Gå til innhold

Er spenol bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har funnet ut at spenol er akkurat sånn krem jeg liker i konsistens, og gir huden den fuktigheten den trenger for å se bra ut osv.. Men så er det parabener  og masse rart i den da, og jeg har hørt at det ikke er så bra, eller har jeg misforstått fullstendig? 

Kan man bruke spenol i ansiktet? 

Anonymkode: 40a53...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kun Spenol og har det i over 40 år.  Huden min er fin. Bruker jeg andre kremer får jeg kviser med en gang.

Anonymkode: df0bf...7ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun Spenol og har det i over 40 år.  Huden min er fin. Bruker jeg andre kremer får jeg kviser med en gang.

Anonymkode: df0bf...7ca

Virker som den er veldig mild, jeg har  sensitiv hud, og føler noen kremer irriterer huden.. Spenol virker veldig grei sånn sett. Jeg er 29 år og kvinne, så føler jeg egentlig burde brukt noe annet...

Anonymkode: 40a53...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Virker som den er veldig mild, jeg har  sensitiv hud, og føler noen kremer irriterer huden.. Spenol virker veldig grei sånn sett. Jeg er 29 år og kvinne, så føler jeg egentlig burde brukt noe annet...

Anonymkode: 40a53...853

Om du synes den fungerer bra så er det jo ingen grunn til å bruke noe annet. 

Parabener er et konserveringsmiddel som blir brukt for å forhindre skadelig bakterie- og soppvekst. Det er ikke så skummelt som de antok i sinn tid. 

Anonymkode: 61654...d73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om spenol fungerer er det vel i gen grunn til å kjøpe dyre fancy kremer? Personlig synes jeg den kan bli litt fet til å bruke i ansiktet. Men fungerer supert på hender og kropp. Nanskje jeg burde begynne å bruke mer spenol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å kjøpe spenol idag...helsing dame på over 40 med tørr hud og som vil spare litt penger😜😀

Anonymkode: 84f7d...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11 January 2020 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Hei

Har funnet ut at spenol er akkurat sånn krem jeg liker i konsistens, og gir huden den fuktigheten den trenger for å se bra ut osv.. Men så er det parabener  og masse rart i den da, og jeg har hørt at det ikke er så bra, eller har jeg misforstått fullstendig? 

Kan man bruke spenol i ansiktet? 

Anonymkode: 40a53...853

Mineralolje er ikke bra for huden...google spenol og les litt om det på Dinside

Anonymkode: 84f7d...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenol er dritbra! Bruker ikke noe annet på kroppen. Billig, god og uten den hersens parfymen. Men i ansiktet må jeg bruke noe annet. 

Anonymkode: 9dc17...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Spenol er heilt grei som bodylotion. Så vidt eg huskar så er den parfymefri så den kolliderer ikkje med parfymen du brukar. Til hender syns eg den er for tynn i konsistensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jakt på en god fuktighetskrem har jeg også kjøpt spenol, men klarer ikke helt å forsone meg med den. Jeg har i alle år brukt vaseline intensive care bodylotion, men akkurat den typen forsvant fra markedet for et par år siden, og nå er lageret mitt tomt. 🙈 

Anonymkode: 0466b...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lyst å kjøpe spenol idag...helsing dame på over 40 med tørr hud og som vil spare litt penger😜😀

Anonymkode: 84f7d...c75

Det bør du gjøre - har faktisk ikke funnet noe som matcher den. Eller, om noe så må det være...ehh, pattesalve(!) Kjøper den på Europris og bruker den på innimellom ekstremt tørre albuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foretrekker vaselin body lotion, som er nesten like billig. Der er det masse glyserol som er det beste middelet til å binde vann og dermed gjør huden mer fuktig. Skal jeg være mye ute om vinteren bruker jeg kokosolje i stedet, sånn at huden ikke fryser.

I spenol er det paraffin, som gir kviser og tetter igjen alle porer. Middelet gjør huden glatt og dermed en falsk følelse av å ha tilført fuktighet til huden. Generelt burde man unngå paraffin i alle hudprodukter og sminke man kjøper. 

Anonymkode: 2a8ff...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spenol, ja.. Spratt rett tilbake til barndommens oppvekst på gård, der Spenol ble brukt på dyra. 💕💕

Anonymkode: 66dd8...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...