Gå til innhold

Sivilingeniør vs ingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ingeniør med bachelorgrad og tenker jeg burde ta master, men er usikker på om jeg klarer det pga helsesituasjonen. Hvor stor forskjell er det på ingeniør og sivilingeniør i arbeidslivet? I forhold til lønn og arbeidsmuligheter? Vil det alltid følge meg at jeg bare har bachelor? 

Anonymkode: 812c3...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dvs. Litt lavere lønn, men også to år mindre studielån og to år med lønn mens andre studerer. Har vel litt å si hvilken retning du har tatt. 

Anonymkode: 9373f...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker ingen forskjell. 

Anonymkode: 9373f...df2

Er du ingeniør eller sivilingeniør? Du merker ikke noe forskjeller på de rundt deg?

Anonymkode: 812c3...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør er ikke en beskyttet tittel.

Hvis du ikke klarer det pga helsesituasjonen, hvordan blir det å skulle stå i full jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ingeniør eller sivilingeniør? Du merker ikke noe forskjeller på de rundt deg?

Anonymkode: 812c3...464

Jeg er rådgivende ingeniør. Bachelor. Gjør akkurat det samme som de med master. 

Anonymkode: 9373f...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år ekstra utdanning er verdt det for å få en beskyttet tittel 😎

Anonymkode: 22c8e...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Whistler skrev:

Ingeniør er ikke en beskyttet tittel.

Hvis du ikke klarer det pga helsesituasjonen, hvordan blir det å skulle stå i full jobb?

Det er det jeg ikke aner.. Jeg lurer jo på om det kanskje vil være bedre å være student siden jeg kan styre hverdagen litt mer selv? Men samtidig tenker jeg på hvor stressende det vil være.. 

Anonymkode: 812c3...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider