Gå til innhold

Er redd katten min skal dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

For ikke å snakke om at det er sinnssykt uhygienisk å la katter gjøre fra seg inne...

Det er isåfall katteeieren sitt ansvar. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig litt de samme følelsene og bekymringene. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Kattene mine må få være ute å leve kattelivene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aazy skrev:

Det er en vanlig misforståelse at katter burde være ute. Det er en inngrodd holdning fra gammelt av når vi ikke hadde den kunnskapen om kattehele og -atferd som vi har nå. Katter som har vært ute bruker ei stund på å venne seg til innelivet, men det merkes godt at de gjerne er mindre stressa, ikke får like mange sykdommer, og ikke minst unngår kjipe folk, biler, gressklippere, og hva nå enn som beveger seg rundt omkring. Ikke ta valg basert på villedende råd om at katter kjeder seg inne. Det har ingenting med katten å gjøre, men eierene.

Om du tror at katten min hadde hatt det fint som innekatt så kan jeg bare fortelle deg at du tar grundig feil. Hun holder seg bare rundt huset, er evt nede hos nabopusen som er veldig god venn by the way, begge er kastrert og løper rundt og koser seg glugg ihjel, spesielt om sommeren. Hadde jeg stengt henne inne ville hun blitt ekstremt deprimert. At de er «roligere» betyr ikke nødvendigvis at de har det mindre stressfylt, men at de bare ikke gidder å engasjere seg. Jeg så veldig lett forskjell på pus fra da hun har fått gå ute, til da hun måtte holdes inne en uke, katten lå og sov, gadd egentlig ikke å engasjere seg i lek og satt mye i vinduet. Kom ikke her å si at det er en lykkelig katt. 
nå bor vi langt uti skogen på en lite trafikkert vei, så hun er veldig trygg.  

Anonymkode: 8c726...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Katten får komme ut når hun ber om det, hun er flink til å si i fra. Hvis det er sent på kveld hender det at jeg ikke slipper henne ut selv om hun spør, fordi jeg helst vil ha henne inne om natta (pga rovdyr). Jeg merker at hun er mye mer ute om sommeren, da jakter hun mye. På vinteren går hun stort sett ut, tar  seg en liten runde og legger seg i uthuset. 

Jeg er utrolig glad i katten min, og det viktigste for meg er at hun har et godt katteliv. Men blir jeg for bekymra når hun er ute går jeg ut og roper henne inn, men da kommer hun alltid av seg selv. Inne har hun flere leker, jeg har lagt til rette for mange plasser hun kan sove, sitte og ha oversikt. Jeg tror hun har et veldig godt liv, og jeg er så glad i henne at jeg vil at det skal vare lenge. 

Anonymkode: 0e81a...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...