Gå til innhold

Hva slags eventuelle feil gjorde dere på forbikjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I hvilket tilfelle kjøreskolen eller oppkjøring ?

Anonymkode: 82abd...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på forbikjøring som en må ha i trinn 4 før oppkjøring. 

Anonymkode: 0b691...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontkolliderte med en trailer og siden 18 tvillingvogner. Var nesten så jeg ikke fikk førerkortet.

Anonymkode: 3c8a5...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frontkolliderte med en trailer og siden 18 tvillingvogner. Var nesten så jeg ikke fikk førerkortet.

Anonymkode: 3c8a5...922

Jeg kjørte forbi på høyre side i stedet for venstre, og det ble fryktelig humpete og lakken fikk riper av alle buskene i skogkanten. 

Men fra spøk til alvor, jeg tror bare du må følge med på trafikken bak slik at du ved forbikjøring har kontroll på om bilene bak deg kjører fortere enn deg eller har samme tempo, om omgivelsene rundt veibanen tilsier at det er trygt å øke farten, ikke øke for mye og ha god nok plass til at du rekker å komme forbi før det kan komme motgående trafikk. Det er også viktig å bruke tiden etter du har lagt deg ut i venstre felt til å få enda bedre oversikt, og det er lov å ombestemme deg om du får informasjon som gjør at du vurderer situasjonen som uegnet til forbikjøring. 

Anonymkode: d6259...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ingen feil. Fikk god beskjed i forkant av hva jeg måtte tenke på. Ikke kjøre over den faktiske fartsgrensen (alle gjør det for å komme raskest mulig forbi, men fikk beskjed av kjørelæreren at man ikke skulle gå over fartsgrense), sjekke speilene om biler bak og bruke blinklys både når du skal ut og inn igjen. 

Anonymkode: 4b76d...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at jeg nektet å kjøre forbi flere ganger. Scenariet var slik: to skolebiler fra samme kjøreskole, begge BMW 316. En jævla udugelig lærer som mente at begge bilene måtte kjøre like fort, ellers «blir det så kunstig». Hun ville ha meg til å kjøre forbi på strekninger som jeg vurderte som uoversiktlige og alt for korte, og bilen var etter min mening alt for motorsvak til å greie jobben på en sikker måte, så jeg nektet. 

Byttet kjøreskole etterpå, og ble meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...