AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Jeg har ca 5 utvendige hemoroider etter to svangerskap. Jeg er bare 23 år, og synes dette er sinnsykt flaut. Jeg har brukt sheriproct mot smerter, og var også på akutten og fikk en trombosert hemoroide snittet (og da kommenterte kirurgen at jeg hadde mange hemoroider). Jeg har ikke brukt sheriproct siden smertene gikk bort, som nå vel er over et år siden (1 år siden fødsel). Jeg har fått time til å operere dem bort, men er litt engstelig da legen min virker så useriøs og bare ga meg time uten å snakke om det først. Jeg har lest mye på nettet og er livredd. Timen har dessverre blitt utsatt og utsatt i 9 måneder på grunn av at jeg alltid får time når det ikke passer. Nå derimot skal jeg snart operere, og jeg vet egentlig ikke om jeg tør... Jeg hater å ha sex med hemorider, og det ødelegger veldig mye, selv med kjæresten jeg har vært sammen med i 6 år. Nå er jeg singel men tør ikke ha sex med noen pga dette. Det er fortsatt en stund til operasjonen, jeg har ikke smerter, men hemoroidene er VELDIG store, plagsomme, litt vonde etter jeg har sittet lenge på do, og synes veeeldig godt. De synes til og med når jeg har på stringtruse (stikker utforbi).. er det noe jeg kan bruke for å minske dem??? Det nytter ikke å stappe dem inn. Er det noen legemidler eller noen kjerringråd som kan krympe dem litt? Mens jeg venter på operasjon. Og apropos operasjon, er det noen som har erfaringer? Er det veldig smertefullt? Er det farlig? Kan resultatet bli skuffende? Kan de komme tilbake? Anonymkode: dbc9a...a14
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Hemoroidekrem er eneste som kan minske dem. Halvparten av alle kvinner har hemoroider og de fleste får det gjennom livet. Noen har det nesten alltid, andre bare en kort periode i livet. Stringtruse er ikke naturlig å bruke uansett for mennesker. Operasjon gjør vondt, noen syns det er bra å få det gjort, men veldig mange får igjen hemoroider senere i livet uansett. Noen får problemer med lukkemuskelen som konsekvens av operasjon. Mitt tips er at så lenge det ikke er kjempe smertefullt så lær deg å leve med det. Å være pen i rumpehullet er det siste du bør bekymre deg over, og jeg har aldri hatt kommentarerer eller reaksjoner fra menn. Da jeg sa til min eks samboer at jeg kanskje skulle operere hemoroidene så spurte han "hva er det? Åja jeg trodde det bare var sånn, det behøver du vel ikke, er det vondt?" Han hadde ikke engang tenkt over utseendet. Man ser jo noen ha kviser f.eks men man bryr seg ikke så mye, ikke sant? Jeg lever fint med hemoroidene mine og gode truser. I perioder de er smertefulle bruker jeg hemoroidekrem et par ganger så går det over. Vil ikke lide meg gjennom operasjon når jeg sikkert uansett får nye med alderen. Ingen bryr seg! Er du derimot sterkt plaget med smerter så ta dem vekk! Anonymkode: 287e9...4e5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hemoroidekrem er eneste som kan minske dem. Halvparten av alle kvinner har hemoroider og de fleste får det gjennom livet. Noen har det nesten alltid, andre bare en kort periode i livet. Stringtruse er ikke naturlig å bruke uansett for mennesker. Operasjon gjør vondt, noen syns det er bra å få det gjort, men veldig mange får igjen hemoroider senere i livet uansett. Noen får problemer med lukkemuskelen som konsekvens av operasjon. Mitt tips er at så lenge det ikke er kjempe smertefullt så lær deg å leve med det. Å være pen i rumpehullet er det siste du bør bekymre deg over, og jeg har aldri hatt kommentarerer eller reaksjoner fra menn. Da jeg sa til min eks samboer at jeg kanskje skulle operere hemoroidene så spurte han "hva er det? Åja jeg trodde det bare var sånn, det behøver du vel ikke, er det vondt?" Han hadde ikke engang tenkt over utseendet. Man ser jo noen ha kviser f.eks men man bryr seg ikke så mye, ikke sant? Jeg lever fint med hemoroidene mine og gode truser. I perioder de er smertefulle bruker jeg hemoroidekrem et par ganger så går det over. Vil ikke lide meg gjennom operasjon når jeg sikkert uansett får nye med alderen. Ingen bryr seg! Er du derimot sterkt plaget med smerter så ta dem vekk! Anonymkode: 287e9...4e5 Hmmm.. nå ble jeg enda mer usikker. Det er ikke veldig smertefullt nei, men veldig irriterende. Sånn som nå har jeg gått rundt i flere timer og det føles som jeg skal drite ute hele endetarmen. Jeg kan på en måte skyve ettellerannet inn igjen, men ikke selve hemoroidene. Og det er litt vondt, men ikke uutholdelig. Føler jeg går rundt med en drueklase i rumpa Anonymkode: dbc9a...a14
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 Synes du skal ta den operasjonen, smertene varer nok noen dager så er du i ettertid glad for du gjorde det. Du får smertestillende. Har sjøl hatt operasjon i endetarmen på noe som ligner hemorider, ja det var vondt men fikk gode smertetabletter. Dritt når det står på men glad i ettertid jeg gjorde det. Må slutte og lese skrekkhistorier. Anonymkode: e17ca...2c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå