AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Jeg er i min 25 uke i graviditeten nå, og jeg har gjennom hele graviditeten hatt behov for vanvittig mye søvn..! Jeg sover 6-8 timer om nettene og sover lett 2 timer på ettermiddagen. Hvis jeg ikke sover blir jeg litt psykisk ustabil, gråter lett og slike ting. Så da har jeg jo skjønt at jeg bare må sove.. Det går forsåvidt fint, men føler jeg ikke strekker helt til med min sønn, og jeg får jo ikke gjort noe særlig heller😅 Skal man ikke begynne å få energi og overskudd snart? Jeg kjenner på dette med «nesting», men da mest med tankekjør og lite gjennomføringsevne. Laget lister osv om ting vi trenger og hva vi må gjøre før bebis kommer, men når jeg setter i gang med noe blir jeg så fort sliten at det går meget tregt.. Føler jeg sover bort dagene mine. Prioriterer å ha energi til jobb (er i 60% jobb nå) for den er fysisk krevende, min mann og min sønn og det å kunne gå en tur, være sosial med venner etc, og da er ofte min kapasitet nådd.. Så ja, når begynte du å kjenne på overskudd og slutte å være så trett? Anonymkode: 52d4d...261
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Det blir nok dessverre ikke bedre, du er snart på vei inn i tredje trimester og da vil søvnen mest sannsynlig bli elendig. Du får sove når baby kommer 🙂 Anonymkode: 8fb1b...01a 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg hadde ikke overskudd til annet enn jobb og helt grunnleggende ting med mann og barn gjennom hele siste svangerskap. Var nesten ikke sosial i det hele tatt og trente ikke, selv om jeg vanligvis trener 6-7 timer i uken. Sov mye mer enn «6-8» timer per natt, gjerne 12. Trengte da ikke sove på ettermiddagen, gikk bare å la meg når barnet la seg. Anonymkode: 042f2...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke overskudd til annet enn jobb og helt grunnleggende ting med mann og barn gjennom hele siste svangerskap. Var nesten ikke sosial i det hele tatt og trente ikke, selv om jeg vanligvis trener 6-7 timer i uken. Sov mye mer enn «6-8» timer per natt, gjerne 12. Trengte da ikke sove på ettermiddagen, gikk bare å la meg når barnet la seg. Anonymkode: 042f2...fa3 Ja, kan vel hende det bare fortsetter slik.. sove 12 timer i strekk, det klarer jeg ikke gitt, våkner uansett etter 6-8 timer og må spise og tisse😅 hvis det er etter 3 tiden på natten får jeg ofte ikke sove igjen på noen timer.. TS Anonymkode: 52d4d...261
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok dessverre ikke bedre, du er snart på vei inn i tredje trimester og da vil søvnen mest sannsynlig bli elendig. Du får sove når baby kommer 🙂 Anonymkode: 8fb1b...01a Jeg har jo skrevet at jeg sover kjempe masse og er veldig trett så dette svaret skjønte jeg ikke helt. Anonymkode: 52d4d...261
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kan vel hende det bare fortsetter slik.. sove 12 timer i strekk, det klarer jeg ikke gitt, våkner uansett etter 6-8 timer og må spise og tisse😅 hvis det er etter 3 tiden på natten får jeg ofte ikke sove igjen på noen timer.. TS Anonymkode: 52d4d...261 Ja, det var nok derfor jeg trengte å sove 12 timer fordi jeg tisset 6-7-8 ganger i løpet av de timene 😄 Anonymkode: 042f2...fa3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jo skrevet at jeg sover kjempe masse og er veldig trett så dette svaret skjønte jeg ikke helt. Anonymkode: 52d4d...261 Nå får du jo masse sammenhengende timer med søvn, det forsvinner ofte mot slutten. Da snakker vi ett par timer søvn om gangen. Så du har ikke akkurat en fin tid i vente 🙈 Anonymkode: 8fb1b...01a 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 Jeg ble meg selv så snart ungen var ute. Helt fantastisk! Tar lett flere våkenetter på rad fremfor trøttheten i min siste graviditet. Anonymkode: e7eb7...0b9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Skrevet 17. januar 2020 Jeg sov 12-14 timer i døgnet fram til rundt uke 18. Rundt uke 23 var jeg er nede i ca. 10-11 timer før det økte litt på igjen etter uke 28. I første svangerskap jobbet jeg og sov. Møtte eller familie venner kanskje en gang i måneden. I andre svangerskap kastet jeg opp masse fordi jeg var så trøtt og sliten, og da ble jeg gradert sykmeldt slik at jeg fikk sovet og hvilt mer. Det ga seg etter fødselen. Anonymkode: a20f1...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #10 Skrevet 17. januar 2020 Blir ikke bedre før du har tenåringer 😂 Anonymkode: b2e16...98b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 Hele svangerskapet 🙈 Anonymkode: 9219e...abc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 Jeg fikk energien tilbake i tredje trimester det svangerskapet jeg var umenneskelig trøtt, så det kan være håp🙂 Anonymkode: 8383d...1d4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok dessverre ikke bedre, du er snart på vei inn i tredje trimester og da vil søvnen mest sannsynlig bli elendig. Du får sove når baby kommer 🙂 Anonymkode: 8fb1b...01a 😂😂 Det er den STØRSTE løgnen man kan si til vordende foreldre. Barnet vårt er snart 2 år og jeg er like forbanna trøtt og sover like dårlig nå som når jeg gikk gravid. Anonymkode: ca5f0...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂 Det er den STØRSTE løgnen man kan si til vordende foreldre. Barnet vårt er snart 2 år og jeg er like forbanna trøtt og sover like dårlig nå som når jeg gikk gravid. Anonymkode: ca5f0...ecc Jeg synes det du sier er den største løgnen. Hater når småbarnsforeldre skal skremme andre gravide. De aller fleste får mye bedre søvn etter baby har kommet enn under graviditeten (spesielt tredje trimester). Anonymkode: 8fb1b...01a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #15 Skrevet 18. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det du sier er den største løgnen. Hater når småbarnsforeldre skal skremme andre gravide. De aller fleste får mye bedre søvn etter baby har kommet enn under graviditeten (spesielt tredje trimester). Anonymkode: 8fb1b...01a Det er ikke skremsel, det er realiteten for mange. Herlighet så møkkalei jeg ble av folk sine velmente råd mot min trøtthet; sov når babyen sover du og nyyyyt tiden. Vel, det finnes faktisk de babyene som knapt sover og som har vanskelig for å finne roen. Og for hver gang noen sa; du skal se det blir bedre når babyen blir født/er 3 mnd/er 6 mnd/er 9 mnd osv hvor vi opplevde at det gikk fra vondt til værre så var det null trøst i det. Sier ikke at man trenger å si det blir et helvete men sannheten er faktisk den at babyen har korte sovesykluser og at man går rundt som en zombie. Anonymkode: ca5f0...ecc 1
rosaa Skrevet 18. januar 2020 #16 Skrevet 18. januar 2020 Åh, jeg er også i uke 25. Jeg var trøtt de første tre-fire mnd, men har hatt mer energi enn før jeg ble gravid etter dette. Har fremdeles det, men kjenner nok på at det begynner å gå sakte men sikkert nedover igjen. Skjønner godt at du blir sliten av å ha det sånn, og håper det kommer seg igjen. Er veldig spent på hvordan tredje trimester blir - det nærmer seg jo med stormskritt nå😬
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 For meg har det bare blitt verre i 3. trimester..... Alle svangerskap er forskjellige, viktigste er at du tar vare på deg selv. Ikke ha for høye forventninger og krav. 💙 Masse lykke til! Anonymkode: e2490...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke skremsel, det er realiteten for mange. Herlighet så møkkalei jeg ble av folk sine velmente råd mot min trøtthet; sov når babyen sover du og nyyyyt tiden. Vel, det finnes faktisk de babyene som knapt sover og som har vanskelig for å finne roen. Og for hver gang noen sa; du skal se det blir bedre når babyen blir født/er 3 mnd/er 6 mnd/er 9 mnd osv hvor vi opplevde at det gikk fra vondt til værre så var det null trøst i det. Sier ikke at man trenger å si det blir et helvete men sannheten er faktisk den at babyen har korte sovesykluser og at man går rundt som en zombie. Anonymkode: ca5f0...ecc Og du har ikke en mann som kan stille opp? Anonymkode: 8fb1b...01a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #19 Skrevet 18. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du har ikke en mann som kan stille opp? Anonymkode: 8fb1b...01a Jeppsann. Men det betyr ikke at babyen/barnet sover bedre av den grunn 😉 Og med en baby som haaatet vogna, som haaaatet bæresele og som haaaatet bilstol så var det begrenset for hvor lange turer mannen kun ta med babyen på samt at jeg ammet jo. For babyen nektet flaske. Ja og smokke selvfølgelig. Så jo, mannen stilte opp med det han kunne og vi var utslitte sammen begge to 😊 Anonymkode: ca5f0...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #20 Skrevet 18. januar 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeppsann. Men det betyr ikke at babyen/barnet sover bedre av den grunn 😉 Og med en baby som haaatet vogna, som haaaatet bæresele og som haaaatet bilstol så var det begrenset for hvor lange turer mannen kun ta med babyen på samt at jeg ammet jo. For babyen nektet flaske. Ja og smokke selvfølgelig. Så jo, mannen stilte opp med det han kunne og vi var utslitte sammen begge to 😊 Anonymkode: ca5f0...ecc Men dette er jo unntak, de færreste har det heldigvis ikke slik. Så da er det skremselspropaganda du driver med når du sier at man vil gå konstant trøtt etter fødsel også. Anonymkode: 8fb1b...01a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå