Gå til innhold

32 år og full av kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med kviser og uten hud helt siden jeg var 12 år. Er nå 32 år. Er så utrolig lei av dette. I kveld toppet det seg helt da jeg fjernet sminken i full belysning på badet. Orker ikke å vise meg uten sminke for mannen min engang. 

Har prøvd en haug av produkter. Ingenting virker. Kvisene er bare fra midten av kinnene og ned ved halsen. Ingen på ryggen eller andre steder på kroppen.

Hva kan jeg gjøre? Føles helt håpløst. 32 år og værre hud nå enn noensinne.

89A9D4BE-0A72-40C1-A694-3AFF5283E153.jpeg

Anonymkode: d6768...a0b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kviser kan ha sykt å si på hvordan man føler seg! Har du prøvd isotretenoin? Det er noen tabletter man får hos legen.

Det værste du kan gjøre for huden er å bruke billige hudprodukter som ikke er fra hudklinikker. Vet ikke om du gjør det eller ikke, men nå vet du hvertfall det:) 

Noen kviser er under huden, som gjør at det så og si er umulig å fjerne dem uansett hvor gode hudprodukter man bruker!

Du burde teste isotretenoin! Ønsker deg masse masse lykke til❤️❤️

(Jeg er 17 år og har mange venner som sliter mye med kviser, inkludert meg. Ofte funker gode hudkremer, men ikke alltid hvis de er under huden. Moren min har en hudklinikk og jeg tipper dette er et råd hun selv ville gitt❤️)

Anonymkode: 6efc6...4c2

Skrevet

Sothys?  De har gode produkter også for acne. Har vært plaget av det selv men har lite nå. 

Anonymkode: 5e3fc...40a

Skrevet

Kanskje på tide å ta en tur til en hudlege? Du fortjener å føle deg fin ❤

Skrevet

Har du prøvd antibiotikakur eller isotretonin? Du må i hvert fall gå til lege/hudlege i stedet for å prøve alle mulige produkter, men det regner jeg med du vet. For meg fungerte Diane p-piller (er 30). Får dessverre kvisene tilbake når jeg slutter da.

Anonymkode: 13039...097

• Liker 1
Skrevet

Har du vært hos hudlege eller hos hudpleier som har spesialisert seg på akne? 

Anonymkode: 0df39...bf9

Skrevet

Det ser ut som hormonelle kviser. Jeg ble kvitt mine når jeg kuttet ut melkeprodukter! 

Det ser ut som huden din er sensitiv og sår, bruk derfor hudrens for sensitiv hud, og ikke de for acne blemish hud, for de er nemlig så sterke at de trigger acne på sensitiv hud! 

Disse to stegene har forandret huden min fullstendig. 

Fungerer ikke det så invester en tusenlapp i hudlege, og en tusenlapp  i hudprodukter hudlegen anbefaler.  

Anonymkode: 07e39...e43

Skrevet

Har rett og slett ikke turt å gå til en hudlege, men så har det heller aldri vært så ille som nå. Jeg er veldig stressa om dagen, deprimert og spiser mye godteri og fet mat. Har nylig sluttet på p piller, kan se ut som det spiller inn på huden min.

Vet ikke hva jeg trodde? At jeg kunne kjøpe en krukke med tryllestøv som fikset huden min på 1 - 2 - 3.. 

Får jeg henvisning til hudlege fra fastlegen min?

TS

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har rett og slett ikke turt å gå til en hudlege, men så har det heller aldri vært så ille som nå. Jeg er veldig stressa om dagen, deprimert og spiser mye godteri og fet mat. Har nylig sluttet på p piller, kan se ut som det spiller inn på huden min.

Vet ikke hva jeg trodde? At jeg kunne kjøpe en krukke med tryllestøv som fikset huden min på 1 - 2 - 3.. 

Får jeg henvisning til hudlege fra fastlegen min?

TS

Jeg kan dele min erfaring, jeg sliter og slet med kviser akkurat som deg. Det at du nettopp er av pilla, påvirker det og, men det vil roe seg. 

Jeg har SYKT fet hud som slår ut i kviser bare jeg ser stygt på den, så og si.

Jeg leste et tips her på forumet om å avstå fra melk og sukker en periode, og se. Så i 4 mnd spiste jeg nesten ikke noe med melk i, feks maks 2 dl melk i uka eller bare via pizza på lørdag feks, og sukker tvang jeg meg helt av. 

Det gjorde seriøst UNDERVERKER. Etter bare 10 dager uten melk og Sukker var huden min finere enn på mange år, etter 1 måned var den glødende og smooth liksom, de røde arrene begynte også å lysne, fikk skinoren krem av legen som jeg brukte på de røde arrene og de lysnet de også. Nå er det 2 år siden jeg sluttet med melkeprodukter i stor grad, får i meg kalsium via tilskudd, og spiser litt sukker i uka, akkurat nok til at huden ikke slår ut. 

Forskjellen er Syk, folk har kommentert det og jeg sluttet å gå med sminke for lenge siden. Klart jeg får en og anna kvise nå og da, ved mensen eller når jeg har drukket alkohol og spist junkmat til nattmat, men dette er INGENTING sammenlignet med et mangeårige helvete som jeg hadde. 

Jeg er også 32, om du er villig til å prøve, er jeg sikker på du også ser resultater! Mine kviser er veldig hormonstyrte og slår ut på melk og sukker. 

Anonymkode: 5853a...ba0

Skrevet

Mulig situasjonen din er den samme som min. P-pillene jeg gikk på skjulte at jeg hadde pcos. Så da jeg sluttet så slo det ut i full blomst og jeg fikk masse akne. Prøvde alt jeg kunne på egenhånd før jeg gikk til legen for å spørre om henvisning til hudlege. Siden jeg ikke vil ha barn så var løsningen til slutt å begynne på p-piller igjen.

Melk har ingen direkte innvirkning på huden min, ikke mat heller. Vektøkning/reduksjon har. 

Anonymkode: 317a6...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...