Gå til innhold

Hvor ofte tørker du støv?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Jeg vasker golv en gang i uken, tørker støv nesten hver gang jeg vasker golv, og støvsuger ca 4-5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg vasker ikke kjøkkenetgulvet mer enn en gang i hver 3-4 uke, men jeg synes ikke jeg er uhygenisk av den grunn.

Støvsuge gjør jeg flere ganger i uken, og skulle jeg søle på gulvet, noe jeg svært sjelden gjør, så blir det salvsagt vasket. Andre deler av kjøkkenet, som kjøkkenbenken, vasken osv. blir vasket mye oftere - så jeg synes ikke kjøkkenet mitt er en farlig bakteriebombe.

Skjønner at folk ser forkjellig på dette, men så lenge gulvet blir støvsuget, og andre flater holder rene har ikke jeg behov for å vaske gulvet i ett sett. Har bedre ting å ta meg til enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke kjøkkenetgulvet mer enn en gang i hver 3-4 uke, men jeg synes ikke jeg er uhygenisk av den grunn.

Som jeg har sagt i andre tråder, når det gjelder rengjøring er det ofte slik at folk som vasker oftere enn en selv er hysteriske, mens folk som vasker sjeldnere er uhygieniske. Det finnes ingen fasit på hva som er korrekt mengde rengjøring. Som deg synes jeg det er viktigere ting i livet enn å vaske (dog har jeg jo mine prioriteringer jeg også, som alle andre). Greit nok at det bare tar 10 minutter, men det er likevel 10 minutter jeg kunne brukt på noe langt hyggeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har parkettgulv, rene flater, ikke tepper, ikke gardiner. Så det samles rett og slett veldig lite støv her. Vi vasker/støvsuger i hvertfall en gang i uka, og det holder her.

Kjøkkengulvet blir vasket når det er skittent. (Dvs, noen ganger to ganger i uka, noen ganger en gang i måneden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker vel støv ca 2 ganger i mnd. Kanskje oftere om det skjer noe spesielt - som store selskapet ogs sånt.

Ellers støvsuger vi ca 2 ganger i uka, det samme gjelder vask av badet - men det holder vi det også vedlike hver dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest på morgenkvisten

Tørrmopper alle gulv (minus bad og gang som vaskes med klut) en gang i uken. Parketten på kjøkkenet vasker jeg en gang i uken med en veldig godt oppvridd klut. Huset er omtrent fritt for nips, tørker over bord ved behov, og vinduskarmer kanskje to ganger i mnd. Badene vasker jeg en gang i uken. Og selvfølgelig tar jeg en ekstra shining ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rusler rundt med støvsuger eller tørrmopp når jeg synes det ser ut som det trengs, prøver å få det til en gang i uka.

Eller tar en runde med mikrofibermopp med rent vann. (såpevann på flekker) Kjøkkengulvet vaskes nok heller ikke ukentlig, støvsuger heller opp smulene.

Vi er to voksne og ingen dyr, så det er mest støv og smuler, lite flekker, og ingen som kryper på gulvet, så dette synes jeg er greit nok.

Men, tørke støv? DET skjer nok ikke ofte nei. Husker fra barndommen at jeg måtte tørke støv av bokhylla og bordet og sånn hver uke, men... nå gjør jeg nok ikke det. Hvite vinduskarmer får jeg ikke UANSET hva jeg gjør, de er brunbeisede. Det hjelper vel litt, da synes ikke støvet så lett... Nå har ikke vi mange flater det kan legge seg støv på som ikke er gulv eller bord da, og gulvene støvsuger jeg jo som sagt, og bordene tørker jeg jo av, bytter duk etc ved behov.

Men tørke støv? Nei, det gjør jeg nok ikke ofte. Kanskje jeg burde begynne med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... :oops:

Jeg tørker støv altfor sjelden. Det blir liksom litt "glemt" her hjemme. Men hva menes egentlig med støv? Dersom det er på bord og benker så skjer det oftere, men dersom det er på hyller, bilder, lamper osv så skjer det veldig sjelden :roll:

Må skjerpe meg :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Her støvsuger vi eller mopper med tørrmopp 1-2 ganger i uken, mens støvtørking skjer en sjelden gang når jeg plutselig får lyst... så det blir vel 1-2 ganger i uken tipper jeg!

Gulvvask skjer og veldig sjelden, men kjøkkengulvet vaskes nok oftest, ca 3-4 ganger i mnd. (vi søler så mye når vi lager mat.

Vi er bare to stk og en liten hamster så det blir ikke så fryktelig mye støv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tørker støv og vasker gulver en gang per uke. ellers støvsyger vi, og går over med tørr moppen når det trengs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

hei noen av dere som vasker så ofte....hva med å ta en tur til meg annenhver uke å vaske over? støvtørking, :hoho: hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei noen av dere som vasker så ofte....hva med å ta en tur til meg annenhver uke å vaske over? støvtørking, :hoho:  hva er det?

henger meg på denne jeg!!!! Har noen venninder som vasker vinduene annen hver uke, jeg er på den andre enden av skalaen, to ganger i året er nærmere! Støvtørking tror jeg ikke vi skal snakke så mye om :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det me har planlagt saman her i huset, skal me ta kvart vårt rom nøye ein gong i veka. Så her skal me i utgansgpunktet tørka støv ein gong i veka i dei romma me oppheld oss mest i (kjøkken, bad, gang, stova).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bertram fjong

Når kaninene har fått barn og barnebarn. Da er tiden inne.

Hvem har tid til å fly rundt med en støvklut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah
Sjelden' date= kanskje en gang i mnd. Jeg gidder ikke stresse med slikt, jeg prioriterer heller annen vask hver uke (f.eks. går vi over en del av gulvene med tørrmopp hver dag). Om 60 år tror jeg neppe at vasking er det jeg skulle ønske jeg hadde brukt mer tid på her i livet.

Er enig med deg.. Jeg er veldig lite huslig av meg, og jeg prioriterer rett og slett ikke husvask. Hater det. Men prøver å holde det sånn nogenlunde rundt meg. (Noen ganger lykkes jeg bedre enn andre.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gulvet en gang i uka med støvsugeren, og med grønnsåpe hvis jeg gidder. Har lakkerte tregulv så det blir for litt tumbleweed-størrelse på hybelkaninene.

Tørker støv av glassbordet annen hver dag. Bruker det som spisebord også, så blir veldig stygt.

Alt annet blir tørket støv av når jeg får ånden over meg, noe som er svært sjelden.. :oops: Heldigvis hater jeg nips og dilldall..

Vinduene tok vi for en måned siden, tror ikke de hadde blitt vasket på ett år minst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tari i.i

Åh, jeg blir så glad når jeg ser at det er andre enn meg som ikke er superhusmødre :)

Vi støvsuger et par ganger i uken, vasker benker, komfyr osv. etter vi har laget mat og tørker støv når vi vasker gulvene..noe som varierer veldig.

Prøver å passe på å ha besøk minst 1 gang i uken så jeg MÅ shine opp litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...