Gå til innhold

Bytte av barnehage


Maleficenta

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Hei. Vi skal flytte og pga dette, må vi bytte barnehage, da den vi bruker nå derfor blir for langt borte. Jeg forsøkte å høre med kommunen men følte ikke det hørtes ut som hun hadde helt peiling. Så jeg spør. Hvordan går man fram for å bytte barnehage? Og dersom den barnehagen man skal bytte til ikke har ledige plasser, beholder barnet den gamle plassen inntil man får ny? Eller må barnet gå uten plass til da? 

En søker på vanlig måte

+ Du må si opp plassen dere alt har

Husk å mase på bh kontoret/bh for fortere få plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har kjøpt av privatpersoner,  avhenger det vel av hva de har kjøpt og når de skal overta. 

Men ønsker deg lykke til.  Vanskelig å få alt til å klaffe når man flytter.  Og så er det ofte mye man ikke har tenkt på på forhånd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

En søker på vanlig måte

+ Du må si opp plassen dere alt har

Husk å mase på bh kontoret/bh for fortere få plass

Må jeg si opp med en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Må jeg si opp med en gang? 

Jeg måtte

Var i samme kommune og

Fikk plass til barnet i ønsket bh alt etter 1 mnd så betalte dobbelt noen mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

Ok. Men tror du og det er mulig å be om overtakelse av nytt hus senere sånn at vi får mer tid på oss. For nå er det sånn at vi har overtakelse i slutten av neste mnd. Blir jo litt drit om kiden ikke får plass før august og vi mister den gamle plassen i april eller mai. Eller om det går an å melde til folkeregisteret noen måneder seinere så går det gjerne

Du kan jo spørre om senere overtagelse, men om dere har råd kan dere jo overta uten å flytte. Dere kan også søke om å beholde plass i barnehagen. Det er det noen i vår barnehage som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...