Gå til innhold

Hvilket middagsservise har du?


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Vi skal begynne å samle på et middagsservise, og derfor lurer jeg på hvilket du har og om du er fornøyd.

Er ute etter noe krem/offwhite farget slik at man heller kan variere med annet tilbehør som servietter osv.

Hva tenkte du på da du valgte ditt servise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilli i.i.

Jeg samler på Wedgewood, tror det heter metropolis. Helt enkelt, med liten bord på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Josephine fra Royal Copenhagen. Det er pent, helt hvitt og med enkel dekor. Ville ikke ha det i utgangspunktet, for det var andre jeg likte bedre. Nå er jeg glad for at det ble dette serviset, for det er umulig å bli lei det, og det passer til alt og alle anledninger/årstider, fordi det er så nøytralt i seg selv! Så dyre serviser bør være tidløse!!

Tror det har utgått, men jeg fikk kjøpt masse deler på salg, så jeg har tilogmed noe ekstra-tallerkner i fall noe knuses :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

har "ivoiry" fra villeroy&boch, kjempefornøyd med det. har gått rundt på GlasMagasinet og sett på alle slags serviser etter at jeg kjøpte det, og synes fremdeles (heldigvis :wink: ) at det er det fineste jeg har sett.

er krem/beige og gull, fint til alt. (tenkte på fremtidige barnebarn da jeg kjøpte og, at det fortsatt skal være fint da, hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg synes Jasper Conran fra Wedgwood er kjempefint. Det er helt hvitt, og har striper langs kanten.

Samme serviset kan en også få i casual

utgave. Da er porselenet litt tykkere, og finnes i kremfarget og lyseblått.

Bildene på disse sidene er dessverre ikke så bra, men fant ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle velge servise var vi veldig nøye med å velge en produsent som var til å stole på. Vi samla nemlig på glass fra "Til Bords" tidligere, og de slutta å produsere glassene uten forvarsel. Da vi fikk beskjed om at de skulle slutte var det for sent å bestille flere, så vi har 13 hvitvinsglass, 8 rødvinsglass og 2 champagneglass :-?

Har begynt på en ny serie både med glass og servise (det er ikke enkelt kremhvitt slik du beskriver, så jeg gidder ikke finne en link til det), og var nøye med å handle hos en forhandler vi stoler på og en serie som de kunne garantere ikke ville gå ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Nå har jeg tittet på de forskjellige linkene, alt er veldig lekkert :) Nå fikk jeg noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gifter oss 6. august, og har satt opp JASPER CONRAN CASUAL på ønskelisten :) det har jeg kjeska på i 2 år snart.... Nydelig service!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi har Vieuz Luxemburg. Husker ikke produsenten i farten. Er fornøyde med det, selv om jeg liker Vebjørn Sands Arktis-servise veeeldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til litt finere bruk har vi "Vieux Luxembourg" fra Villeroy&Boch. Fordi det er tidløst.

Til kjøkkenet har vi et servise fra Pillivuyt . Fordi det er solid og at delene vel vil finnes i "all evighet" + at det finnes veldig mange forskjellige ting fra den produsenten.

Til jul har vi "Holly" fra Villeroy&Boch.

Hvis jeg skulle tatt beslutningene om servise i dag...så hadde jeg kun kjøpt serviset fra Pillivuyt....det andre er bare jåleri. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Denby Metz i grønt og blått. Jeg liker ikke porselen noe særlig og ønsket meg et servise som var robust og kunne brukes til fest og til hverdags.

Er kjempefornøyd med serviset.

Vi har også noen "reservetallerkener" fra IKEA og et gammelt porselens-servise som jeg gjerne skulle ha kastet hvis det ikke var arvegods. Gullkanter og rosa blomster er ikke akkurat min stil og det har aldri blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Andromeda

Vi samler på Tid fra Porsgrund porselen. Kjempefint, enkelt og med diskre svakt årring-mønster (som i treverk) rundt kanten. Det passer til alle anledninger.

Andromeda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å samle på Höganes keramikk. Helt enkelt, finnes i mange forskjellige farger, bl.a et offwhite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å samle på Höganes keramikk. Helt enkelt' date=' finnes i mange forskjellige farger, bl.a et offwhite.[/quote']

Jeg har krusene fra Höganes. De er kjempefine. Vurderer å kjøpe frokosttallerkener i samme sere, for de passer egentlig fint sammen med Metz-serviset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har samlet på et servise som heter Alette (usikker hvilken produsent). Jeg har hele serviset, men nå har det typisk nok gått ut av produksjon. Så jeg kan ikke knuse noe.... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på et fra PP, men jeg husker ikke navnet, og jeg finner ingen oversikt på nettet :-(

Det er i hvertfall helt hvitt med to striper i sølv rundt kanten. Den ene er litt tykkere enn den andre.

Det er et annet servise som er ganske likt, men det har et lysegrått felt mellom stripene.

Om noen vet hvilke jeg prater om så kom gjerne med navn - da skal jeg huske det fra nå av (jeg kjenner igjen når jeg hører det, sjø) :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har AMHERST fra Wedgewood.

Er veldig fornøyd. Det er klassisk og delikat - og ikke noe vi vil bli lei de første 25 årene tror jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Villeroy and Boch sitt new waweservise. Det er kremfarget, litt kraftig og har firkantete tallerkner, Kjempestilig!!!! Det er enkelt, men allikevel ikke kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...