Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hengt her på forumet noen måneder og ser i veldig mange tråder det samme temaet går igjen. Menn som i datingfase oppfører seg som kjærester, planlegger fremtid etc. For så bare å forsvinne. Samme med langvarige forhold, har inntrykk av at der mannen går, så er det brått. Ikke noe at en prøver å løse problemer, eller si hva man savner/trenger i forholdet. Bare være elskelige kjærester i årevis, late som alt er fint og så plutselig: jeg har ikke følelser lenger, hadet bra, døra er stengt. Har også denne erfaringen selv, og venninner som sier det samme. Hva er greia menn? Er det så vanskelig å være ærlig. Føler at det er normen at menn går rundt og "later som" i relasjoner. Kan noen (menn) forklare meg hvorfor det er sånn? 

Anonymkode: 76ca2...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne får du ikke så kloke svar da de fleste menn her er single av en god grunn. 

Anonymkode: 52dab...63c

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her inne får du ikke så kloke svar da de fleste menn her er single av en god grunn. 

Dauer

Anonymkode: 4c82a...c23

Skrevet

Noen kvinner synes alle menn er dritt. Noe sier meg at det ikke nødvendigvis er mannfolka som er problemet. Innimellom kan det være greit å se seg selv litt i speilet også. 

Anonymkode: b69af...7a6

• Liker 6
Skrevet

Jeg har en god venn som jeg har kjent i mange år. Han prater om det meste og svaret hans på dette er garantert at menn hater og skyr drama. Derfor er mange av de feige som fy. Sett hans oppførsel i løpet av årene også, når jeg har spurt hvorfor mener han det er mye bedre å bare stikke enn å prøve ta opp noe i forkant, i fare for at dama da skal lage drama. De skjønner ikke at dramaet kvinner lager ofte kommer av oppførselen til menn. 

Anonymkode: 06ce5...b81

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hengt her på forumet noen måneder og ser i veldig mange tråder det samme temaet går igjen. Menn som i datingfase oppfører seg som kjærester, planlegger fremtid etc. For så bare å forsvinne. Samme med langvarige forhold, har inntrykk av at der mannen går, så er det brått. Ikke noe at en prøver å løse problemer, eller si hva man savner/trenger i forholdet. Bare være elskelige kjærester i årevis, late som alt er fint og så plutselig: jeg har ikke følelser lenger, hadet bra, døra er stengt. Har også denne erfaringen selv, og venninner som sier det samme. Hva er greia menn? Er det så vanskelig å være ærlig. Føler at det er normen at menn går rundt og "later som" i relasjoner. Kan noen (menn) forklare meg hvorfor det er sånn? 

Gidder ikke drama. Blir altfor mye styr.

Anonymkode: 14601...5f3

• Liker 2
Skrevet

Kan noen (menn) forklare meg hvorfor det er sånn?

Stor forskjell på menn ja. For meg er det viktig å gi ærlig tilbakemelding til daten min, ikke bare viktig, men jeg er en omsorgsfull mann som ikke klarer å være slem med noen. Noen sier det ikke manndig, men jeg sover iallefall bedre hvis jeg ikke skuffer dem🤗

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikke drama? Er de fleste mannfolk virkelig så avstumpa? Og hva er drama? Være ærlig om sine egne følelser, lengsler? TS

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et slikt tilfellet er det fordi jeg finner ut at jeg ikke liker personligheten. Liker jeg den går jeg videre

Anonymkode: 16d53...279

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke drama? Er de fleste mannfolk virkelig så avstumpa? Og hva er drama? Være ærlig om sine egne følelser, lengsler? TS

Hvis man ikke liker personen hvorfor skal man da gidde drama? Det blir jo en tap-tap situasjon . Drama er kvinner som tror de er prinsesser og ikke forstår det når noen ikke kan være interessert i dem.

Anonymkode: 16d53...279

Skrevet

Ja, men hva er vitsen med å late som? I datingfase, hvorfor smøre så tjukt på, være fortrolig, nær og si at man ser for seg en fremtid sammen, og dagen etter ghosting.

I langvarige forhold er en jo to mennesker som påvirker hverandre. Kan hende "personligheten" blir påvirket av samspillet i relasjonen. om en er åpen om sine tanker kan jo det føre til forandring og en enda dypere relasjon. Føler menn ofte setter kvinnen på en pidestall. Når hun ikke er så perfekt likevel, later man som alt er greit helt til man bare stikker, uten å gi den andre parten sjans til å våkne opp. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂😂

_________

Til trådens spørsmål -

Jeg har inntrykk av fenomenet du beskriver gjelder akkurat like mye for begge kjønn. Det er vel også strengt tatt tall på det at det oftest er damen som velger å gå - "alltid" til sjokk for mannen. 

Uansett, enig i at det er trist fenomen. Mange er dessverre uærlige og tror alltid gresset er grønnere et annet sted. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en "manneting", og gjelder faktisk begge kjønn. Bare at menn skriver ikke på KG om det. 

For øvrig kan jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i noe som helst av det du nettopp har skrevet. Og tror på generelt grunnlag at du vil slite med å få et generelt fornuftig svar ettersom hver situasjon er svært individuelt. 

Vil bare benytte anledningen til å informere deg om at du også finner menn som både kan kommunisere, være åpen og ærlig, samt trofast i alle livsfaser. Så hvis du og noen du kjenner har blitt skuffet, så børst av deg/dere støvet og finn en som oppfører seg "normal". Og husk at kommunikasjonen går begge veier :) 

Skrevet

15 minutter siden, Juks skrev:

Dette er ikke en "manneting", og gjelder faktisk begge kjønn. Bare at menn skriver ikke på KG om det. 

For øvrig kan jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i noe som helst av det du nettopp har skrevet. Og tror på generelt grunnlag at du vil slite med å få et generelt fornuftig svar ettersom hver situasjon er svært individuelt. 

Vil bare benytte anledningen til å informere deg om at du også finner menn som både kan kommunisere, være åpen og ærlig, samt trofast i alle livsfaser. Så hvis du og noen du kjenner har blitt skuffet, så børst av deg/dere støvet og finn en som oppfører seg "normal". Og husk at kommunikasjonen går begge veier :) 

Ja, mulig en blir litt påvirka av å henge litt for mye her på KG. Oog, jeg har blitt forlatt brått etter mange år. Er vel litt spent på hvordan det blir å date igjen. Hjelp 🙈

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mulig en blir litt påvirka av å henge litt for mye her på KG. Oog, jeg har blitt forlatt brått etter mange år. Er vel litt spent på hvordan det blir å date igjen. Hjelp 🙈

Aldri kult å oppleve noe slikt. Og når dette skjer med den som betyr aller mest så gjør det noe med tilliten til motsatt kjønn. 

Det viktigste du kan gjøre er å bruke tid med å få det på avstand og få sortert tankene, slik at du er klar for dating igjen. Husk at det er ingen stress! 

Sikker på at det går bare godt! Se på det som en spennende utfordring. Før du vet ordet av det finner du noe bedre enn hva du hadde, selv om du kanskje ikke trodde det fantes. Ha tro på det. 

Lykke til 😊👍

Skrevet

Takk!

Ts 

Skrevet

Det handler ikke om å være "avstumpa". Drama er kjedelig, hysterisk, latterlig, grusomt, forferdelig, horribelt, osv.

Ikke et oppegående menneske er med på dette frivillig.

Anonymkode: 475f3...4e5

Skrevet

Å kalle det å snakke sammen om sine innerste følelser, eller det å bare være ærlig og ha respekt for medmennesker for drama er avstumpa. Poenget er at det å gå rundt å late som og ikke være oppriktig, umulig kan føles spesielt bra,og det er vondt å være den andre i en sånn relasjon. En vokser iallefall ikke som menneske ved å gå rundt å late som. 

• Liker 2
Gjest Katarina441
Skrevet
3 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Stor forskjell på menn ja. For meg er det viktig å gi ærlig tilbakemelding til daten min, ikke bare viktig, men jeg er en omsorgsfull mann som ikke klarer å være slem med noen. Noen sier det ikke manndig, men jeg sover iallefall bedre hvis jeg ikke skuffer dem🤗

Så fint å se at dere fins😊

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Etter Myers Briggs (MBTI) så finnes 16 ulike personlighetstyper og\eller 8 kognitive funksjoner som er mer eller mindre dominerende. Trekkene du beskriver er nok ofte å finne blant "ESxx" typer enn "INxx". Nå er det vel noe sånn som 75% flertall av "ES" typene. Samtidig som de i startfasen skrur på en tildels uekte overfladisk sjarm ovenfor alle og enhver. Begynner de å kjede seg etter noen år så kan de ha lett for å avspore til fordel for noen andre. Deres dominerende kognitivitet gjør det egentlig ikke mulig for dem å knytte en dypere relasjon. Da du egentlig må være av den iNtuitive typen for å gjøre det. Er man av den iNtuitive typen og har delt livet med noen i en tid, så vil betydningen av det man har\hatt registreres helt annerledes. Det går litt på hvilket kognitivt nivå man evner å oppfatte hverandre på. Du kan liksom ikke forvente at en "ES" type skal forstå hva du vil han skal forstå, om du forteller han "mellom linjene" og ikke rett ut ord for ord. 

Du skriver som om du eller venninnene dine aldri har vært i noe forhold til mannfolk av "IN" typen. Noe som forøvrig ikke er usannsynlig. Da det ikke er den typen som du finner på sosiale medier, byen eller som tar initiativet noe særlig. Noen "IN" typer gjør det.  INFJ typen f.eks ser på kjærlighet på denne måten:

When it comes to romantic relationships, Advocates take the process of finding a partner seriously. Not ones for casual encounters, people with the Advocate personality type instead look for depth and meaning in their relationships.

Advocates will take the time necessary to find someone with whom they truly connect. Once they’ve found that someone, their relationships will reach a level of depth and sincerity of which most people can only dream.

Advocates will go out of their way to seek out people who share their desire for authenticity, and out of their way to avoid those who don’t, especially when looking for a partner.

When it comes to intimacy, Advocates look for a connection that goes beyond the physical. They prefer to embrace the emotional and even spiritual connection they have with their partners. People with this personality type are passionate partners.

Så det er f.eks en type som aldri kunne ha oppført seg slik du beskriver. Men hvis du trodde "INxx" representert med ca 25% var lite, så er INFJ typen av mannfolk kun på ca  0.75%. Du vil aldri oppleve at en INFJ sjekker deg opp eller tar noe initiativ ovenfor deg eller andre kvinner generelt da.

Vet ikke om dette sa deg noe i det hele tatt....men hvem vet ? :)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...