Gå til innhold

Pigmanorm krem til pigmentflekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei nettop begynt å bruke pigmanorm krem mot pigmentflekker i ansiktet. Fikk bruksanvisning også men den er verken på norsk eller engelsk. Derfor forstår jeg ingen ting . Har fått rød hud og det flasser en del. Er dette normalt? Hvor mange uker skal man bruke den? Kan man bruke sminke på dagtida?

Pigmanorm1.jpg

Anonymkode: c2230...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på den. Oversatte via google translate 😂 Viktigste er å bruke høy faktor hver dag i ansiktet, ikke bruk annen hudpleie (spesielt ikke syrer), ikke ta solarium.

Jeg har dessverre kjempesensitiv hud så klarer ikke bruke den så ofte som hudlegen anbefalte. Jeg blir veldig rød, og flasser i hele området etter et par dager. Så pleier å vente til huden har leget seg før jeg påfører igjen. 

Det er vel litt forskjellig fra lege til lege, men jeg fikk beskjed om å bruke kremen hver 3. kveld i 10 uker maks. Om det fortsatt ikke er borte kan man ta minimum 4 ukers pause før ny runde. Ville ikke anbefalt å gjøre det på vår/sommer pga at huden blir så sensitiv av sol og pigmenteringen bare kan bli verre!

Du må ikke smøre på sår og om det blir røde striper eller grått/blått i pigmentet må du stoppe (sjelden bivirkning). Så greit å følge litt med 🙂

Jeg bruker sminke men vet ikke helt om det er «lurt». Men våkner opp fin etter bruk og blir rød bare jeg har på solkrem så jeg er nok greit sensitiv som nevnt! Prøver å vente så lenge jeg kan med sminke da. Nå som det er så mørkt har jeg bare på kremen på kveldstid og vasker det av før jeg legger meg. Så slipper jeg være redd for at kremen skal komme i øyne eller andre områder av ansiktet.

Anonymkode: 76c33...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på den. Oversatte via google translate 😂 Viktigste er å bruke høy faktor hver dag i ansiktet, ikke bruk annen hudpleie (spesielt ikke syrer), ikke ta solarium.

Jeg har dessverre kjempesensitiv hud så klarer ikke bruke den så ofte som hudlegen anbefalte. Jeg blir veldig rød, og flasser i hele området etter et par dager. Så pleier å vente til huden har leget seg før jeg påfører igjen. 

Det er vel litt forskjellig fra lege til lege, men jeg fikk beskjed om å bruke kremen hver 3. kveld i 10 uker maks. Om det fortsatt ikke er borte kan man ta minimum 4 ukers pause før ny runde. Ville ikke anbefalt å gjøre det på vår/sommer pga at huden blir så sensitiv av sol og pigmenteringen bare kan bli verre!

Du må ikke smøre på sår og om det blir røde striper eller grått/blått i pigmentet må du stoppe (sjelden bivirkning). Så greit å følge litt med 🙂

Jeg bruker sminke men vet ikke helt om det er «lurt». Men våkner opp fin etter bruk og blir rød bare jeg har på solkrem så jeg er nok greit sensitiv som nevnt! Prøver å vente så lenge jeg kan med sminke da. Nå som det er så mørkt har jeg bare på kremen på kveldstid og vasker det av før jeg legger meg. Så slipper jeg være redd for at kremen skal komme i øyne eller andre områder av ansiktet.

Anonymkode: 76c33...632

Tusen takk for detaljert svar 🙂 jeg bruker den. blir litt rød på de stedene jeg har kremen og huden flasser litt. Men jeg ser at flekkene har begynt å bli lysere så den funker på meg ❤ er fortsatt usikker på om jeg skal bruke i 3 eller 7 uker

Anonymkode: c2230...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! Legen min sa at det bare er å stoppe hvis du blir fornøyd med resultatet før endt behandling 🙂 Så du kan jo bare se det litt an 🙂

Anonymkode: 76c33...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...