Gå til innhold

Reiserute fra Kiel til den franske riviera?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Choco

Vi skal på bilferie til den franske riviera og Provence i sommer, og skal da ta båten til Kiel og kjøre derfra. Er det noen kjørt til Frankrike tidligere og som kan gi oss noen tips til hvordan vi bør legge opp reiseruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal det kun være en transportetappe eller skal det være en del av turen? (Altså: Fort og gæernt eller rolig og med opplevelser). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Choco

Vi har to uker til rådighet, så vi har vel mulighet til begge deler. Derfor tar jeg gjerne imot alle tips dere kan komme med, både til effektive reiseruter og til de mer opplevelsesrike. :-) Vi kommer kanskje til å velge ulike ruter på veien ned dit og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...jeg har vært noen turer den veien, men det er så lenge siden...at jeg ikke kan gi noen eksakt reiserute.

Har du hørt om Napoleonsruta?....Den er fin. :) Den andre veien hadde jeg kanskje kjørt over Brenner og inn i Italia (eller motsatt). :)

Men det kommer sikkert noen som kan gi deg mye mer detaljert info etterhvert.

God tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Choco
Har du hørt om Napoleonsruta?....Den er fin. :)   Den andre veien hadde jeg kanskje kjørt over Brenner og inn i Italia (eller motsatt). :)

Jeg har hørt om Napoleonsruta, men vet ikke så mye om den. Er det slik at den helst bør kjøres på veien nedover, eller er den like fin begge veier?

Jeg lurer også på hvordan vi bør legge opp ruten med tanke på overnatting. Hvor mange overnattinger bør vi regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om Napoleonsruta, men vet ikke så mye om den. Er det slik at den helst bør kjøres på veien nedover, eller er den like fin begge veier?
Vi kjørte den oppover, men vil tro den er like fin nedover. :)

Jeg lurer også på hvordan vi bør legge opp ruten med tanke på overnatting. Hvor mange overnattinger bør vi regne med?
Det kommer helt an på hva dere vil oppleve. Hvis det er greit at selve turen tar noen dager....så ville iallefall jeg tatt alt som det kom....kjørt i vei...og stoppet hvis jeg så noe jeg ville sett nærmere på. :)

Kjøp eller lån en reisehåndbok over aktuelt område....så kan du finne ut om det er noe underveis som er av spesiell interesse akkurat for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Vi kjørte et lengre strekk enn det der på en dag... Fikk ikke sett noe, men slapp å bruke mye tid på transportetappen... Tror det var 200-250mil vi kjørte den dagen... Var godt å komme fram og strekke på beina da ja!

Anbefaler å kjøre tyskland om kvelden/natten om dere har mulighet. Der vi kjørte var det bare to felt hver vei, og på dagtid var det utrolig vanskelig å holde jevn fart, varierte konstant mellom 50km i timen til 200km i timen. Når en lastebil som ligger i 80km/t skal kjøre forbi en annen lastebil som ligger i 75km/t blir det fort bråstopp... På vei nedover kjørte vi på dagen, og det var MYE trafikk i tyskland - mye bedre i Frankrike der det var bedre veier (men betaling...)

Anbefaler www.viamichelin.com - den brukte vi når vi fartet rundt i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...