ms.sofie Skrevet 7. september 2002 #1 Del Skrevet 7. september 2002 hei, jeg har et lite spørsmål som jeg lurer på. lille marius til kronprinsesse mette-marit har jo ingen adelstittel. men så lurte jeg på om når mette-marit bli gravid, og det viser seg at det er tvillinger, hvem får da adelen? den ungen som kommer først ut?? stakkar den som kommer et par minutter forsent.... hvorda nkan de vite/velge hvem som er best skikket til den jobben??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 7. september 2002 #2 Del Skrevet 7. september 2002 Hehe...Godt spørsmål i grunnen! Har ikke noe lurt svar på det, men de får litt av en nøtt å bryne seg på om så skulle skje, ja... Og ihvertfall hvis det er tvilling-gutter....hehe.... Hm...Fikk jeg noe å bryne meg på i kveld jeg og....hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 7. september 2002 #3 Del Skrevet 7. september 2002 Hmmm det har jeg faktisk aldri tenkt på! Det må vel være noen som vet det? Må kanskje bare være den som popper først ut? Nei, nå fikk jeg noe dumt å tenke på.. -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. september 2002 #4 Del Skrevet 7. september 2002 tenk om det blir siamenske tvillinger da! Da skal dere se det blir intrigemakeri på slottet! =) W Folkeaksjonen for at kongen skal bære krone på seg hele dagen lang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 7. september 2002 #5 Del Skrevet 7. september 2002 Ikke bare-bare det nei... Ikke bare siamesiske tvillinger, men de er vokst sammen i hjernen eller hjertet så de kan ikke deles engang! OG attpåtil er den ene eller begge hjerneskadet.... ooops, we have a case..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 7. september 2002 #6 Del Skrevet 7. september 2002 Hehe ja det hadde vært noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FroskenFrisk Skrevet 8. september 2002 #7 Del Skrevet 8. september 2002 Det blir vel den førstefødte det, uansett.... Hvis de er helt eneggede og klin like, så kan de jo bare bytte på når de vil, uten at noen merker det. Måtte jo være trivelig det. ---------------------- Frisquine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 8. september 2002 #8 Del Skrevet 8. september 2002 Hei Adel og grevskap ble avskaffet i 1814 med Grunnloven på Eidsvoll,det eneste vi kommer i nærheten et grevskap er Jarlsberg osten.Grev Vedel Jarlsberg.De ungene som MM og Haakon Magnus vil få vil bare bli prinser.Men det blir den første fødte innen ekteskapet som arver tronen. Marius blir ingen ting hvis ikke de kongeglade her går innfor at han skal ha en tittel.Innen den tid håper jeg at en har avskaffet monarkiet så de kan gå ut å ta seg en jobb som andre folk og betale skatt. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPiggy Skrevet 8. september 2002 #9 Del Skrevet 8. september 2002 Arvingen blir den tvillingen som blir født først.......... vil vel tro at det er slik her som i andre arvesaker der tvillinger er involvert. Har kjennskap til en sak om odel til en gård.......... her ble det krangling og bråk. Den tvillingen som ble født først arvet gården........ 8) Og skulle det bli snakk om psykisk utviklingshemmede barn (noe vi IKKE håper), så vil de jo ikke bli noen "case"....... vedkommende ville jo ikke bli myndig noen gang........ og kan da ikke arve noen trone. Men fysisk handicap er jo ikke noe hinder........ Snakker om å "konstruere problemer" og sette igang diskusjon på noe som ikke er noe problem...........herregud!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 8. september 2002 #10 Del Skrevet 8. september 2002 ... Og ihvertfall hvis det er tvilling-gutter Jeg tror ikke det har noe å si i dag om det er gutt eller jente som blir født først; den førstefødte får tronen om det er jente eller gutt. Hvis ikke jeg er helt på jordet nå da? Mener den loven ble forandret etter Haakon ble født....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 8. september 2002 #11 Del Skrevet 8. september 2002 Jepp, Majken, det ble den. Gutt eller jente har ingen ting å si, det er förstefödte som kommer först i arverekken til tronen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #12 Del Skrevet 8. september 2002 Snakker om å "konstruere problemer" og sette igang diskusjon på noe som ikke er noe problem...........herregud!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.sofie Skrevet 8. september 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 8. september 2002 miss piggy: Snakker om å "konstruere problemer" og sette igang diskusjon på noe som ikke er noe problem...........herregud!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 8. september 2002 #14 Del Skrevet 8. september 2002 Tvillinger har jeg aldri hørt om blant de konglige! :-? Det er vel for mye blått blod ute og går. Men det spørs no da, når det blir litt mer folkelig kongehus, da kan det jo dukke opp ett og annet tvillingpar. :D Og det er vel den som først kommer ut, som er den førstefødte, enten det er gutt eller jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. september 2002 #15 Del Skrevet 8. september 2002 Vi har jo forsåvidt en greve i landet men han må til Danmark for å kunne titulere seg d! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leia i.i. Skrevet 11. september 2002 #16 Del Skrevet 11. september 2002 Tror heller det blir strid om hvem som slipper... Sikkert greit å være prins uten de store plikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå