NU. Og jeg skal på jobbintervju på fredag. Etter at jeg sendte inn søknad for bare fem dager siden! ← Spennende -lykke til med både intervju og husleting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2575 Del Skrevet 30. oktober 2006 Da jeg var liten, var jeg overbevist om at Audun var jentenavn -Aud var jentenavn, Unn var jentenavn, det var en helt logisk konklusjon. Ble ganske overrasket da jeg traff en som het Audun, og som utvilsom var mann... Jeg har heller ikke sansen for fantasy, det blir for fjernt og for lite jeg kan kjenne meg igjen i. Liker riktignok Harry Potter, men de foregår forsåvidt i vår verden -bare i en litt vanskelig tilgjengelig del av den Ringenes herre har jeg ennå ikke kommet meg gjennom -jeg likte filmene, men som bøker blir det litt for fjernt. Jeg elsker bøker som foregår steder jeg faktisk har vært, hvor jeg kan se for meg akkurat hvor de er. Vet ikke om feilen ligger hos forlagene eller hos sentralen jeg bestiller fra, men det er jo litt merkelig at det skal gå raskere å bestille fra bojklubene... Ennå ikke ferdig med kafka på stranden... ← Audun kommer aldri mer til å være det samme navnet for meg! Har aldri kommet meg gjennom Ringenes Herre, og kommer ikke til å forsøke flere ganger. De bøkene har mange nok fans allerede, så da leser jeg heller noen andre forfattere som fortjener det Forlagene er rimelig trege mange ganger, men hos dere blir det sikkert forverret av å ha to ledd. Ja, det har jo forsåvidt bokhandler også (Forlagssentralen), men de er veldig raske. Biblioteksentralen har jeg hørt er en rimelig treig affære til tider. Men så lenge kundene får bøkene sine til slutt så Jeg forsøkte meg på Falketårnet (eller hva den nå heter), men la den fra meg etter få sider. Jeg tenkte den ikke appelerte til meg fordi det ble for adventure/fantasy aktig, så plukket jeg opp Salme ved reisens slutt. Men den sovnet jeg til hver gang jeg prøvde å lese i den. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve Beretninger om beskyttelse, siden det er så mye snakk om den uteblivende oppfølgeren - men den er jo ikke å få tak i?! Ikke finner jeg den på biblioteket og ikke er den i bokhandelen? Noen som vet hvorfor den ikke er å oppdrive, når det er så mye snakk om denne boka? :klø: ← Beretninger om beskyttelse er å få tak i, men bokhandlene du har vært i er kanskje tomme? Da kan du bare få dem til å bestille den inn igjen. Det merkelige er at forlaget aldri har utgitt noen pocket av den, de har vel ønsket å vente til bok to har kommet. Men det skjer jo aldri, og i mellomtiden synes jeg det er merkelig at de ikke ønsker å tjene mer penger på nummer en ved å utgi den i billigutgave. Hadde JEG vært i Cappelen skulle det blitt ordnet opp i sporenstreks! Kanskje. Vi ser i alle fall på et hus akkurat NU. Og jeg skal på jobbintervju på fredag. Etter at jeg sendte inn søknad for bare fem dager siden! ← Oooh, så spennende! Skulle virkelig ønske jeg var i dine sko - med jobbintervju og husjakt - men jeg unner deg det beste og håper du får begge deler Skal krysse fingrene for deg, du må huske å skrive hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2576 Del Skrevet 30. oktober 2006 Spennende -lykke til med både intervju og husleting! ← Det er morsomt når man leser feil - jeg leste "husleting" som "husle-ting", og tenkte, hva i alle dager betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2006 #2577 Del Skrevet 30. oktober 2006 Beretninger om beskyttelse er å få tak i, men bokhandlene du har vært i er kanskje tomme? Da kan du bare få dem til å bestille den inn igjen. Det merkelige er at forlaget aldri har utgitt noen pocket av den, de har vel ønsket å vente til bok to har kommet. Men det skjer jo aldri, og i mellomtiden synes jeg det er merkelig at de ikke ønsker å tjene mer penger på nummer en ved å utgi den i billigutgave. Hadde JEG vært i Cappelen skulle det blitt ordnet opp i sporenstreks! ← Kan vel være det kommer nå som han endelig er ute med en ny bok -det er gjerne en gyllen anledning til å pushe gamle bøker også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2578 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kan vel være det kommer nå som han endelig er ute med en ny bok -det er gjerne en gyllen anledning til å pushe gamle bøker også ← Ja, kan vel hende, men jeg har ikke troen... Hansen kunne i det minste sagt at bok to ikke blir noe av, forresten! Så slipper folk å gå og vente forgjeves. Tosk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. oktober 2006 #2579 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg liker også Erik Fosnes Hansen, selv om han virker som en skikkelig ufyselig type. Håper ingen av dere er i slekt med ham Også synes jeg det er latterlig at han ikke har utgitt Beretninger om beskyttelse del to ennå. Utrolig irriterende! Og enkelte ganger vakler han over i det litt for svulstige, men han er genial på sitt beste. Salme ved reisens slutt er av mine all-time favoritter Ufyselig synes jeg ikke han er, men kanskje en tanke pompøs (selv om det er lenge til han når Behnske høyder ). Når det gjelder bøkene hans, tror jeg det til en viss grad er nettopp det gammeldagse, litt høytidelige, språket hans som tiltaler meg, selv om jeg er enig i at det kan bli i overkant svulstig. "Salme ved reisens slutt" var fin, men "Beretninger..." er nok min absolutte favoritt. Jeg tror nesten jeg må lese den på nytt igjen snart. Jeg har jo "spart" på den, for å lese den på nytt før bind 2 kommer, men det lar jo vente på seg. På den annen side er jeg nesten redd for å lese den på nytt, tenk om den ikke er like fantastisk som jeg husker den. Jeg forsøkte meg på Falketårnet (eller hva den nå heter), men la den fra meg etter få sider. Jeg tenkte den ikke appelerte til meg fordi det ble for adventure/fantasy aktig, så plukket jeg opp Salme ved reisens slutt. Men den sovnet jeg til hver gang jeg prøvde å lese i den. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve Beretninger om beskyttelse, siden det er så mye snakk om den uteblivende oppfølgeren - men den er jo ikke å få tak i?! ← Det falt meg aldri inn at "Falketårnet" var fantasy-aktig (selv om Wolfgang riktignok har usedvanlig god kontakt med falkene sine ). Selv om jeg ikke heeelt kan identifisere meg med en fyrstesønn i middelalderen, så synes jeg skildringen av guttens ensomhet og frykt var veldig levende, det var nesten vondt å lese til tider. Om ikke "Falketårnet" er på høyde med de senere bøkene hans, så synes jeg den er ganske imponerende, tatt i betraktning at han var 19(?) da han skrev den. Håper du får tak i "Beretninger...", Spinone, det er en flott bok. Ja, kan vel hende, men jeg har ikke troen... Hansen kunne i det minste sagt at bok to ikke blir noe av, forresten! Så slipper folk å gå og vente forgjeves. Tosk! ← Enig! Synes han gjør seg vel kostbar ang. bok 2 i de siste intervjuene jeg har sett/lest. (Men jeg må innrømme at jeg blir veldig skuffet om den ikke kommer, så jeg klamrer meg til håpet. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2006 #2580 Del Skrevet 30. oktober 2006 *Melder meg inn i støttegruppa "Vi som venter på del 2"* Synes godt den kunne komme snart... Men samtidig har jeg litt forståelse for at det ikke er så lett å klemme ut en hel bok på kommando -så hvidt jeg husker var det vrient nok å skulle få ned en ok stil på noen timer. jeg venter heller et par åt til på en kanllbok, framfor å få et halvdårlig hastverksarbeide nå, fordi han følte at han måtte levere (Aarh, jeg har blitt påvirket av idol-språket). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå