Gå til innhold

Hva heter 2020-babyene?


Lillfrid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.2.2020 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Pga Ringnes Herre? Jeg syns det er fryktelig dumt å oppkalle barna etter eventyr foreldrene liker. Jeg har ingen forhold til Ringnes Herre, selvom hele familien min liker det. Jeg er veldig glad jeg ikke er oppkalt etter noe derfra. 
 

Godt mulig det ikke har noe med RH å gjøre altså, men er bare min eneste assosiasjon. Møtte noen som hadde kalt ungen sin Frodo en gang, syns så synd på den lille. Da de snakka om Frodo trodde jeg først det var en bikkje eller katt. De burde kalt ungen Frode istedenfor. Som faktisk er et normalt navn. 

Anonymkode: 82452...435

Jeg syns Arwen er fint jeg. Forbinder det mer med "en verdifull arv" enn LOTR og kunne lett plassert det i samme navnebås som Lykke, Fryd, Fred og Vilja hvis jeg ikke hadde sett W-en skriftlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Enig. Stakkars Arwen kommer til å få Ringenes Herre-kommentarer hele livet. Tror ikke foreldre tenker over hvor slitsomt det er for barn å stadig få spørsmål eller kommentarer eller meninger om navnet ditt. Vær så snill og tenk litt lenger enn nesa deres når dere velger barnas navn.

Anonymkode: 13adc...a46

Enig! Jeg har en Ronja i nær omgangskrets, og hun var møkklei Røverdatter-kommentarer nesten hver gang hun sa hva hun het i oppveksten.
 

2020-navn blant mine venner er Helle og Jørgen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som er født, eller ventes i vår krets er Sanna, Magnus, Herman, Syver, Dishari, Lina, Ida, Frida. 

Selv venter vi på Sunniva.

Anonymkode: 9087f...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2020 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Pga Ringnes Herre? Jeg syns det er fryktelig dumt å oppkalle barna etter eventyr foreldrene liker. Jeg har ingen forhold til Ringnes Herre, selvom hele familien min liker det. Jeg er veldig glad jeg ikke er oppkalt etter noe derfra. 
 

Godt mulig det ikke har noe med RH å gjøre altså, men er bare min eneste assosiasjon. Møtte noen som hadde kalt ungen sin Frodo en gang, syns så synd på den lille. Da de snakka om Frodo trodde jeg først det var en bikkje eller katt. De burde kalt ungen Frode istedenfor. Som faktisk er et normalt navn. 

Anonymkode: 82452...435

I klasserommet: "Kan Frodo og Arwen komme til tavla?" Og så sitter alle og fniser til de latterlige foreldrene som har kalt stakkarene for dette. Og ungene lider for det.

Det går an å prøve å bruke hodet og tenke littegrann på de som skal bære navnet hele livet sitt. Virker som det er konkurranse i å være mest mulig fjollete.

Anonymkode: ef4d8...03d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I klasserommet: "Kan Frodo og Arwen komme til tavla?" Og så sitter alle og fniser til de latterlige foreldrene som har kalt stakkarene for dette. Og ungene lider for det.

Det går an å prøve å bruke hodet og tenke littegrann på de som skal bære navnet hele livet sitt. Virker som det er konkurranse i å være mest mulig fjollete.

Anonymkode: ef4d8...03d

Tror nok ikke at Mimiano, Leandrenus, Maximiliano og Millea ler av andres navn 😛

Anonymkode: 45f94...ef7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vennegjengen har det kommet en Nelli og en Selda nå i januar og februar. Vi er trauste trøndere, aner ikke hva venninnene mine tenkte på.

Anonymkode: d327e...880

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blant kollegaer og bekjente har det kommet en Matheo, tvillingene Oskar og Ola, og ei Jenny.  Om et par måneder kommer Agnete eller Amund ☺

Anonymkode: f8d2b...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets: Amund, Samuel, Sigrid, Knut, Jakob og Rakel

Anonymkode: 271e1...9ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare to som har født barn i år. Begge fikk jenter og begge jentene heter Signe.

Anonymkode: 4ebfe...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...