Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Hei jeg lurer på et ting. Er dere glade i besteforeldrene deres, eller ser dere mest på dem som en belastning? jeg må ærlig innrømme at jeg ser mest på bestemoren min som en belastning. Det er veldig fælt å si det, men jeg ser på det kun som et slit å besøke henne. Det gir meg ingenting , og jeg er der ca 1 gang i året.. Er det jeg som er fæl , eller er det flere som har det sånn?
Gjest Seleena Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Du lurer på mykje rart du foxylady Eg er kjempeglad i besteforeldrene mine. Eg er vokst opp med farmor&farfar som nermaste nabo + at mormor&morfar bur 4 km frå meg. Dei er utrulig unge til sinns og ikkje minst humoristiske. Men eg er ikkje så flink til å besøke dei så ofte... :-?
Puma Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Nå har jeg ikke noen besteforeldre igjen, men jeg var utrolig glad i dem da de levde, og jeg savner dem kjempemye.
Gjest Formosiss Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Tja, jeg vet ikke jeg, ikke en belastning iallfall. Elsa og Kåre, som besteforeldrene mine på farssiden heter, har alltid bare vært "Elsa og Kåre", ikke farmor og farfar eller lignende. De er litt fjerne for meg, og står mest for meg som de som alltid ga meg 50 kr. i bursdagsgave, mens begge søskenbarna mine fikk 1000 hver. Bestemor hjemme på Otta har jeg et OK forhold til, men hun er -veldig- konservativ og av og til har vi våre kræsjer, som mest ender med at jeg er både ditt og datt. Men når vi ikke har disse, er hun verdens beste bestemor; det er bare litt vanskelig å glemme alt.. Bestefar hjemme har jeg ikke særlig kontakt med.
Gjest Revenka Skrevet 3. juni 2005 #5 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har igjen 1 bestemor av mine 4. Er kjempeglad i dem alle, selv om jeg aldri møtte mammas pappa. Han døde da hun var liten. Jeg syns ikke det er belastning i det hele tatt. Besta er nå som mange eldre flest. Ganske negativ. Men det preller av meg Vi snakker ofte på telefonen også. Hun har diabetes, og en gang i blant sender jeg henne sukkerfri konfekt i posten. Da blir hun så glad Besta er best!!
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #6 Skrevet 3. juni 2005 Ja, Selenaa, jeg gjør det. he he he... var glade i de andre besteforledrene mine, men akkurat hun føler jeg at jeg ikke har noe til overs for . Føler at jeg er så fæl som tenker sånn..
Gjest lurven Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 nei har aldri hatt noe særlig forhold til besteforeldrene mine, bestefar er en superdrittsekk defor orker jeg ikke besøke dem, har ikke vært der på mange år
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 nei har aldri hatt noe særlig forhold til besteforeldrene mine' date=' bestefar er en superdrittsekk defor orker jeg ikke besøke dem, har ikke vært der på mange år[/quote'] Det gjorde godt å høre at det er flere som tenker som meg!!
Gjest Hel Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 3 av besteforeldrene mine lever ennå. Den ene bestefaren min døde for mange år siden og jeg kjente han ikke veldig godt. Jeg er veldig glad i de som lever. Får ikke besøkt dem så ofte som jeg burde da kanskje.
Gjest Sukkerert Skrevet 3. juni 2005 #10 Skrevet 3. juni 2005 Har bare en besteforelder. Hun er fantastisk. En av mine favorittpersoner.
Gjest lurven Skrevet 3. juni 2005 #11 Skrevet 3. juni 2005 ja man MÅ jo ikke ha et godt forhold til besteforeldrene sine
Gjest Spacegirl Skrevet 3. juni 2005 #12 Skrevet 3. juni 2005 Jeg hadde et veldig godt forhold til farmora mi da hun levde. De andre døde før jeg ble født, så dem møtte jeg aldri...
Salt Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Har bare to besteforeldre igjen, men jeg har alltid hatt et godt forhold til alle fire.
Felixa Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er kjempeglad i alle mine fire besteforeldre.
smidja Skrevet 3. juni 2005 #15 Skrevet 3. juni 2005 Har en bestefar igjen av mine fire. Han har jeg et veldig godt forhold til, og er veldig, veldig glad i han. Selv om han har sine sære sider, som vi vel alle har
Gjest Gjesten Skrevet 3. juni 2005 #16 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er så heldig å ha 4 besteforeldre! Har et fint forhold til de, synes de er flotte mennesker som godtar det meste av sprell. En utrolig evne til tilgivelse. Det eneste som har ødelagt litt, er at mamma har alltid hatt et anstrengt fothold til farmor og farfar. Hun har fortalt meg en hel masse "dritt" om dem. Det synes jeg er helt unødvendig, og en stund orket jeg ikke å besøke dem.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2005 #17 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er utrolig glad i foreldrene til faren min; begge er hjertevarme og gode mennesker som alltid har vist at de setter pris på meg og andre i familien. Men foreldrene til min mor har jeg aldri vært noe særlig begeistret for. Det er to gretne og negative mennesker som aldri blir fornøyd med noe andre gjør, "de klarer det best selv".
-Fisken- Skrevet 3. juni 2005 #18 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er veldig glad i dem alle. Har nå bare mine to bestemødre igjen, de jeg alltid har hatt mest kontakt med. Jeg kan ikke huske bestefedrene mine friske, begge ble syke da jeg var ganske liten. Bestefar hadde parkinson, husker jeg ble veldig irritert på han etterhvert. Han hang seg opp, kunne sitte å si at han var veldig glad i oss jentene i mange timer i strekk. koselig at han var glad i oss, men det kunne bli litt mye. Husker også at jeg ikke var så veldig begesitra for farmor da jeg var mindre, syntes at hun var så streng. Men nå har vi et veldig godt forhold
flowerpower Skrevet 3. juni 2005 #19 Skrevet 3. juni 2005 Mormor og morfar døde før jeg ble født, men bestemor og bestefar bodde i samme hus som oss og de var kjempefine. Var ordentlig glad i dem :klem2: Bestemor overtok som "mor" da moren min døde, og hun ble 99 1/2 år så jeg var heldig og hadde henne lenge! Nå vet jeg at bestemor er en av guidene mine, så hun er her fortsatt og det er jeg veldig takknemlig for!
Gjest --. Skrevet 3. juni 2005 #20 Skrevet 3. juni 2005 jeg må ærlig innrømme at jeg ser mest på bestemoren min som en belastning. Tenk om dine kommende barnebarn tenker sånn om deg? En ting er at du ikke liker henne, men at hun er en belastning?? Krever hun noe av deg? Jeg har et veldig godt forhold til min bestemor og hjelper henne mer enn gjerne. Jeg synes du høres veldig egoistisk ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå