AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Sitter her å føler meg bedriften og tenkte å prøve ut litt. Er helt fersk men utifra hva jeg har sett fra andre har de hundrevis av småkutt. Er det ikke bedre å ta ett par dype kutt? Anonymkode: 09639...d76
Silva Pluvialis Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Det er ingen god idé å skulle prøve det ut. Jeg prøvde for å se om det hjalp og vips så var jeg fanget i et helvete hvor jeg ble avhengig. Det tok meg over ett år å slutte og jeg ble mer ustabil en noen gang. Vær så snill - ta kontakt med noen istedenfor å ty til en så destruktiv måte å håndtere følelser på. Du kommer bare til å bli fanget i en spiral hvor du får psykiske abstinenser til tusen. Styr unna. Vær god med deg selv istedenfor. Det fortjener du Du kan ringe mental helse, kirkens SOS, ta kontakt med fastlege for henvisning til psykolog eller evt legevakt/ambulanse om det er veldig akutt. Søk hjelp før du gjør noe drastisk. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Det blir jo bare arr, er ikke snakk om liv eller død her. Trenger bare å føle noe. Mangler en gnist i livet å føler alt går på autopilot. Anonymkode: 09639...d76
Silva Pluvialis Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo bare arr, er ikke snakk om liv eller død her. Trenger bare å føle noe. Mangler en gnist i livet å føler alt går på autopilot. Anonymkode: 09639...d76 Det skaper psykisk avhengighet og er svært vanskelig å komme ut av. Det hjelper deg ingenting og skaper bare ekstra utfordringer og tilleggsbelastninger. Mange sliter med skam, frykt for at andre skal se og de begynner å dekke seg til for å skjule det for verden. Nei nei nei! Ingen god løsning. Om du ønsker å føle noe ville jeg heller hoppet i strikk f.eks.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 Hvis du aldri har gjort det før.. hvorfor begynne med det nå? Hva vil du oppnå? Oppmerksomhet? Anonymkode: bdd36...3ec
Kragebein Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Med vennlig hilsen, Kragebein, adm
Fremhevede innlegg