Gå til innhold

Barbeint hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også lett for og fryse, men av en eller annen grunn fryser jeg ikke riktig så lett på føttene. Så jeg går veldig mye barbent hele året, også om vinteren, men så har jeg det også varmt inne da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, barbent skrev:

Går barbent hele året, får helt fnatt av å ha sokker på meg, bruker ikke sokker i sko  og går barbent på besøk med største selvfølge.

Det er også sundt for føtter å være barbent, samt det ser penere ut også, så lenge føttene er velpleide😊

Hvorfor er det sunt?

Det ser definitivt IKKE penere ut å være barbeint uansett hvor velpleide føtter du har. Hadde du kommet barbeint hjem til meg hadde du fått låne et par tøfler å gå med inne. Din fotsopp kan du ha for deg selv. 

Anonymkode: 37235...147

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sunt?

Det ser definitivt IKKE penere ut å være barbeint uansett hvor velpleide føtter du har. Hadde du kommet barbeint hjem til meg hadde du fått låne et par tøfler å gå med inne. Din fotsopp kan du ha for deg selv. 

Anonymkode: 37235...147

Haha. Artig at du skrev begge disse setningene i samme innlegg. Det er vel nettopp slik at sokker og sko som skaper varme, tette klimaer for føttene er med og øker risikoen for fotsopp. Godt luftede føtter har mindre risiko. 

Når det er sagt så bruker jeg sokker hjemme selv pga. kalde føtter. Men ditt innlegg var bare for godt til å ikke kommentere.

Anonymkode: 00f5b...8dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmekabler i gulv stilt inn på 24-25 - deilig å gå barbeint på det myke lune tregulvet

Anonymkode: 3f964...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tur off med barbeint.......jeg,og veeldig mange med meg synes tær faktisk ikke er tingen, for å si det slik. Var hos et vennepar på middag, der satt de faan meg barbeinte da vi åt middag, synes faktisk ikke det er ålreit.Men det er sikkert trendy....og egoistisk!

Anonymkode: bbe32...a73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en dame som går barrføtt hos seg selv, hun er over 150 kg. Jeg synes det er nasty. Jeg bruker småsokker året rundt. Tær skal ikke synes.

Anonymkode: 46498...aa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Artig at du skrev begge disse setningene i samme innlegg. Det er vel nettopp slik at sokker og sko som skaper varme, tette klimaer for føttene er med og øker risikoen for fotsopp. Godt luftede føtter har mindre risiko. 

Når det er sagt så bruker jeg sokker hjemme selv pga. kalde føtter. Men ditt innlegg var bare for godt til å ikke kommentere.

Anonymkode: 00f5b...8dd

Det har ikke så mye med luftede føtter å gjøre om man har fotsopp eller ikke! Det er skoene som er årsaken til det. Og da er det de skoene som brukes mest gjennom dagen, og som ikke tørker opp til neste gang de er i bruk. Da hjelper det ikke uansett hvor rene føtter og sokker er. Snakker selv av erfaring fra jobb, der skoene ikke alltid har tørre når de tas på om morgenen. Nå som gulvvarmen har fungert som den skal i garderoben, har det vert null problem med oppblomstring av fotsoppen hos meg. 

Anonymkode: 42f5a...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Går alle barbeint hjemme? For på blogger og på insta så går alle barbeint når de er hjemme. 

Det blir alt for kaldt for meg, fryser veldig raskt på føttene. Men er det slik at alle går barbeint når de er hjemme bortsett fra meg?

Anonymkode: e6aff...e80

Nei, jeg har alltid sokker og små tøfler. Fryser veldig fort på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en dame som går barrføtt hos seg selv, hun er over 150 kg. Jeg synes det er nasty. Jeg bruker småsokker året rundt. Tær skal ikke synes.

Anonymkode: 46498...aa0

Og vekta var viktig fordi..? 

Anonymkode: c2442...42e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbeint kun om sommeren, alle andre måneder ullsokker

Dere som går barbeint året rundt, har dere allle vannbåren varme i gulvene? Helt utenkelig for meg å gå uten ullsokker, blir fort kald uten.

Anonymkode: 84399...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten en av dem som virkelig ikke liker andres føtter og tær, jeg får rett og slett frysninger av å se det uansett hvor velpleid de ser ut.

Og når de ikke er velpleid - type manneføtter med hår på tærne og gufne, litt lange negler? Jeg brekker meg nesten. Tror det er en guffen fiksering fra min side, jeg bare takler det ikke på samme måte som andre ikke takler at noen pirker mat ut av tennene, eller pirker seg i nesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stilts skrev:

Alltid barbeint året rundt, kan ikke fordra sokker

😊jeg og❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går gjerne barbent, men det må være varmt nok. På sommeren går jeg stort sett barbent og bruker sjelden sokker i tøysko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hatsumomo skrev:

Jeg er forresten en av dem som virkelig ikke liker andres føtter og tær, jeg får rett og slett frysninger av å se det uansett hvor velpleid de ser ut.

Og når de ikke er velpleid - type manneføtter med hår på tærne og gufne, litt lange negler? Jeg brekker meg nesten. Tror det er en guffen fiksering fra min side, jeg bare takler det ikke på samme måte som andre ikke takler at noen pirker mat ut av tennene, eller pirker seg i nesen.

Ofte kommer slik av måten du ser på dine egne tær.Har man ustelte og stygge tær vil man ofte overføre dette til andre også.

Anonymkode: 2306f...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte kommer slik av måten du ser på dine egne tær.Har man ustelte og stygge tær vil man ofte overføre dette til andre også.

Anonymkode: 2306f...3c3

For en merkelig konklusjon som ikke virker logisk overhodet. Det stemmer ikke i mitt tilfelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Hatsumomo skrev:

For en merkelig konklusjon som ikke virker logisk overhodet. Det stemmer ikke i mitt tilfelle.

Det er tilfelle, jeg kjennere flere som har stygge føtter og felles for dem aller er at dem hater føtter og bryr seg lite om føtter, tenker nok det samme gjelder deg, visst du misliker dine egne tær så er det lett å bare si at tær er stykt og ekkelt, så slipper du å ta stilling til dine stygge tær.

Anonymkode: 2306f...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tilfelle, jeg kjennere flere som har stygge føtter og felles for dem aller er at dem hater føtter og bryr seg lite om føtter, tenker nok det samme gjelder deg, visst du misliker dine egne tær så er det lett å bare si at tær er stykt og ekkelt, så slipper du å ta stilling til dine stygge tær.

Gjesp. Fint det, tenk hva du vil du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hatsumomo skrev:

Jeg er forresten en av dem som virkelig ikke liker andres føtter og tær, jeg får rett og slett frysninger av å se det uansett hvor velpleid de ser ut.

Og når de ikke er velpleid - type manneføtter med hår på tærne og gufne, litt lange negler? Jeg brekker meg nesten. Tror det er en guffen fiksering fra min side, jeg bare takler det ikke på samme måte som andre ikke takler at noen pirker mat ut av tennene, eller pirker seg i nesen.

Så sært og rart å ha det slik, du må jo slite på sommertid, sykt glad jeg ikke har det sånn, det å være barbeint er en av livets store gleder.

Anonymkode: 2306f...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det blir varmere i været så går jeg barbeint overalt. Jeg går barbeint hjemme hos andre også. Jeg klarer rett og slett ikke sokker fra sikkert April- Oktober.

Akkurat nå har jeg på tjukke ullsokker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...