Gå til innhold

Jeg ga hadeklem til legen...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om det er innafor kommer an på deg, legen og situasjonen.  Jeg er kvinne og har hatt 3 kvinnelige fastleger i samme alder som meg selv.  Den første var jeg hos mange ganger, og det hadde føltes helt naturlig på slutten med en klem dersom jeg hadde kommet med noe vanskelig og hun hadde hjulpet meg godt.  Hun var utrolig varm og omsorgsfull og jeg så henne klemme en annen pasient, aldri meg, men hvis jeg hadde tatt initiativ hadde hun "tatt imot" klemmen. Nummer 2 skulle liksom trøste meg ved å stryke meg over armen, det hele ble så fake og jeg rygga synlig bakover i stolen og hadde bytta lege omtrent før jeg var ute av kontoret.  Det var noe med kjemien som var totalt feil.  Hun jeg har nå er korrekt og distansert og jeg kan aldri se for meg en situasjon der en klem vil være aktuelt.  Det er helt greit.

Så godt at du TS over har fått den hjelpen!  Et takkekort vil være fint, tenker jeg, hvis du da ikke skal på konsultasjon igjen med vedkommende innen rimelig tid og kan takke da.

Anonymkode: 0d5fc...606

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig upassende å gi legen en klem. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men jeg lurer på noe av det samme. 

Har akkurat fått innvilget helsehjelp som er utrolig vanskelig å få, fordi det er så mange om beinet. Det er et nåløye, og det har bare gått fordi fastlegen har stått på på mine vegne. Da jeg fikk beskjeden gråt jeg av glede! 

Jeg skjønner at dette er jobben hans, men han har klart å gjøre mye mer for meg enn jeg trodde var mulig. Det har gitt meg håp i en vanskelig tid, og jeg kan ikke forstå annet enn at han har gjort en fantastisk jobb på mine vegne.

Jeg er av den typen som setter stor pris på yrkesstolthet, og gjerne kan sende e-post til butikksjefen i en butikk eller en bedrift, og skryte av en ansatt som har gitt meg spesielt god service. Det er så viktig å anerkjenne dem som er gode på det de gjør, og gjør mer enn det som er forventet.

Klemming er ikke aktuelt her - men er det innafor å sende et kort til legekontoret og takke for god hjelp i en vanskelig periode?

Legen har et stramt tidsskjema, så jeg vil ikke ta opp tiden hans ved å ringe for å si takk.

Anonymkode: 7bb61...bab

Absolutt innafor, og veldig hyggelig gjort. Jobber selv innen helse, og vi setter stor pris på å få kort fra pasienter. 

Anonymkode: f19a5...081

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt initiativ til det. Men, om legen hadde det så hadde jeg vel lydig gitt han en klem. Psykiateren jeg gikk til en periode spurte om en klem den siste timen og det fikk hun. Vi hadde veldig god kjemi og da blir det ikke rart. Men, fastlegen har jeg aldri tenkt tanken på å klemme. Det kommer jo an på hva man har vært der for og om det har vart en lang periode. 

Jeg jobber i nav og innimellom så blir noen så glad at de spør om å få klemme meg. Det er helt greit, men jeg tar aldri initiativet til det. 

Anonymkode: 94719...02f

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men jeg lurer på noe av det samme. 

Har akkurat fått innvilget helsehjelp som er utrolig vanskelig å få, fordi det er så mange om beinet. Det er et nåløye, og det har bare gått fordi fastlegen har stått på på mine vegne. Da jeg fikk beskjeden gråt jeg av glede! 

Jeg skjønner at dette er jobben hans, men han har klart å gjøre mye mer for meg enn jeg trodde var mulig. Det har gitt meg håp i en vanskelig tid, og jeg kan ikke forstå annet enn at han har gjort en fantastisk jobb på mine vegne.

Jeg er av den typen som setter stor pris på yrkesstolthet, og gjerne kan sende e-post til butikksjefen i en butikk eller en bedrift, og skryte av en ansatt som har gitt meg spesielt god service. Det er så viktig å anerkjenne dem som er gode på det de gjør, og gjør mer enn det som er forventet.

Klemming er ikke aktuelt her - men er det innafor å sende et kort til legekontoret og takke for god hjelp i en vanskelig periode?

Legen har et stramt tidsskjema, så jeg vil ikke ta opp tiden hans ved å ringe for å si takk.

Anonymkode: 7bb61...bab

Hørtes ut som en veldig hyggelig gest. 

Om det er en lege, tannlege, fysioterapaut, frisør eller whatever, så vil de vel alle bli glade når folk viser litt ekstra takknemlighet. Å jo viktigere område de har hjulpet en innenfor, jo mer naturlig er det å vise at man setter pris på hjelpen spør du meg.

En klem til en fastlege er innafor om situasjonen gjør det naturlig, men en klem etter ethvert ordinært besøk hadde jeg følt var veldig rart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Upassende om det er pasient som tar først initiativ. 
Fikk en klem fra en lege en gang, spesialist lege. Var rett før jul og jeg hadde vært der 6 ganger på en måned. Og jeg fikk gode nyheter om å slippe operasjon nr 6 som ødela jula. Så fikk en hade klem, hvor han spurte først og sa det rett ut. "Jeg vet du har angst, men kan jeg få gi deg en klem?". 
For vi hadde hatt en intensiv greie i et par måneder for å unngå operasjon, noe vi klarte. Så det var liksom.. .spesiell situasjon og ikke vanlig legetime til fastlegen liksom. 

Anonymkode: 7768d...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykiateren min ga meg ofte klem i en periode på slutten av hver time. Det var fint. 

Anonymkode: 15834...205

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så mye snakk om hvor langt en kan gå ang psykologer og leger? 

Kan ikke folk bare få den behandlingen eller de undersøkelsene en trenger og bare si takk for i dag, eller takk for hjelpen? 

Anonymkode: 58b08...837

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemte gynekologen min! 😦 Var virkelig ikke meningen, men hun løfta armen for å klappe meg på skulderen på vei ut, jeg ble litt forfjamsa og feiltolket det som starten på en klem og lente meg inn for klem på ren refleks. Skjønte det jo i samme øyeblikk at det var en tabbe og ble kjempeflau. Var nesten så jeg ikke turte å dra tilbake, men hun er heldigvis en veldig hyggelig og jeg var så fornøyd med henne at jeg ikke ville bytte. Blir helt pinlig berørt bare av å tenke på det 😂

Anonymkode: 6959f...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si uten å ha vært tilstede i rommet under konsultajsonen om det var passende med en klem eller ikke. Men det er ikke uvanlig å klemme legen etter endt besøk. Det kommer jo helt an på hva man har snakket om og hvilken relasjon man har. Hvis du syns det var greit, så var det greit. Hvis du syns det var ubehagelig var det ikke det.

Anonymkode: f3e09...932

Gjest Helene Tveit1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel vanlig i starten. Jeg er der at jeg gir han et kyss. Prøver å finne noen som er på neste steg men ingen svarer meg. Gruer meg litt, men det er jo helt naturlig så går sikkert fint :)

Anonymkode: 8f05f...e8b

Je har vært på neste steg. Begynte med klemmer som varte lengre og lengre. Så en dag så lenge at vi så på hverandre og kysset. Nå kan jeg bli innkalt om det går for lenge da tar han lunsj og vi spiser og kanskje vi rekker noe før neste pasient 

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse legetrådene...😂😂

Anonymkode: a115b...c69

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene og så mye folk skal mene! Om det er innenfor å gi en klem avhenger av både kontekst og ikke minst relasjon! Ta skriver at legen åpnet armene og signaliserte at det var ok å gi en klem. Og dersom Ts også syntes det var fint å gi/få en klem, så skal ikke folk mene at det er upassende? 
selv har jeg ikke klemt legen min, men psykologen min spør om jeg trenger en klem ofte når jeg skal gå. Han vet jeg er mye alene og ensom, og at jeg setter pris på det. Han omfavner meg ikke uten videre, men spør.  

Anonymkode: ae45b...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var i møte med rådgiveren min i forsikrings selskapet vårt ga hun meg en klem da jeg kom fordi det var så lenge siden hun hadde sett meg.. vi vet om hverandre men møtes ikke utenom på kontoret 🤪😅

Anonymkode: 25569...35b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klemt fastlegen min ofte jeg. Han har vært en viktig støttespiller for meg gjennom en sorgprosess, og mange klemmer har det blitt. Må legge til at jeg er i 30 åra og han snart pensjonist. 

Anonymkode: 31272...04a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen klemmer og jeg ser ikke for meg jeg noen sinne kommer til å gi legen en klem. Men vi har et lite barn som har vært gjennom et traume, han var med på ett lite møte på BUP for halvannet år siden. Når vi har time hos legen spør han alltid på vei ut hvordan det går med henne og at vi må si ifra om det er noe vi kan hjelpe til med. Vi er veldig, veldig sjeldent hos legen, så at han husker henne og spør imponerer meg og jeg kan se for meg andre som lett gir en klem kan finne på å gi han en. Han er en utrolig oppmerksom og flink lege som er veldig engasjert i pasientene sine. 

Anonymkode: 308ae...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen ga meg klem engang, husker ikke hva grunnen var, men synes det var litt kleint egentlig.

Nå er fastlegen min kvinne og jeg er kvinne, så kanskje ikke så kleint men likevel, er ikke glad i klemmer fra folk jeg ikke har nær relasjon til ...

Anonymkode: 09ea3...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...