Gå til innhold

Hva heter 2020-babyene?


Lillfrid

Anbefalte innlegg

Her kommer snart en liten Agnes❤️

Anonymkode: a72e1...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som mange av de bibelske navnene er på vei ut? Jeg har barn født i 2010, og der skulle man tro man var på et helt annet tid og sted når man ser klasselista. Der er det to Lukas-er, Matteus, tre Isak, Markus, Johannes, Noa, Filip, for eksempel. David og Silas.

Anonymkode: 2ff46...026

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet noen babyer rundt meg i 2020. De heter Agnes, Jonathan, Astrid, Magnus, Eira.

Anonymkode: a04b7...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som mange av de bibelske navnene er på vei ut? Jeg har barn født i 2010, og der skulle man tro man var på et helt annet tid og sted når man ser klasselista. Der er det to Lukas-er, Matteus, tre Isak, Markus, Johannes, Noa, Filip, for eksempel. David og Silas.

Anonymkode: 2ff46...026

Ja det er veldig sant. Sånne navn er veldig ut nå, de fleste blir vel rett og slett sett på som litt lavstatus nå. Litt sånn unge-mødre-navn. Muligens bortsett fra Johannes.

Anonymkode: a04b7...65b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig sant. Sånne navn er veldig ut nå, de fleste blir vel rett og slett sett på som litt lavstatus nå. Litt sånn unge-mødre-navn. Muligens bortsett fra Johannes.

Anonymkode: a04b7...65b

Markus, Johannes, Filip  og Isak er gode, gamle, staute navn. 

Absolutt ikke unge-mødre-navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Tine meierier.

Anonymkode: 5ced0...5c6

Vet du, du mener sikkert ikke noe med det, men jeg ville bare nevne det for alle mennesker som måtte lese dette her og er sånn som tuller med andres navn og sier Tine meierier eller Symra kino og diverse.. Det er så barnslig! Ikke rart barn begynner å mobbe hverandre når man skal le på andres bekostning! 

Noen kan tenke ut navn og synes at disse navnene er kjempefine, gleder seg til å kalle barnet sitt og forteller andre.. - som da skal gjøre narr. Det er utrolig irriterende! Særlig når man legger mye følelser og tanker bak navnet til sine små, så blir det møtt med narr, det er for tullete. 

Vi opplevde lignende, vi tenkte veldig gjennom og kom frem til to navn vi likte godt. Begge to ble rimet på med én gang. Av voksne folk. Heldigvis fant vi et annet navn som vi liker enda bedre, og fortsatt er det noen som skal gjøre noe med navnet til jenta vår. Irriterende! (helt vanlig navn btw, Maria) 

Anonymkode: 82fed...6e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Markus, Johannes, Filip  og Isak er gode, gamle, staute navn. 

Absolutt ikke unge-mødre-navn.

Gamle staute navn er Ingrid, Olav, Astrid, Trygve, Sigurd osv. Det regnes som litt høy status.

De navnene du nevner er mer unge-mødre-navn jo. «SEE så søt lille Isak Johannes og Ea Josephine er!»

Anonymkode: a04b7...65b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gamle staute navn er Ingrid, Olav, Astrid, Trygve, Sigurd osv. Det regnes som litt høy status.

De navnene du nevner er mer unge-mødre-navn jo. «SEE så søt lille Isak Johannes og Ea Josephine er!»

Anonymkode: a04b7...65b

Hehe, nei det er ikke typisk unge mødre navn.. 

Unge mødre navn er typisk Matheo, Milian, Leander, Nova og andre oppkonstruerte "barnet mitt skal ha et sykt spesielt navn som ingen andre har"-navn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix (!!!), Hedda, Maiken, Eydis, Olve og Lydia... 

Anonymkode: 5a80e...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Hehe, nei det er ikke typisk unge mødre navn.. 

Unge mødre navn er typisk Matheo, Milian, Leander, Nova og andre oppkonstruerte "barnet mitt skal ha et sykt spesielt navn som ingen andre har"-navn

Nei sånn var det før. Nå er det Lukas og Filip

Anonymkode: a04b7...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg sånn til vi begynner å få små Terje, Geir, Bjørg og Wenche igjen. Og Hege, Tove, Gunnar og Stian. Tipper enda 10-15 år til vi er der.

Anonymkode: 074f6...361

Er ikke enig der,grusomme navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Johan, Olav, Markus, Jens, Levi, Kasper, Amund, Sofie, Nora, Alma, Amalie, Emma. 

Datterens navn blir mer og mer brukt ser jeg, men er fortsatt bare en brøkdel av navnene på topplistene som har det. Sønnen vår sitt navn er det bare rundt 200 i Norge som har, og vi liker det kjempegodt!

Anonymkode: eb6fe...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Her har Lavrans, Amadeus, Solveig, Linn og Guro kommet i omgangskretsen det siste året.

Anonymkode: 369c6...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...