Gå til innhold

Selfie på konfirmasjonsinnbydelse?


sstinemor

Anbefalte innlegg

Eldstejenta skal konfirmeres nå i mai, og vi lager innbydelsene nå. (Eller designer de på Fotoknudsen.no😅) Innbydelsen er lagt opp slik at det er et stort bilde på forsiden, og ikke noe fler enn det. Jenta nekter for at vi skal bruke noen av bildene vi har tatt av henne ved tidligere anledninger og det eneste hun vil godta er selfier hun selv har tatt til instagram. Er dette innafor å bruke på innbydelsen? Det skal jo henges opp på kjøleskap og skapdører rundt om i familien, og det er jo ikke det koseligste å ha en selfie uten særlig smil hengende.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne bestemme. Det er hun som skal konfirmeres og den innbydelsen henger ikke på kjøleskapene rundt omkring til evig tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er med filter eller grimaser har det ikke noe å si om det er selfie eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bestemme selv. Foreslå at hun og noen venninner skal ha en liten fotoshoot sammen? Så kan venninnen ta bilder av henne. Grøsser fortsatt av bildet faren min insisterte på at skulle være på takkekortet for 10 år siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg deres kamper. Så lenge bildet ikke er obskønt, bruker teite snapchatfiltere eller at hun har satt opp tidenes duckface - la det gå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at dere ikke trenger å velge ett bilde hun absolutt ikke liker, men det er jo dere som lager og betaler for konfirmasjonen hennes. Ett av mine søskenbarn hadde selfie som takkekort og det ble kommentert av de fleste i familien. Ikke til dem selvfølgelig men det er litt rart å ha ett stort ansikt som takkekort. Er jo kjekt å få vist frem bunad/kjole osv. 

Ett kompromiss er at hun får velge ett av bildene dere har "godkjent" eller at hun ordner seg på nytt og at dere tar nye bilder som dere begge kan være enige om. 

Anonymkode: 8b970...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at dere ikke trenger å velge ett bilde hun absolutt ikke liker, men det er jo dere som lager og betaler for konfirmasjonen hennes. Ett av mine søskenbarn hadde selfie som takkekort og det ble kommentert av de fleste i familien. Ikke til dem selvfølgelig men det er litt rart å ha ett stort ansikt som takkekort. Er jo kjekt å få vist frem bunad/kjole osv. 

Ett kompromiss er at hun får velge ett av bildene dere har "godkjent" eller at hun ordner seg på nytt og at dere tar nye bilder som dere begge kan være enige om. 

Anonymkode: 8b970...08c

På takkekortet vil vi jo bruke av konfirmasjonsbildene. Nå tenkte jeg mer på innbydelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese nektet også, men godtok at moren brukte et barnebilde av henne  (fotografbilde). 

Anonymkode: 742cb...9b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er innbydelsen - den blir hengende oppe (hos NOEN) i noen uker, i verste fall måneder. La jenta bestemme hva slags bilde hun skal bruke på det... Så lenge hun ikke er obskøn (herregud, brukte jeg virkelig det ordet) på bildet, så diskuterer du ikke mer med henne. 

Takkekortene derimot - dét blir en annen diskusjon 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal inn i de voksnes rekker og burde bli vist den tillit at hun får velge bilde til innbydelse til sitt eget selskap selv.

Anonymkode: 87c8f...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...