monja Skrevet 4. juni 2005 #1 Del Skrevet 4. juni 2005 Når vi begge begynner å jobbe i 100% stilling etter endt permisjon til høsten ønsker jeg meg fælt noen som kan komme hjem til oss å vaske huset en gang i uka. Noen her som har erfaring med dette? Hva er vanlig lønn for en sånn jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 4. juni 2005 #2 Del Skrevet 4. juni 2005 Vi har ikke hushjelp, men skulle gjerne hatt det! Kjenner noen som bruker en dame som kommer så ofte man selv vil, til 100 kr timen. Greit nok, trenger jo ikke bli så dyrt... For min del hadde det vært aktuelt m vaskehjelp til å ta drittjobbene: ordentlig støvtørking, vinduer, gulvvask. Støvsuging kan man ta selv Et par m to barn som bor i stort hus bruker 4 timer pr uke, altså 1600 kr i mnd koster det dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 4. juni 2005 #3 Del Skrevet 4. juni 2005 Det kjipe er å rydde, og det kan du ikke sette ut til fremmede... Forøvrig er jeg helt for å betale for å få treige jobber gjort, men betal skikkelig. Og hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 4. juni 2005 #4 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg ønsker meg vaskehjelp, men har kvaler ang å betale svart. Har forsøkt å finne hvit, f.eks. citymaid, men de er så dyre! Jeg sendte etter pris, og luket vekk veldig mye som jeg kan ta selv. Allikevel ble det så dyrt at jeg like gjerne kunne ta en dag fri i uka, vaske halve dagen og ha resten av dagen fri, og enda ha penger igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 5. juni 2005 #5 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg ønsker meg vaskehjelp, men har kvaler ang å betale svart. Har forsøkt å finne hvit, f.eks. citymaid, men de er så dyre! Jeg sendte etter pris, og luket vekk veldig mye som jeg kan ta selv. Allikevel ble det så dyrt at jeg like gjerne kunne ta en dag fri i uka, vaske halve dagen og ha resten av dagen fri, og enda ha penger igjen... Husk at du fritt kan betale folk inntil 1000 kr for en jobb uten at det reknes som svart arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #6 Del Skrevet 5. juni 2005 Husk at du fritt kan betale folk inntil 1000 kr for en jobb uten at det reknes som svart arbeid. :o Du verden, det visste jeg jo ikke! Men hva ligger i det da egentlig? Hvordan defineres det? Hvis jeg har vaskeavtale med noen og betaler kr 999,- per mnd 12 ganger i året, holder jeg meg innenfor reglene da? (eller må jeg bytte vaskehjelp hver gang en har tjent 999? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 5. juni 2005 #7 Del Skrevet 5. juni 2005 Ikke helt sikker på hvordan det blir i praksis. Står mer om det her. http://www.jusstorget.no/article/frontpage...ey=68&ArtKey=90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 #8 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvordan defineres det? Hvis jeg har vaskeavtale med noen og betaler kr 999' date='- per mnd 12 ganger i året, holder jeg meg innenfor reglene da? ([/quote']Kr. 1.000,- pr. år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #9 Del Skrevet 5. juni 2005 Ikke helt sikker på hvordan det blir i praksis. Står mer om det her. http://www.jusstorget.no/article/frontpage_article.asp?Key=2&FagKey=68&ArtKey=90 Takk, Melk! skal sjekke ut dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #10 Del Skrevet 5. juni 2005 Ok.. Blir 12 vaskehjelper per år da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 #11 Del Skrevet 5. juni 2005 Ok.. Blir 12 vaskehjelper per år da Kommer helt an på hvor mye støv du har på hjernen....er du hardt angrepet kan det fort bli 52. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #12 Del Skrevet 5. juni 2005 Kommer helt an på hvor mye støv du har på hjernen....er du hardt angrepet kan det fort bli 52. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 5. juni 2005 #13 Del Skrevet 5. juni 2005 Har veldig lyst på vaskehjelp, men jeg føler at jeg må vente til jeg får barn før jeg kan rettferdiggjøre det. Jeg er litt rar kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. juni 2005 #14 Del Skrevet 5. juni 2005 Har veldig lyst på vaskehjelp' date=' men jeg føler at jeg må vente til jeg får barn før jeg kan rettferdiggjøre det. [/quote']Fordi du ikke klarer å rote nok selv? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #15 Del Skrevet 5. juni 2005 skjønner tankegangen, Lillesøster! Her og er det høy terskel for å skaffe vaskehjelp (har vært noen grublerunder). Litt nederlag å ikke være i stand til å hanskes med eget renhold på en måte, med eller uten barn. Selv om det er dumt å tenke sånn. (jeg har sluttet å tenke sånn!). føler det også litt ubehagelig - litt på vei til det gamle klassesamfunnet der de priviligerte hadde husholdersker og damer som vasket for seg. Lurer på om de som livnærer seg av å vaske for andre har vaskehjelp hjemme, forressten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 5. juni 2005 #16 Del Skrevet 5. juni 2005 Har bare rett og slett lyst til å bruke tiden min til noe annet. Dessuten har jeg 3. etg. Blir sliten jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2005 #17 Del Skrevet 6. juni 2005 Nei, men skulle gjerne hatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. juni 2005 #18 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja!! Beste investeringen jeg noen gang har gjort. Hun kommer hver 14. dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå