Gå til innhold

Kan far bare bytte fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BV har vært i bildet. Jeg får ikke hjelp. Blir konsekvent henvist til FVK. Min eks er meget god til å prate for seg. Jeg er maktesløs og jeg rives i stykker av skyldfølelse ovenfor mine barn. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Men hvorfor i all verden har du gitt han hovedomsorgen? Jeg skjønner jo at du er syk, men dette er jo et stort overgrep ovenfor barna. 😢 

Få flere til å melde han. Han må jo bli udersøkt hvis han blir meldt til bv. Det er ikke du som skal ha hjelp, du allerede sagt fra deg hovedomsorgen, det er barna. 

Selv om jeg mener du har noe skyld i dette skjønner jeg godt at dette må være grusomt for deg også ❤️ 

Anonymkode: 92ed5...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BV har vært i bildet. Jeg får ikke hjelp. Blir konsekvent henvist til FVK. Min eks er meget god til å prate for seg. Jeg er maktesløs og jeg rives i stykker av skyldfølelse ovenfor mine barn. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Sånn var det her også,bf var flink å snakke for seg å flink til å leke god pappa når BV var der, så de fikk så godt inntrykk av han til tross for bhg hadde sendt bekymringsmelding på han. BV mente far skulle samvær uten tilsyn noe bhg å jeg som mor mente at absolutt ikke var bra,men vi ble dessverre ikke hørt. Så vi fikk heller ingen hjelp av BV,de henla saken mot far 😮

Anonymkode: f8ce0...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden har du gitt han hovedomsorgen? Jeg skjønner jo at du er syk, men dette er jo et stort overgrep ovenfor barna. 😢 

Få flere til å melde han. Han må jo bli udersøkt hvis han blir meldt til bv. Det er ikke du som skal ha hjelp, du allerede sagt fra deg hovedomsorgen, det er barna. 

Selv om jeg mener du har noe skyld i dette skjønner jeg godt at dette må være grusomt for deg også ❤️ 

Anonymkode: 92ed5...bdc

Du kan ikke mene noe om noe du ikke vet noe om. Jeg gjorde alt jeg kunne, men det er snakk om alvorlig sykdom og mange innleggelser. Jeg har så vidt overlevd dette og jobber hardt med å bli bedre, men jeg har rett og slett ikke vært i stand til å ta meg av de. 

Men ja dette er grusomt. Jeg forsøkte å prate med skolen om dette med de stadige anmerkningene, men ble bare avkuttet med at han gjør så godt han kan. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også,bf var flink å snakke for seg å flink til å leke god pappa når BV var der, så de fikk så godt inntrykk av han til tross for bhg hadde sendt bekymringsmelding på han. BV mente far skulle samvær uten tilsyn noe bhg å jeg som mor mente at absolutt ikke var bra,men vi ble dessverre ikke hørt. Så vi fikk heller ingen hjelp av BV,de henla saken mot far 😮

Anonymkode: f8ce0...89b

Huff. Det hørtes ikke greit ut. Er heldigvis ikke så ille her, men ja. Ikke greit. Og som psykisk syk småbarnsforelder så har jeg ikke mye å stille opp med...

Anonymkode: 731e4...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også,bf var flink å snakke for seg å flink til å leke god pappa når BV var der, så de fikk så godt inntrykk av han til tross for bhg hadde sendt bekymringsmelding på han. BV mente far skulle samvær uten tilsyn noe bhg å jeg som mor mente at absolutt ikke var bra,men vi ble dessverre ikke hørt. Så vi fikk heller ingen hjelp av BV,de henla saken mot far 😮

Anonymkode: f8ce0...89b

Det her kan umulig stemme. Bv undersøker ALDRI samværsforeldren. Det er den foreldre med hovedomsorgen som blir undersøkt hvis Samværsforelderen blir meldt til bv. 

Anonymkode: 92ed5...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke mene noe om noe du ikke vet noe om. Jeg gjorde alt jeg kunne, men det er snakk om alvorlig sykdom og mange innleggelser. Jeg har så vidt overlevd dette og jobber hardt med å bli bedre, men jeg har rett og slett ikke vært i stand til å ta meg av de. 

Men ja dette er grusomt. Jeg forsøkte å prate med skolen om dette med de stadige anmerkningene, men ble bare avkuttet med at han gjør så godt han kan. 

Huff. Det hørtes ikke greit ut. Er heldigvis ikke så ille her, men ja. Ikke greit. Og som psykisk syk småbarnsforelder så har jeg ikke mye å stille opp med...

Anonymkode: 731e4...0f7

Uff, ja jeg skjønner jo at du ikke klarer å ha barna 😢 Er ikke meningen å dømme deg, jeg var nok litt brå der ❤️ 

Anonymkode: 92ed5...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, ja jeg skjønner jo at du ikke klarer å ha barna 😢 Er ikke meningen å dømme deg, jeg var nok litt brå der ❤️ 

Anonymkode: 92ed5...bdc

Det går bra. Jeg hadde aldri trodd selv at jeg skulle bli så syk og det at jeg har sviktet dem slik er min største sorg og skam i livet. Men jeg hadde heldigvis selvinnsikt nok til å vite at akkurat da kunne jeg ikke håndtere de mer enn jeg har gjort. Ble stadig verre etter at jeg ikke hadde de boende hos meg og det tar lang tid å bli frisk og fungerende nok. 

Det hele er bare trist og tragisk. Jeg får ros av behandlingsapparatet for jobben jeg så langt har gjort, men det er ikke godt nok enda. 

Takk for tilbakemeldinger. Tror ikke det komner noe godt ut av å diskutere dette mer så jeg trekker meg tilbake nå. Dette er en ugrei situasjon for alle parter og spesielt barna. 

Anonymkode: 731e4...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra. Jeg hadde aldri trodd selv at jeg skulle bli så syk og det at jeg har sviktet dem slik er min største sorg og skam i livet. Men jeg hadde heldigvis selvinnsikt nok til å vite at akkurat da kunne jeg ikke håndtere de mer enn jeg har gjort. Ble stadig verre etter at jeg ikke hadde de boende hos meg og det tar lang tid å bli frisk og fungerende nok. 

Det hele er bare trist og tragisk. Jeg får ros av behandlingsapparatet for jobben jeg så langt har gjort, men det er ikke godt nok enda. 

Takk for tilbakemeldinger. Tror ikke det komner noe godt ut av å diskutere dette mer så jeg trekker meg tilbake nå. Dette er en ugrei situasjon for alle parter og spesielt barna. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 92ed5...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den med hovedomsorgen som velger fastlege ja. 
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor han sender regning til deg. Det er han som selv skal dekke slike løpende utgifter. Du betaler vel sikkert bidrag eller noe slikt? 

Anonymkode: 81fd7...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sagt noe om hovedomsorg. Både jeg og han ønsker delt. 

Nå pågår det en politietterforskning rundt dette da så det er ikke bare vi som har kranglet. 

Og nei jeg kontrollerer ikke en eneste ting i mine barns liv. At de går i hullete og for tynne klær, at eldste hele tiden får anmerkning for å ha glemt ting han trenger på skolen (han er for liten til å følge det opp selv), at han blir straffet med husarrest for den minste ting, at han omtrent aldri dusjer ungene (når de kommer til meg har de ikke dusjet siden sist) og lista fortsetter. Alt dette må jeg stå og se på fordi han klikker i vinkel hvis jeg prøver å ta opp noe. Jeg er helt maktesløs ovenfor barna. 

Den som er kontrollerende er ikke meg. Det er som sagt MYE historikk her som jeg ikke blir å legge ut. 

Og jeg betalte pengene. Det var ikke pengene som var problemet for meg, men at han valgte å ta i bruk utpressing som et nytt maktmiddel. 

Trekker meg herved ut av videre diskusjon. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Og du bekymrer deg over fastlegen??  Du burde virkelig komme deg på beina og få omsorgen for barna dine så fort som mulig. Hadde barna mine vært utsatt for det du beskriver, hadde jeg krøpet på brukne ben. Du har faktisk ikke tid til å være syk.
Hvis det er sant det du sier da. Jeg tviler. Da hadde du vel brukt kreftene dine på andre ting enn fastlegen.

Anonymkode: 7cbfb...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og du bekymrer deg over fastlegen??  Du burde virkelig komme deg på beina og få omsorgen for barna dine så fort som mulig. Hadde barna mine vært utsatt for det du beskriver, hadde jeg krøpet på brukne ben. Du har faktisk ikke tid til å være syk.
Hvis det er sant det du sier da. Jeg tviler. Da hadde du vel brukt kreftene dine på andre ting enn fastlegen.

Anonymkode: 7cbfb...3e3

Jeg har da ingen grunn til å lyve. Jeg ble skrevet ut fra akuttpsykiatrisk senest i går. Har et komplisert og alvorlig sykdomsbilde. Jeg krøp på brukne bein for de. Jeg holder ut i livet nettopp for de. Men jeg har vært helt maktesløs på grunn av det som har skjedd med meg. 

Jeg vurderer å ringe BV anonymt bare for å høre hva de har å si når de ikke vet om verken meg eller han. Før har jeg kun snakket med de som har hatt samtaler med han og meg. De ble koblet inn som rutine da jeg ble innlagt første gang og selv om jeg forsøkte å få fram hvordan ting var så var eneste fokus på meg som mor. De har avsluttet oppfølgingen for snart ett år siden og da tryglet jeg de om å ikke gjøre det nettopp fordi ting er som de er og at jeg har absolutt null å stille opp med i forhold til han. De sa klart ifra at dette var ikke sak for barnevernet, men familievernkontoret. Og jeg er livredd for å si ting til faren som kan helle bensin på bålet. 

Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Vet ikke hvorfor jeg orker å forsvare meg, men det er ikke noe godt å få påstander om at jeg ikke gjør nok. Jeg kjemper med alt jeg har for å bli bedre, men ja...Sånn er det dessverre. 

Anonymkode: 731e4...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg overtok omsorgen, registrerte jeg også barna våre på min fastlege. Yngste var da 3 år. Det gjorde jeg både fordi det var praktisk og for å ha kontroll over helsesituasjonen til barna. Ingenting mor kunne si på det.

Anonymkode: a4478...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg overtok omsorgen, registrerte jeg også barna våre på min fastlege. Yngste var da 3 år. Det gjorde jeg både fordi det var praktisk og for å ha kontroll over helsesituasjonen til barna. Ingenting mor kunne si på det.

Anonymkode: a4478...a7a

Vi har delt foreldreansvar selv om de bor hos han, men godt mulig det ikke har noen betydning i den sammenheng. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da bare bytte noen få ganger i året? Bytt alle de gangene nå på en gang og sørg for at det siste byttet havner på  den legen de har nå. Så kan ikke far bytte flere ganger før til neste år ♟️🧠

Men da burde du nok sitte på nyttårsaften og gjøre det samme igjen til neste år i tilfelle han gjør det først....

Endret av Gran3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gran3 skrev:

Man kan da bare bytte noen få ganger i året? Bytt alle de gangene nå på en gang og sørg for at det siste byttet havner på  den legen de har nå. Så kan ikke far bytte flere ganger før til neste år ♟️🧠

Men da burde du nok sitte på nyttårsaften og gjøre det samme igjen til neste år i tilfelle han gjør det først....

Eh, nei. Jeg er ikke sånn. 

Anonymkode: 731e4...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ingen grunn til å lyve. Jeg ble skrevet ut fra akuttpsykiatrisk senest i går. Har et komplisert og alvorlig sykdomsbilde. Jeg krøp på brukne bein for de. Jeg holder ut i livet nettopp for de. Men jeg har vært helt maktesløs på grunn av det som har skjedd med meg. 

Jeg vurderer å ringe BV anonymt bare for å høre hva de har å si når de ikke vet om verken meg eller han. Før har jeg kun snakket med de som har hatt samtaler med han og meg. De ble koblet inn som rutine da jeg ble innlagt første gang og selv om jeg forsøkte å få fram hvordan ting var så var eneste fokus på meg som mor. De har avsluttet oppfølgingen for snart ett år siden og da tryglet jeg de om å ikke gjøre det nettopp fordi ting er som de er og at jeg har absolutt null å stille opp med i forhold til han. De sa klart ifra at dette var ikke sak for barnevernet, men familievernkontoret. Og jeg er livredd for å si ting til faren som kan helle bensin på bålet. 

Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Vet ikke hvorfor jeg orker å forsvare meg, men det er ikke noe godt å få påstander om at jeg ikke gjør nok. Jeg kjemper med alt jeg har for å bli bedre, men ja...Sånn er det dessverre. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Styrke herfra, vet noe om hvilket helvete du går gjennom. Har opplevd akkurat det samme med bv som du. Forstår godt at du har blitt syk, for dette her er ting som man ikke burde måtte tåle.

Jeg lever oppi noe av det samme. Jeg unner ingen andre det, for det er ikke et liv.

Kan du kanskje høre om bhg/skolen vil drøfte saken anonymt med bv? Det ble gjort her, og opplevde da at de var noe mer lydhøre. Det skjedde ikke mirakler altså, men hjalp allikevel noe.

Klem til deg❤️

Anonymkode: 830ed...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

BV har vært i bildet. Jeg får ikke hjelp. Blir konsekvent henvist til FVK. Min eks er meget god til å prate for seg. Jeg er maktesløs og jeg rives i stykker av skyldfølelse ovenfor mine barn. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Vel, bv innhenter opplysninger fra instanser rundt barna, snakker med barna og danner seg et bilde ut i fra det. De kan ikke basere seg på hva en forelder sier om den andre. 
 

Om du mener at barna har det så fælt hos far er det ditt ansvar som mor å gjøre noe med det. Start hos fvk (jepp, det er riktig instans). Blir dere ikke enig der må du faktisk ta saken til retten, om du virkelig mener at barna har det så fælt. 

Også kan det jo tenkes at du tar feil også...

Anonymkode: 09b9e...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt foreldreansvar selv om de bor hos han, men godt mulig det ikke har noen betydning i den sammenheng. 

Anonymkode: 731e4...0f7

Nei, den som har den daglige omsorgen bestemmer lege. Jeg har barnet mitt registrert på min lege. Har aldri vært spørsmål om noe annet.

Anonymkode: 09b9e...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også,bf var flink å snakke for seg å flink til å leke god pappa når BV var der, så de fikk så godt inntrykk av han til tross for bhg hadde sendt bekymringsmelding på han. BV mente far skulle samvær uten tilsyn noe bhg å jeg som mor mente at absolutt ikke var bra,men vi ble dessverre ikke hørt. Så vi fikk heller ingen hjelp av BV,de henla saken mot far 😮

Anonymkode: f8ce0...89b

Om du vil ha samvær med tilsyn når far har samvær er det ditt ansvar som mor å ordne det. Da må du kanskje ta det vi advokat, om du og far ikke kommer til enighet på et lavere nivå (feks. på veiledning hos fvk). Barnevernet stiller jo selvsagt ikke opp med tilsyn når en samværsforelder skal ha samvær med hjemmeboende barn. Og mener du at barnet ikke burde på samvær med far, så er det ditt ansvar å holde barna igjen fra samvær. 

Anonymkode: 09b9e...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gran3 skrev:

Man kan da bare bytte noen få ganger i året? Bytt alle de gangene nå på en gang og sørg for at det siste byttet havner på  den legen de har nå. Så kan ikke far bytte flere ganger før til neste år ♟️🧠

Men da burde du nok sitte på nyttårsaften og gjøre det samme igjen til neste år i tilfelle han gjør det først....

Det er svært mange leger som har venteliste. Hvis du driver med sånt surr er det stor sannsynlighet for at du mister plassen din.

Jævlig barnslig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...