AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #21 Skrevet 17. januar 2020 9 hours ago, Jr.Garcon said: Jeg har inntrykk av fenomenet du beskriver gjelder akkurat like mye for begge kjønn. Det er vel også strengt tatt tall på det at det oftest er damen som velger å gå - "alltid" til sjokk for mannen. Akkurat, må si jeg er litt uforstående til at det er menn som forlater en overrasket dame, det skrives jo hele tiden at det er damene som går og mennene som blir sjokkerte! Anonymkode: caafe...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #22 Skrevet 17. januar 2020 3 timer siden, Xcase33 skrev: Så det er f.eks en type som aldri kunne ha oppført seg slik du beskriver. Men hvis du trodde "INxx" representert med ca 25% var lite, så er INFJ typen av mannfolk kun på ca 0.75%. Du vil aldri oppleve at en INFJ sjekker deg opp eller tar noe initiativ ovenfor deg eller andre kvinner generelt da. Jeg er mann og INFP, og trolig også ganske sjelden. Problemet er at det jo ikke er så lett å personlighetsteste kandidater, og at ting som fysisk tiltrekning og personlig kjemi kommer og overstyrer. Anonymkode: 5b8f6...562
exictence Skrevet 17. januar 2020 #23 Skrevet 17. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hva er vitsen med å late som? I datingfase, hvorfor smøre så tjukt på, være fortrolig, nær og si at man ser for seg en fremtid sammen, og dagen etter ghosting. Ts Anonymkode: 76ca2...bac Det gjelder noen få at de later som, men de bryr jeg meg ikke om. Ellers vil jeg si at de fleste som sier det, mener det de sier. Gjennom en tid kan man forandre følelser, situasjonen endrer seg totalt, ja. Men de har ment det i begynnelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #24 Skrevet 17. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann og INFP, og trolig også ganske sjelden. Problemet er at det jo ikke er så lett å personlighetsteste kandidater, og at ting som fysisk tiltrekning og personlig kjemi kommer og overstyrer. Anonymkode: 5b8f6...562 Blir litt avsporing fra HI her nå da men. Tok testen selv nå. Er ENFP. Men vil tro den F en ligger tett opptil en T. Om jeg skal tippe tror jeg at min (forhåpentligvis ikke) snart eksmann er INFP, eller, det vet jeg uten at jeg trenger å se noe test. Han er LIVREDD for å snakke ordentlig sammen nå da etter at han "dumpet" kona si gjennom 11 år. Han sier han er overrasket over sine egne reaksjoner med å bare stenge helt av når vi skal prøve å snakke sammen. Noen som har noe innsikt i hvorfor det er sånn? TS Anonymkode: 76ca2...bac
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #25 Skrevet 17. januar 2020 12 hours ago, Xcase33 said: Etter Myers Briggs (MBTI) så finnes 16 ulike personlighetstyper og\eller 8 kognitive funksjoner som er mer eller mindre dominerende. Trekkene du beskriver er nok ofte å finne blant "ESxx" typer enn "INxx". Nå er det vel noe sånn som 75% flertall av "ES" typene. Samtidig som de i startfasen skrur på en tildels uekte overfladisk sjarm ovenfor alle og enhver. Begynner de å kjede seg etter noen år så kan de ha lett for å avspore til fordel for noen andre. Deres dominerende kognitivitet gjør det egentlig ikke mulig for dem å knytte en dypere relasjon. Da du egentlig må være av den iNtuitive typen for å gjøre det. Er man av den iNtuitive typen og har delt livet med noen i en tid, så vil betydningen av det man har\hatt registreres helt annerledes. Det går litt på hvilket kognitivt nivå man evner å oppfatte hverandre på. Du kan liksom ikke forvente at en "ES" type skal forstå hva du vil han skal forstå, om du forteller han "mellom linjene" og ikke rett ut ord for ord. Du skriver som om du eller venninnene dine aldri har vært i noe forhold til mannfolk av "IN" typen. Noe som forøvrig ikke er usannsynlig. Da det ikke er den typen som du finner på sosiale medier, byen eller som tar initiativet noe særlig. Noen "IN" typer gjør det. INFJ typen f.eks ser på kjærlighet på denne måten: Så det er f.eks en type som aldri kunne ha oppført seg slik du beskriver. Men hvis du trodde "INxx" representert med ca 25% var lite, så er INFJ typen av mannfolk kun på ca 0.75%. Du vil aldri oppleve at en INFJ sjekker deg opp eller tar noe initiativ ovenfor deg eller andre kvinner generelt da. Vet ikke om dette sa deg noe i det hele tatt....men hvem vet ? Jeg er infj, håper jeg møter en mann som er det samme en dag, tiltrekker meg som regel den strake motsetningen som er veldig ekstrovert, overfladiske og selvsentrerte. Anonymkode: 34d86...8ca
Gjest Katarina441 Skrevet 17. januar 2020 #26 Skrevet 17. januar 2020 Jeg begynner faktisk å tro at jeg legger for mye i denne “date“ fasen, eller er vel ikke i “date“ fasen heller, møtes bare... snakker sammen mye på meldinger men ikke et ord om følelser, ikke et ord om fremtiden, noe sier meg når jeg leser dette at jeg igjen er i ferd med å bli lurt og drar på meg enda ett menneske jeg kan overøse med kjærlighet uten å få noe som helst tilbake annet enn at jeg er udugelig som dame😂
Kragebein Skrevet 18. januar 2020 #27 Skrevet 18. januar 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Kragebein, adm
Fremhevede innlegg